Gå til innhold

Filbehandlingsfeil i Vista


Anbefalte innlegg

Tror simen1 savner vista litt :p

 

Uansett sitti med vista i en god stund på både bærbar og stasjonær.

Så langt er jeg veldig fornøyd med OS'et, eneste som mangler er at div. drivere ikke er helt på topp enda, men det kommer seg.

8249687[/snapback]

Ja det er nok mye å savne.

 

Skulle installere Alcohol 120% på den nye laptopen til en kamerat, med ferdiginstallert Vista. Masse dustete advarsler, yes yes yes. Programmet installerer seg ferdig. 2 sekunder -> blåskjerm! Restarter maskina. Sekunder etter Vista er ferdig startet opp -> blåskjerm. Booter opp i sikker modus -> blåskjerm. Heldigvis var det enkelt å gjennomføre en "rollback". ikke uten grunn at de har det systemet.

 

Hva syns dere Vista-fans. Var det dumt av meg å tro at det program for XP fungerer i Vista?

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Igjen er HW langt etter på nyhetene. Hva skjer ?? Jeg kan lese hot news på ITavisen, mens HW kjører samme artikkel, bare tre, fire timer etterpå...

8249564[/snapback]

 

Vet ikke helt hva jeg skal si til den kommentaren. Min følelse av itavisen er at de prøver å være først ute med alt mulig av nyheter. Nyhetene skal ut så fort som mulig, dette på bekostning av skrivefeil og lite gjennomtenkte artikler som ofte er fulle av feilinformasjon. Ofte ser det ut som de ikke har tatt seg tid til å se igjennom en gang for å rette de verste skrivefeilene.

 

Det useriøse preget på mange av itavisens innlegg vises igjen av kommentarfeltet under hver artikkel. Her er det rene skjære ville vesten. Ser ut som itavisen har mistet kontrollen her. Etter min mening er hw.no på et helt annet nivå :thumbup:

 

Jeg har lest nyheter på hw.no i mange år og har ikke sett flere feil enn at jeg kan telle de på en hånd, i allefall når det gjelder feilinformasjon. All honnør til HW.no for saklighet og bra artikler jevnt gjennom

 

*Litt OT* men slike kommentarer gjør meg litt frustrert :whistle:

8249819[/snapback]

 

Jeg er helt enig med deg, og var neppe flink nok til å få frem at jeg synes ITavisen stinker til tider. Det skinner godt igjennom at de ofte velger en side i en sak, deriblant Sony sin PS3. Og kommentarfeltene er jo helt sinnsvake til tider.

 

HW er langt flinkere enn ITavisen til å gå igjennom stoffet og presentere det litt mer inngående og har gjerne dypere artikler enn ITavisen kan skilte med. Sånn sett er HW mye flinkere. Det jeg derimot ville frem til er at HW bruker lang tid på å presentere det samme stoffet som ITavisen kommer med ganske fort. Og ITavisen er kjent for å være treige med nyheter..

 

Jeg leser HW fast, og har en fane i FF alltid åpen med HW. Surfer forumet og bruker prisguiden ofte. Jeg skulle ønske at HW selv kunne kommentere mine innspill. For jeg vil nødig virke som en dust som kun vil ha crappy news uten dypde eller ekstrainformasjon. Jeg mener å huske det var bedre før..

 

Bare så det er sagt, jeg tror jeg husker alle fargene til HW.no sine stylinger.. Skulka norsk timene husker jeg på VGS for å lese om dyptinngående artikler i '98...

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Jeg slet endel med at den ikke ville flytte mapper, slette mapper med filer i etc. Brukte også lang tid på kopiering, så å si umulig å bruke maskinen når man kopierte fra en partisjon til en annen. Omtrent som begge kjernene skulle gått for fult.

 

Det viste seg at det rett og slett var Nero som forårsaket problemene, oppgradering av Nero fjernet disse problemene fullstendig.

Lenke til kommentar
Tror simen1 savner vista litt :p

 

Uansett sitti med vista i en god stund på både bærbar og stasjonær.

Så langt er jeg veldig fornøyd med OS'et, eneste som mangler er at div. drivere ikke er helt på topp enda, men det kommer seg.

