Gå til innhold

Thunderbird 2.0 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Versjon 2.0 av e-postprogrammet Mozilla Thunderbird er nå klart for nedlasting.

 

Les mer

8418948[/snapback]

 

Skulle teste Thunderbird nå, men fikk bare feil om at jeg måtte kontrollere at outlook var skikkelig installert når jeg skulle importere kontoer og epost.. Tips til hvor jeg må legge pst fila for at Thunderbird skal ta den?

Lenke til kommentar
Bruker ikke Thunderbird, men har noen et par gode argumenter på hvorfor det og ikke gmail?

8419170[/snapback]

 

Du kan jo fint bruke den samme med gmail, slik at du kan laste ned kopier av epost og ha de offline på maskinen hvis du skulle trenge de ved feks nettrøbbel eller hvis gmail sletter noen mail som jo har skjedd for noen, så er en fin backup mulighet.

Lenke til kommentar
Bruker ikke Thunderbird, men har noen et par gode argumenter på hvorfor det og ikke gmail?

8419170[/snapback]

Jeg bruker også Gmails webmail, men fordelene blir jo at man kan laste ned med pop og kan lese meldingene offline og man kommer ikke bort i fra at webmail blir noe tregere. Jeg lar thunderbird laste ned mailen i bakgrunnen, så jeg kan lese Gmailen offline om jeg skulle trenge det.

Lenke til kommentar
ThunderBird 2.0 støtter vel også Norsk ordliste. Nå finner jeg selvsagt ikke linkenn i farta, men poster den her hvis den dukker opp. Det er i alle fall en meget velkommen nyhet for mitt vedkommende.

8419147[/snapback]

 

Heh... Tunderbird har støttet norsk ordliste siden 1.0 (eller rundt der). Så det er ikke akkurat noen nyhet.

 

 

Thunderbird bruker "tilleggspakker" som ordbøker, så det er bare å hente ned de språkene du vil ha.

 

 

Edit:

 

Det tok meg ca 1 min og finne ordlistene:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:3

Endret av haakoo
Lenke til kommentar
Samme build som RC1 ser jeg, det var kort RC prosess.

 

Kan nevne at man kan nå (ved hjelp av utvidelser) synke kalenderen ("lightning") med google calender (via "provider"). De som har nokia telefon kan også synke mot tbird med "noksync"

8418983[/snapback]

 

 

Finnes det noen utvidelse for Sony Ericsson telefoner? (k800i)

Lenke til kommentar
Samme build som RC1 ser jeg, det var kort RC prosess.

 

Kan nevne at man kan nå (ved hjelp av utvidelser) synke kalenderen ("lightning") med google calender (via "provider"). De som har nokia telefon kan også synke mot tbird med "noksync"

8418983[/snapback]

 

 

Finnes det noen utvidelse for Sony Ericsson telefoner? (k800i)

8419524[/snapback]

 

Svarer meg selv

Finnes et eget program som gjør det

 

MyPhoneExplorer

http://www.fjsoft.at/en/

Lenke til kommentar

For sent for min del, har akkurat gått konvertert til Outlook 2007, og jeg kan ikke si jeg angrer et sekund. Har brukt Thunderbird som epostleser siden de aller første versjonene kom, og den har blitt svært mye bedre siden da. Var også ganske fornøyd med den som en ren epostleser, men til litt mer avansert brukt falller den desverre helt igjennom i sammenligning med Outlook. Eneste jeg savner nå er spamfilteret til Thunderbird, trass i at det langt fra er feilfritt, så er det mye bedre enn Outlook sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...