Gå til innhold

Filbehandlingsfeil i Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt jeg har kvittet meg med problemet fullstendig (og alle andre problemer Vista har å by på) :w00t:

8248896[/snapback]

nu vel. det hadde ikke akkurat vært breaking news om gnome hadde hatt noen bugger i som vanskeliggjorde/umuliggjorde filkopiering. innser til stadighet at mitt selvpålagte frie diktatur har sine ulemper, men i likhet med de fleste som bruker de frie valgmulighetene biter jeg tennene sammen, håper det fikses i neste bugfix, og åpner terminalvinduet for å gjøre det selv...

Lenke til kommentar

Har også hatt et plagsomt problem med Vista, dog i en noe spesiell situasjon.

 

Kjører en GNU/Linux server som har delt ut mappen /mnt/delt

/mnt/delt har kun 1 GB ledig diskplass, men det er montert opp enn 200 GB harddisk i katalogen /mnt/delt/200.

 

/mnt/delt er delt til Windowsmaskiner ved bruk av Samba, og mappet opp mot stasjonsbokstav X:. På Windows XP så har ikke dette vært et problem.

 

På Windows Vista ble dette et problem pga at Vista finner ut at det kun er 1 GB ledig diskplass på X:, og alle filer som da er større enn 1 GB får ikke lov til å bli kopiert innpå, uansett om det er inn i undermappen x:\200 det er snakk om.

 

Går ut ifra at dette er et problem når det deles fra Windows også, med tanke på at det går an å montere opp en egen harddisk mot en mappe også her, men jeg har ikke fått testet dette selv.

 

Uansett, irriterende at Vista sjekker diskplass på en stasjon før den gir lov til å kopiere ting inn.

Lenke til kommentar
Har faktisk merket dette selv, et par ganger - ikke noe big deal. Filen slettes eller flyttes raskt, men boksen henger litt igjen. Bare å ignorere den og fortsette med arbeidet. :)

8249009[/snapback]

Nå virker det nesten som du tror det er oppdateringshastigheten til explorer-vinduet det er snakk om. Det er det i så fall ikke.

Lenke til kommentar
Flott at feil blir rapportert vertfall slik at de blir fikset i fremtiden.

8249465[/snapback]

Det skulle vel være unødvendig nevne at man forventer for kjøperne av de over 20 millioner eksemplarene av Vista, der hvert eksemplar har kostet ganske mye penger. For mange milliarder kroner kan man forvente ganske mye service på ganske kort tid.

Lenke til kommentar
Igjen er HW langt etter på nyhetene. Hva skjer ?? Jeg kan lese hot news på ITavisen, mens HW kjører samme artikkel, bare tre, fire timer etterpå...

8249564[/snapback]

 

Vet ikke helt hva jeg skal si til den kommentaren. Min følelse av itavisen er at de prøver å være først ute med alt mulig av nyheter. Nyhetene skal ut så fort som mulig, dette på bekostning av skrivefeil og lite gjennomtenkte artikler som ofte er fulle av feilinformasjon. Ofte ser det ut som de ikke har tatt seg tid til å se igjennom en gang for å rette de verste skrivefeilene.

 

Det useriøse preget på mange av itavisens innlegg vises igjen av kommentarfeltet under hver artikkel. Her er det rene skjære ville vesten. Ser ut som itavisen har mistet kontrollen her. Etter min mening er hw.no på et helt annet nivå :thumbup:

 

Jeg har lest nyheter på hw.no i mange år og har ikke sett flere feil enn at jeg kan telle de på en hånd, i allefall når det gjelder feilinformasjon. All honnør til HW.no for saklighet og bra artikler jevnt gjennom

 

*Litt OT* men slike kommentarer gjør meg litt frustrert :whistle:

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

blir ikke dere som til stadighet kommer med de sure oppstøtene hver eneste gang det ett tema i nærheten av Microsoft lei av dere selv?? dette begynner å minne om kommentarene i sandkassa i barnehagene rundt om i verden "pappa'n min er sterkere enn din så.." (i overført betydning)

Lenke til kommentar
Tror simen1 savner vista litt :p

 

Uansett sitti med vista i en god stund på både bærbar og stasjonær.

Så langt er jeg veldig fornøyd med OS'et, eneste som mangler er at div. drivere ikke er helt på topp enda, men det kommer seg.

8249687[/snapback]

Hvorfor skulle han det, han får gjort akkurat det samme på plattformen han nå bruker, bare helt gratis samme med en rekke andre fordeler.

 

Dere som er skuffet over nok en feil som må stiller seg i rekken av de andre med vista, får trøste dere med at nå får der 10% avslag hvis dere kjøper en til :D

 

Edit;

Nå vi snakker om solen så skinner den :tease:

8249784[/snapback]

 

Hvilke fordeler?

 

Jeg har holdt på med datamaskiner og tjenere helt siden Sco Unix var i sitt ess.. Det er vel knapt en eneste tekniker i verden som sitter igjen å savner den dritten.

 

I overført sammenheng er marerittet nå for mange teknikere at folk prøver de ulike distroene som blir skrytt opp i skyene. Ingenting er enkelt med Linux eller hva de heter alle. Bare å installere en driver krever litt over gjennomsnittelig interresse for OS'et. Har fulgt med på endel tråder her hvor folk spør om hjelp til installasjon av drivere og enheter. i 90% av tilfellene er jeg sikker på at de som spør ikke skjønner det kvidder av hva som blir gitt til svar.

 

Nei det er og blir ett OS for de invidde. For den alminnelige mann i gata er det jaggu ikke det enda.

 

Ser bare for ett mareritt jeg har hatt når jeg har prøvd Ubuntu, Mandrake og hva enn det siste hette. Ett mareritt fra ende til annen. og jeg har nok glemt mer om ymse OS enn mange kommer til å lære. JA, jeg vet det er blærete sagt. men det er sant.

Lenke til kommentar
Greit at et nytt OS skal ha litt barnesykdommer altså, men slike elementære funksjoner som dette bør vel være på plass 100%?

8248904[/snapback]

Men så hadde ikke alle dette problemet heller, sikkert derfor fiksen ikke kom før nå. Har brukt Vista i et par måneder nå og har ikke sett snurten av det.

 

Akkurat som KDE og Gnome gir dem heldigvis ut oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...