8249687[/snapback]

Ja det er nok mye å savne.

 

Skulle installere Alcohol 120% på den nye laptopen til en kamerat, med ferdiginstallert Vista. Masse dustete advarsler, yes yes yes. Programmet installerer seg ferdig. 2 sekunder -> blåskjerm! Restarter maskina. Sekunder etter Vista er ferdig startet opp -> blåskjerm. Booter opp i sikker modus -> blåskjerm. Heldigvis var det enkelt å gjennomføre en "rollback". ikke uten grunn at de har det systemet.

 

Hva syns dere Vista-fans. Var det dumt av meg å tro at det program for XP fungerer i Vista?

8250562[/snapback]

 

Kanskje du skulle tatt en titt på noen sites som lister programvaren som er støttet til Vista?

 

Se her!

 

@TurboJens:

Hvilken versjon av Nero bruker du? Jeg har en liggende nå, men er svært usikker på om jeg skal installere den. Sist jeg kjørte Nero var en som ikke var støttet av Vista, og da gikk ting litt sirup... Siste versjonen jeg har nå er v7.8.5.0

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Tror simen1 savner vista litt :p

 

Uansett sitti med vista i en god stund på både bærbar og stasjonær.

Så langt er jeg veldig fornøyd med OS'et, eneste som mangler er at div. drivere ikke er helt på topp enda, men det kommer seg.

8249687[/snapback]

Ja det er nok mye å savne.

 

Skulle installere Alcohol 120% på den nye laptopen til en kamerat, med ferdiginstallert Vista. Masse dustete advarsler, yes yes yes. Programmet installerer seg ferdig. 2 sekunder -> blåskjerm! Restarter maskina. Sekunder etter Vista er ferdig startet opp -> blåskjerm. Booter opp i sikker modus -> blåskjerm. Heldigvis var det enkelt å gjennomføre en "rollback". ikke uten grunn at de har det systemet.

 

Hva syns dere Vista-fans. Var det dumt av meg å tro at det program for XP fungerer i Vista?

8250562[/snapback]

 

lastet ned Alcohol120% for å sjekke og det kjører fint som smør det.. null problemer her.

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det som skjer? Hvorfor merker ikke jeg en eneste av disse feila som Vista liksom skal ha? mens når jeg prøvde andre os så hadde de fullt av feil de ikke skulle ha?

 

Og jeg herjer jo veldig med små tvilsomme program

 

Det er noe merkelig her altså.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Skal innrømme at det ikke er noe vits å oppgradere til vista den tid idag, hadde det ikke vært slik at jeg hadde fått vista gratis hadde ikke jeg oppgradert.

 

Jeg skjønner ikke hvor all denne grining over problemer i vista kommer fra, ja noen drivere er ikke optimale enda, men det er det eneste. Hvordan folk greier å få blåskjermer og slikt skjønner jeg meg ikke på.

Enten så må dere ha gjort noe veldig galt, eller sitter dere på en pirat versjon av vista kansje?

 

Og det at folk går tilbake til XP etter å ha prøvd vista er helt greit for min del, har selv vurdert dette, siden jeg bruker maskina til veldig mye spilling og siden lyd, grafikk drivere osv.. ikke er helt optimale enda så skjenner jeg at jeg ikke har like god ytelse som jeg hadde i XP, men jeg har troa på det er på bedringens vei, forhåpentligvis.

 

 

Edit: Jeg har forresten installert alcohol 120% feilfritt på både bærbar og den stasjonære pcen min uten noen som helst problemer. Kjører vista ultimate x64 på begge.

 

Edit2: En annen ting jeg skal innrømme, hadde linux hatt like god spillestøtte som xp/vista hadde jeg nok kjørt det for lenge siden.

 

Edit3: Forresten, ja det er kjent at noen programmer ikke fungere helt godt på vista enda også, men igjen, dette kommer seg nok.

 

Altid kult å glemme ting :wee:

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

<Hvorfor skulle han det, han får gjort akkurat det samme på plattformen han nå bruker, bare helt gratis samme med en rekke andre fordeler.

 

Den lista du linker til tror jeg er det mest nøytrale reflekterte tråden jeg noen gang har lest. Det overbeviste meg ihvertfall så nå blir det Linux på meg.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tror simen1 savner vista litt :p

 

Uansett sitti med vista i en god stund på både bærbar og stasjonær.

