Gå til innhold

Thunderbird 2.0 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thunderbird har et veldig bra spam filter, som etter hvert som den får opplæring bare blir bedre og bedre

 

Jeg må innrømme jeg synes Thunderbird sitt filter er middelmådig, Spamassasin sin bayesiske greier funker mye bedre hos meg av en eller annen gunn, de kunne kanskje brukt SA sitt? kanskje de allerede gjør det? men isåfall burde det ikek være noen forskjell), Thunderbird sin merker for ofte legitim mail som spam.

 

AtW

Lenke til kommentar
Då får en kraftig søkefunksjon som gjør det enkelt å finne frem til tidligere mail selv om du skulle ha hundrevis i innboksen/arkivet.

8420505[/snapback]

Søkefunksjonen er svært bra også i gmail. Dessuten kan man sette en eller flere labels på mailene, som gjør det enda enklere å finne dem.

 

Du slipper å sjekke gmail(og andre kontoer hele tiden) ettersom Thunderbird gjør det for deg og varsler hvis det kommer nye mail.

8420505[/snapback]

Man kan laste ned gmail-notifier fra Google, og det finnes en for Linux som ikke er laget av Google. Man har også extensions som kan sjekke Gmail. Gmail har også mulighet for å laste ned mail fra andre konti med POP.

 

Du får norsk(bokmål/nynorsk) rettskrivning, samt engelsk.

8420505[/snapback]

Bruker man Firefox, har man allerede samme ordlisten.

 

Har du flere epostkontoer får du en felles adressebok som gjør det hele langt enklere.

8420505[/snapback]

Som sagt over, Gmail kan laste ned fra andre konti med POP. Samtidig er kontaktlista tilgjengelige fra alle PC-er med internett-tilgang.

 

Du kan en innboks for flere epostkontoer hvis du ønsker det(eller hver sin).

8420505[/snapback]

Noe av det samme med labels i Gmail.

 

Thunderbird har et veldig bra spam filter, som etter hvert som den får opplæring bare blir bedre og bedre

8420505[/snapback]

Jeg får svært sjelden spam i innboksen i Gmail. De aller fleste, flere tusen, havner i spam-filteret.

 

Du kan lese kan lese eldre mail offline

8420505[/snapback]

Det er en ulempe med Gmail og annen webmail pr. dags dato, ja.

 

Velger du Thunderbird så blir det lettere for deg hvis du senere skulle ønske å skifte plattform til Linux, som Ubuntu. Thunderbird har åpen kildekode og eventuelle bugs(som finnes i alle program) vil bli raskere oppdaget og raskere rettet enn program som benytter lukket kildekode. Den er jo gratis, og vil forbli gratis; så det koster ikke noe å forsøke  :)

8420505[/snapback]

Google er svært raske med å tette oppdagede hull. EDIT: Gmail støtter offisielt browsere på Mac, Linux og Windows, og den fungerer sikkert med flere også.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde PocoMail en gang i fortiden, da jeg var avhengig av å laste ned e-posten på PC'en til "lokal" bruk. Nå er jeg prisgitt online e-post visning.

 

Er Thunderbird sitt brukergrensesnitt en Outlook klone, eller noe sånn?

Lenke til kommentar
RattleBattle; Hvis du først skal komme med motargumenter så burde du ta med alle som først ble opplistet, ikke bare plukke ut et par som passer…

8421230[/snapback]

Hvorfor skal jeg ta med de jeg ikke har noe å kommentere på? Det finnes argumenter for og mot alt, jeg plukket bare ut det jeg var uenig med deg i eller hadde noe å kommentere. Jeg har aldri hørt om at Gmail har mistet tusenvis av mail, og derfor ingenting å si om saken. Hvorvidt man samlet sett synes Thunderbird eller Gmails webmail er mest fordelaktig, må hver bruker vurdere selv.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Får error når jeg prøver å åpne Thunderbird jeg.

 

"Thunderbird is already running, but is not responding. To open a new windows, uoi must first close the existing Thunderbird process, or restart you system."

 

Har alt prøvd å restarte og ingen processer som har noe med mozilla eller thunderbird å gjøree på Task Manager!

 

Noen som vet hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme jeg synes Thunderbird sitt filter er middelmådig
Selv er jeg veldig fornøyd med den, og søker du litt rundt på nettet så ser du at den får god omtale. Mener du Outlook sin er bedre?

 

Så jf. forrige innlegg så mener jeg bruk av epostklient som Thunderbird har sine fordeler.

8421230[/snapback]

 

Har ikke prøvd Outlook sin, som sagt sammenliknet med SA.

 

AtW

Lenke til kommentar
For dem som har andre epostkontoer enn bare gmail(og jeg vil tro det er svært mange), så tror jeg muligheten for å koble disse opp mot gmail kontoen ikke er så veldig fristende av hensyn til personvern. Lisensen til Google er på tryne og gir dem all rett, og mange ønsker ikke å gi et annet utenlandsk selskap en slik, om en teoretisk, rett. Med Thunderbird slipper man helt unna denne bekymringen.

 

Bare støtte for POP er også en stor begrensning for mange.

 

Google skanner mailen din for å legge ved relevant reklame(og de skanner innholdet for å rangere ulike nettsider, noe de for øvrig også gjør med RSS leseren de tilbyr og de øvrige tjenester osv). Det er ikke alle som bruker filtre for å fjerne disse(som adblock, proxomitron osv), og ved bruk av Thunderbird ser man overhode ikke noe til dette.

8421230[/snapback]

Hvis du er veldig imot Google, bør du i grunn ikke bruke Mozilla-produkter, siden Google legger igjen mye penger til stiftelsen. Noe som vel vises i skjermskuddet under.

post-74755-1177000655_thumb.png

Lenke til kommentar
For dem som har andre epostkontoer enn bare gmail(og jeg vil tro det er svært mange), så tror jeg muligheten for å koble disse opp mot gmail kontoen ikke er så veldig fristende av hensyn til personvern. Lisensen til Google er på tryne og gir dem all rett, og mange ønsker ikke å gi et annet utenlandsk selskap en slik, om en teoretisk, rett. Med Thunderbird slipper man helt unna denne bekymringen.

 

Bare støtte for POP er også en stor begrensning for mange.

 

Google skanner mailen din for å legge ved relevant reklame(og de skanner innholdet for å rangere ulike nettsider, noe de for øvrig også gjør med RSS leseren de tilbyr og de øvrige tjenester osv). Det er ikke alle som bruker filtre for å fjerne disse(som adblock, proxomitron osv), og ved bruk av Thunderbird ser man overhode ikke noe til dette.

8421230[/snapback]

Hvis du er veldig imot Google, bør du i grunn ikke bruke Mozilla-produkter, siden Google legger igjen mye penger til stiftelsen. Noe som vel vises i skjermskuddet under.

8423484[/snapback]

 

 

Enhver epostklient med respekt for seg selv, har i dag innebygd funksjonalitet for å gjøre oppsett av epostkontoer enklere. Da jeg gikk over til Outlook 2007 for noen dager siden skrev jeg bare inn epostadressen og passord til yahoo og gmail, resten ordnet Outlook. Jeg trengte ikke en gang å fortelle hva slags webmail jeg brukte, den fant ut av det også.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...