Gå til innhold

Thunderbird 2.0 sluppet


Anbefalte innlegg

Du får spørsmål om du ønsker å importere når du installerer, bare å klikke på de riktige knappene. Har kjørt Thunderbird med pop mot gmail og andre kontoer og imap mot en bedrifts-server i lang tid og har bare gode erfaringer. Bruker arbeid frakoblet funksjonene til å laste inn meldinger og vedlegg slik at jeg har tilgang til alt på den bærbare uansett hvor jeg er. Gmail og Thunderbird er en bra kombinasjon, for den informasjonen man tør tiltro Google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvilken fil meldingsfiltre ligger i? Jeg installerte Thunderbird 2.0 opp på den gamle, men det ble så mye rart med utvidelser som heller ikke lot seg fjerne. Jeg tok backup med MozBackup avinstallerte TB og la TB mappa i Programdata et annet sted, omstartet og installerte TB tok restore med MozBackup, og alt er fint. Bortsett fra mine møysommelig oppbygde meldingsfiltre. De ligger vel i en eller annen fil i den gamle TB mappa, men hvor?

 

Edit: fant fila, den heter msgFilterRules.dat og ligger i - profil - mail.[kontonavn]

Nyinstallering med alle data intakt. Anbefales!

Endret av Dr_Fr_Einstein
Lenke til kommentar
Jeg må spørre..Kan du importere epost fra outlook express og over til thunderbird 2.0?

Jeg har aldri brukt thunderbird før...Hadde vært greit og prøvd noe annet enn outlook express..

8427456[/snapback]

Ikke noe problem, men viss du skulle finne ut at du ikke liker Thunderbird så sliter du, da den ikke har mulighet for å eksportere epost.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem, men viss du skulle finne ut at du ikke liker Thunderbird så sliter du, da den ikke har mulighet for å eksportere epost.

8441693[/snapback]

dette er feilinformasjon, slik info bør sjekkes før man poster

http://www.mozilla.org/support/thunderbird/faq#export

8441710[/snapback]

 

Det jeg sier er helt korrekt, Thunderbird har ingen eksporterings funksjon, det står på siden du linker til også. Når da Outlook ikke har støtte for å importere fra Thunderbird, og heller ikke leser mbox formatet riktig så blir det vanskelig.

Det man da må gjøre er å installere Eudora og importere eposten dit, dette må gjøres på en spesiel måte for at det skal fungere. For å få eposten fra Eudora til Outlook må du førts innom Outlook express om jeg ikke husker feil.

 

Viss du søker på nettet så ser du at det står en del om denne problematikken. Selv så syns jeg det ble for mye arbeid, heldigvis hadde jeg backup av mesteparten av eposten på mailserveren, så jeg bare lastet den ned på nytt i Outlook.

Lenke til kommentar
det er da klart at det er Outlook som tydeligvis ikke kan importere et enkelt mbox format. fila ligger klar for å importeres i profilmappa til thunderbird. det er outlook som ikke vil være kompatibel, ikke omvendt

8446938[/snapback]

At alle mailprogrammer hadde fulgt samme standard, feks mbox, hadde selvfølgelig hvert til det beste for alle, men sånn er det ikke. Og da er det temmelig tåpelig å lage en epostklient som ikke har støtte for å eksportere epost på en enkel måte.

Lenke til kommentar
At alle mailprogrammer hadde fulgt samme standard, feks mbox, hadde selvfølgelig hvert til det beste for alle, men sånn er det ikke. Og da er det temmelig tåpelig å lage en epostklient som ikke har støtte for å eksportere epost på en enkel måte.

8447485[/snapback]

Det er Outlook som ikke klarer å importere thunderbird mail.. Endret av mandela
Lenke til kommentar
At alle mailprogrammer hadde fulgt samme standard, feks mbox, hadde selvfølgelig hvert til det beste for alle, men sånn er det ikke. Og da er det temmelig tåpelig å lage en epostklient som ikke har støtte for å eksportere epost på en enkel måte.

8447485[/snapback]

Det er Outlook som ikke klarer å importere thunderbird mail..

8447784[/snapback]

 

Kan man ikke bare la e-posten ligge på serveren, så kan den hentes med det e-postprogrammet man måtte ønske?

Lenke til kommentar
At alle mailprogrammer hadde fulgt samme standard, feks mbox, hadde selvfølgelig hvert til det beste for alle, men sånn er det ikke. Og da er det temmelig tåpelig å lage en epostklient som ikke har støtte for å eksportere epost på en enkel måte.

8447485[/snapback]

Det er Outlook som ikke klarer å importere thunderbird mail..

8447784[/snapback]

Eudora har en eksportfunskjon, Outlook har en eksportfunksjon, Outlook ekspres har en eksportfunksjon. Faktisk har alle mailprogram jeg har prøvd til nå, med unntak av Thunderbird, støtte for å eksportere mail.

Poenget er at Thunderbird mangler en svært viktig funksjon, er det virkelig så vanskelig å forstå?

Og ja, det er selvfølgelig dumt at Outlook ikke har støtte for import av mail fra Thunderbird, men det er det ikke særlig mange andre mail programmer som har heller. Ingen som jeg har hørt om.

 

Men man kan prøve TB en periode og gå tilbake til Outlook hvis man ombestemmer seg uten å importere e-posten fra TB. Det var utgangspunktet for spørsmålet tidligere i tråden.

8449469[/snapback]

Det jeg vil anbefalle er å beholde all epost på epostserveren, skulle man da finne ut senere en gang at man trenger en epostklient med litt flere muligheter, så blir all mail lastet ned automatisk første gang man laster ned epost. Også kjekt som en slags backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...