Så langt er jeg veldig fornøyd med OS'et, eneste som mangler er at div. drivere ikke er helt på topp enda, men det kommer seg.

8249687[/snapback]

Hvorfor skulle han det, han får gjort akkurat det samme på plattformen han nå bruker, bare helt gratis samme med en rekke andre fordeler.

 

Dere som er skuffet over nok en feil som må stiller seg i rekken av de andre med vista, får trøste dere med at nå får der 10% avslag hvis dere kjøper en til :D

 

Edit;

Nå vi snakker om solen så skinner den :tease:

8249784[/snapback]

Hvilke fordeler?

 

Jeg har holdt på med datamaskiner og tjenere helt siden Sco Unix var i sitt ess.. Det er vel knapt en eneste tekniker i verden som sitter igjen å savner den dritten.

 

I overført sammenheng er marerittet nå for mange teknikere at folk prøver de ulike distroene som blir skrytt opp i skyene. Ingenting er enkelt med Linux eller hva de heter alle. Bare å installere en driver krever litt over gjennomsnittelig interresse for OS'et. Har fulgt med på endel tråder her hvor folk spør om hjelp til installasjon av drivere og enheter. i 90% av tilfellene er jeg sikker på at de som spør ikke skjønner det kvidder av hva som blir gitt til svar.

 

Nei det er og blir ett OS for de invidde. For den alminnelige mann i gata er det jaggu ikke det enda.

 

Ser bare for ett mareritt jeg har hatt når jeg har prøvd Ubuntu, Mandrake og hva enn det siste hette. Ett mareritt fra ende til annen. og jeg har nok glemt mer om ymse OS enn mange kommer til å lære. JA, jeg vet det er blærete sagt. men det er sant.

8250010[/snapback]

Så er det ikke WIndows' fjortjeneste at driverstøtte fra produsenten er bra, bortsett fra at de har opparbeidet seg markedsandeler. Linuxbrukere kjøper selvsagt "riktig" hardware, og ikke fra de som tror at hardwaren deres er så enestående at de ikke vil frigi spesifikasjonene.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg skal si til den kommentaren. Min følelse av itavisen er at de prøver å være først ute med alt mulig av nyheter. Nyhetene skal ut så fort som mulig, dette på bekostning av skrivefeil og lite gjennomtenkte artikler som ofte er fulle av feilinformasjon. Ofte ser det ut som de ikke har tatt seg tid til å se igjennom en gang for å rette de verste skrivefeilene.

 

Det useriøse preget på mange av itavisens innlegg vises igjen av kommentarfeltet under hver artikkel. Her er det rene skjære ville vesten. Ser ut som itavisen har mistet kontrollen her. Etter min mening er hw.no på et helt annet nivå :thumbup:

 

Jeg har lest nyheter på hw.no i mange år og har ikke sett flere feil enn at jeg kan telle de på en hånd, i allefall når det gjelder feilinformasjon. All honnør til HW.no for saklighet og bra artikler jevnt gjennom

 

*Litt OT* men slike kommentarer gjør meg litt frustrert :whistle:

8249819[/snapback]

Jeg kunne ikke vært mer enig. Feilene som er i ITavisens "artikler" er så barnslige at det er flaut. Nåde deg om du også påpeker det i forumet under. :!:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tror simen1 savner vista litt :p

 

Uansett sitti med vista i en god stund på både bærbar og stasjonær.

Så langt er jeg veldig fornøyd med OS'et, eneste som mangler er at div. drivere ikke er helt på topp enda, men det kommer seg.

8249687[/snapback]

Hvorfor skulle han det, han får gjort akkurat det samme på plattformen han nå bruker, bare helt gratis samme med en rekke andre fordeler.

 

Dere som er skuffet over nok en feil som må stiller seg i rekken av de andre med vista, får trøste dere med at nå får der 10% avslag hvis dere kjøper en til :D

 

Edit;

Nå vi snakker om solen så skinner den :tease:

8249784[/snapback]

Hvilke fordeler?

 

Jeg har holdt på med datamaskiner og tjenere helt siden Sco Unix var i sitt ess.. Det er vel knapt en eneste tekniker i verden som sitter igjen å savner den dritten.

 

I overført sammenheng er marerittet nå for mange teknikere at folk prøver de ulike distroene som blir skrytt opp i skyene. Ingenting er enkelt med Linux eller hva de heter alle. Bare å installere en driver krever litt over gjennomsnittelig interresse for OS'et. Har fulgt med på endel tråder her hvor folk spør om hjelp til installasjon av drivere og enheter. i 90% av tilfellene er jeg sikker på at de som spør ikke skjønner det kvidder av hva som blir gitt til svar.

 

Nei det er og blir ett OS for de invidde. For den alminnelige mann i gata er det jaggu ikke det enda.

 

Ser bare for ett mareritt jeg har hatt når jeg har prøvd Ubuntu, Mandrake og hva enn det siste hette. Ett mareritt fra ende til annen. og jeg har nok glemt mer om ymse OS enn mange kommer til å lære. JA, jeg vet det er blærete sagt. men det er sant.

8250010[/snapback]

Så er det ikke WIndows' fjortjeneste at driverstøtte fra produsenten er bra, bortsett fra at de har opparbeidet seg markedsandeler. Linuxbrukere kjøper selvsagt "riktig" hardware, og ikke fra de som tror at hardwaren deres er så enestående at de ikke vil frigi spesifikasjonene.

8251019[/snapback]

 

Men la nå ikke dette bli enda en håpløs Linux VS Windows tråd...

 

Forøvrig har jeg hatt en del bluescreens under Vista. Mange av dem skyldes feil innstillinger i minnet ved OC testing (naturlig nok) mens de siste har kommet pga spill som har hatt bugs. Det har patcher rettet opp i for meg.

 

Ellers gikk jeg tilbake til XP i ca en halvtime.. jeg ble så lei meg at jeg installerte Vista igjen.

Lenke til kommentar
Hva i all verden er det som skjer? Hvorfor merker ikke jeg en eneste av disse feila som Vista liksom skal ha? mens når jeg prøvde andre os så hadde de fullt av feil de ikke skulle ha?

 

Og jeg herjer jo veldig med små tvilsomme program

 

Det er noe merkelig her altså.

8250809[/snapback]

Det er bla fordi det som Rattle Battle er inne på brukes på et enormt bredt spekter av hardware og software. Windows brukere kjøper det de har lyst på av hardware, uten å tenke over om det god driverstøtte, og kombinerer dette med utallige kombinasjoner av forskjellig programvare og konfigurasjoner. Dermed er det høyst individuelt hva man vil oppleve av problemer.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvor all denne grining over problemer i vista kommer fra, ja noen drivere er ikke optimale enda, men det er det eneste. Hvordan folk greier å få blåskjermer og slikt skjønner jeg meg ikke på.

Enten så må dere ha gjort noe veldig galt, eller sitter dere på en pirat versjon av vista kansje?

8250829[/snapback]

Blåskjermer kommer rett og slett av dårlige drivere eller hardware-feil. - Det er dessverre noe som er uunngåelig i proprietære drivere og operativsystemer. For det finnes vel knapt noen type programvare som taper mer på "Security by obscurity" enn drivere. - Det har lite med piratkopiering å gjøre.
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg, og var neppe flink nok til å få frem at jeg synes ITavisen stinker til tider. Det skinner godt igjennom at de ofte velger en side i en sak, deriblant Sony sin PS3. Og kommentarfeltene er jo helt sinnsvake til tider.

 

HW er langt flinkere enn ITavisen til å gå igjennom stoffet og presentere det litt mer inngående og har gjerne dypere artikler enn ITavisen kan skilte med. Sånn sett er HW mye flinkere. Det jeg derimot ville frem til er at HW bruker lang tid på å presentere det samme stoffet som ITavisen kommer med ganske fort. Og ITavisen er kjent for å være treige med nyheter..

 

Jeg leser HW fast, og har en fane i FF alltid åpen med HW. Surfer forumet og bruker prisguiden ofte. Jeg skulle ønske at HW selv kunne kommentere mine innspill. For jeg vil nødig virke som en dust som kun vil ha crappy news uten dypde eller ekstrainformasjon. Jeg mener å huske det var bedre før..

 

Bare så det er sagt, jeg tror jeg husker alle fargene til HW.no sine stylinger.. Skulka norsk timene husker jeg på VGS for å lese om dyptinngående artikler i '98...

8250567[/snapback]

 

Litt vittig, for jeg går på vgs II år. Heldigvis har jeg ennå ikke begynt å skulke for å se på sidene :p

 

Tilbake til tema:

@ullevål: Jeg har vista ultimate 32bit engelsk versjon, og må hittil si meg svært fornøyd. Jeg kan, som de fleste andre, ikke skilte med en feilfri opplevelse. Vi vet alle at man ikke kan lage noe til et så stort forbrukermarked og være så heldig at det skulle fungere for alle sammen. Det jeg likevel har lagt merke til, er at de fleste feil er selvforskyldte eller pga hardwarefeil.

 

Jeg har hatt problemer med at explorer stopper å virke når jeg browser masse filer og drar musa over ei rar/zip fil. Hadde problemer med å få winrar til å funke. Sletta winrar fra systemet så var det i orden igjen. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke får det til å fungere, for det skal jo være fullt mulig å kjøre i vista.

 

Dette problemet sammen med nero 7 ( som jeg sikkert finner fix til hvis jeg bare leter litt :p) Ikke en helt feilfri opplevelse, men sålangt føler jeg at jeg har fått igjen for hver eneste krone ;)

 

Selv bruker jeg en stoor mengde programmer knyttet til skolearbeide, spill, administrasjonssoftware og diverse annet. Det meste har altså kjørt helt fint :)

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
...

Ser bare for ett mareritt jeg har hatt når jeg har prøvd Ubuntu, Mandrake og hva enn det siste hette. Ett mareritt fra ende til annen. og jeg har nok glemt mer om ymse OS enn mange kommer til å lære. JA, jeg vet det er blærete sagt. men det er sant.

8250010[/snapback]

 

Fy skamme seg! Komme drassende med kunnskap om mer enn ett OS er selvfølgelig ikke akseptabelt. :p

 

Her er for øvrig skjermbilde av pålitelighetsmonitoren fra min Vista-maskin for å følge oppfordringen fra godeste ullevål. Maskinen har vært i bruk siden desember. Ser ut til at grafen faller litt en gang i blant uten at jeg kan si jeg helt har merket noe til at problemer skal ha oppstått :)

post-104465-1175029633_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Svært så snille dere har vært mot Vista da. Konfigurerer dere ikke maskinen deres til den blir blir blå?

8254489[/snapback]

 

...til du får blåskjerm, mener du? Hehehe...bildet var tatt fra en av jobb-maskinene mine. De vil jeg helst at skal virke når jeg skrur dem på. Jeg har andre maskiner for "mekking", men de kjører ikke Vista :)

Lenke til kommentar

Det var det jeg siktet til ja. Kan jo ikke skrive ting rett ut, da blir det ikke noe hjerne-trim. Men jeg må si meg ganske fornøyd med de verktøy Microsoft har lagt til for konfigurasjon denne gangen. Det er ikke ofte de er direkte årsak for blåskjermene mine.

Lenke til kommentar
Godt jeg har kvittet meg med problemet fullstendig (og alle andre problemer Vista har å by på) :w00t:

8248896[/snapback]

 

Er overlykkelig fordi jeg kjøpte Vista,opplever heller ikke problemer av noen art og maskinen brukes svært aktivt hver dag :w00t:

8249590[/snapback]

 

 

Hvorfor er du overlykkelig på grunn av et nytt operativsystem? Hvordan har det fikset problemer du har slitt med over lengre tid? Hatet du det gamle operativsystemet?

 

 

Jeg har ikke tenkt å bytte fra noe som fungerer fint, til noe som fungerer fint. Opplever Vista som mer knotete enn XP, mer ulogisk oppbygd på en måte. Finner ikke de vanlige nettverksinnstillingene og de vanlige menyene er skjult som standard. Søkinga var forresten ikke så veldig rask heller. Om det hadde vært omtrent like raskt som Spotlight på mac, så hadde det faktisk vært et pluss for å bytte til Vista. Så langt har jeg ikke funnet ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...