Gå til innhold

Filbehandlingsfeil i Vista


Anbefalte innlegg

[søkinga var forresten ikke så veldig rask heller. Om det hadde vært omtrent like raskt som Spotlight på mac, så hadde det faktisk vært et pluss for å bytte til Vista. Så langt har jeg ikke funnet ett.

8254641[/snapback]

 

Du bør se på indekseringsalternativer, det er mye å hente på riktig oppsett der.

 

Ellers er kombinasjonen av umodne nvidia-drivere og gamle spill det som skaper mest problemer. Det er noen som av en eller annen grunn absolutt skal spille Worms 3d på PCen med vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får vel følge opp med vise til min "stabile" maskin. Det er slettes ikke så ille som det ser ut til, men en del driverkonflikter har jeg hatt ja. Forøvrig har jeg tvunget på Vista programvare som den ikke er glad i.

 

EDIT:

Kan ikke akkurat pårope meg verdens mest stabile PC med en index på 4.85 i stabilitetspoeng... hehe..

post-5508-1175053027_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Jeg har selv merket dettte problemet, VIsta virker til å slite om man kopierer mange filer over lokalnett. Ytelsen over lokalnett er generelt dårlig i Vista også forresten, og i tillegg støtter vel ikek media-center å ting lagret på nettverksdrev, og man kan ikke indeksere nettverksdrev for søk. Skuffende av et "framtidsrettet" OS, å støtte lokalnettverk så dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Godt jeg har kvittet meg med problemet fullstendig (og alle andre problemer Vista har å by på) :w00t:

8248896[/snapback]

 

Er overlykkelig fordi jeg kjøpte Vista,opplever heller ikke problemer av noen art og maskinen brukes svært aktivt hver dag :w00t:

8249590[/snapback]

 

 

Hvorfor er du overlykkelig på grunn av et nytt operativsystem? Hvordan har det fikset problemer du har slitt med over lengre tid? Hatet du det gamle operativsystemet?

 

 

Jeg har ikke tenkt å bytte fra noe som fungerer fint, til noe som fungerer fint. Opplever Vista som mer knotete enn XP, mer ulogisk oppbygd på en måte. Finner ikke de vanlige nettverksinnstillingene og de vanlige menyene er skjult som standard. Søkinga var forresten ikke så veldig rask heller. Om det hadde vært omtrent like raskt som Spotlight på mac, så hadde det faktisk vært et pluss for å bytte til Vista. Så langt har jeg ikke funnet ett.

8254641[/snapback]

 

Så det er ikke OK ifølge deg å like et OS. Det er ikke greit å være overlykkelig fordi man er fornøyd med et produkt?

 

Jeg blir så innmari lei av disse håpløse svarene. Det skinner så utrolig lett igjennom at dette er svært lite gjenomtenkt og at vedkommende ikke aner hva han/hun snakker om. Skjønner faktisk ikke hvorfor du gider å bruke din energi på å svare.

 

Nei, fra nå av det er forbudt å være glad hvis man har oppgradert til et bra produkt.

Lenke til kommentar
Ytelsen over lokalnett er generelt dårlig i Vista også forresten, og i tillegg støtter vel ikek media-center å ting lagret på nettverksdrev, og man kan ikke indeksere nettverksdrev for søk. Skuffende av et "framtidsrettet" OS, å støtte lokalnettverk så dårlig.

 

AtW

8254825[/snapback]

 

Jeg har ikke prøvd media-centeret med nettverksdrev. Det gjenkjenner imidlertid eksterne harddisker selv om de kobles fra og til og legger opptak i riktig mappe . Det gjorde ikke XP MCE, det la det på system-harddisken. Dessuten blir ikke opptak forstyrret om man bytter brukerkonto. Det starter til og med igjen etter en omstart. Det gjorde det heller ikke på XP.

Lenke til kommentar
Ytelsen over lokalnett er generelt dårlig i Vista også forresten, og i tillegg støtter vel ikek media-center å ting lagret på nettverksdrev, og man kan ikke indeksere nettverksdrev for søk. Skuffende av et "framtidsrettet" OS, å støtte lokalnettverk så dårlig.

 

AtW

8254825[/snapback]

 

Jeg har ikke prøvd media-centeret med nettverksdrev. Det gjenkjenner imidlertid eksterne harddisker selv om de kobles fra og til og legger opptak i riktig mappe . Det gjorde ikke XP MCE, det la det på system-harddisken. Dessuten blir ikke opptak forstyrret om man bytter brukerkonto. Det starter til og med igjen etter en omstart. Det gjorde det heller ikke på XP.

8255037[/snapback]

Mediacenter støtter lagring på nettverk.

Eneste jeg har oppdaget som er litt irriterende ifht dette er at man ikke kan spesifisere en bestemt mappe på en delt disk på nettverket. Men nettverksstøtten er der i alle fall :)

Lenke til kommentar
Hva i all verden er det som skjer? Hvorfor merker ikke jeg en eneste av disse feila som Vista liksom skal ha? mens når jeg prøvde andre os så hadde de fullt av feil de ikke skulle ha?

 

Og jeg herjer jo veldig med små tvilsomme program

 

Det er noe merkelig her altså.

8250809[/snapback]

Det er bla fordi det som Rattle Battle er inne på brukes på et enormt bredt spekter av hardware og software. Windows brukere kjøper det de har lyst på av hardware, uten å tenke over om det god driverstøtte, og kombinerer dette med utallige kombinasjoner av forskjellig programvare og konfigurasjoner. Dermed er det høyst individuelt hva man vil oppleve av problemer.

8252252[/snapback]

 

Er vel det. Dog litt merkelig synest jeg det er. Kjører bl.a. på en laptop og en eldre filserver som ikke er designet Vista i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hva i all verden er det som skjer? Hvorfor merker ikke jeg en eneste av disse feila som Vista liksom skal ha? mens når jeg prøvde andre os så hadde de fullt av feil de ikke skulle ha?

 

Og jeg herjer jo veldig med små tvilsomme program

 

Det er noe merkelig her altså.

8250809[/snapback]

Hva i all verden er det som skjer? Hvorfor merker ikke jeg en eneste av disse feila som GNU/Linux liksom skal ha? mens når jeg prøvde andre os så hadde de fullt av feil de ikke skulle ha?

 

Og jeg herjer jo veldig med selve oppsettet til OS'et, bruker aller nyeste versjon, og et antall applikasjoner som vil få de fleste MS-brukere misunnelig.

 

Det er noe merkelig her altså.

Lenke til kommentar

jeg evner ikke å se hva det er det sliter med i Vista ettersom deres pålitelighetsscore er så lav. nå har jeg installert og spilt spill tilbake til 1996, tvinget igjennom gamle drivere, slått av pc'n midt under installasjonen av nVidiadriverene, installert drivere i "hue og rævva", dyttet inn ymse systemdødere av tv-videoredigeringskort fra førstegenerasjon Pinnacle, urgamle Turtle Beach lydkort, satt inn ett Dell SB 5.1 lydkort og innstallert øreten drivere... slått av maskinen under defrag, diskopprydding.. enda ligger jeg på 9,x.. og det har pågått i over en uke.. og jeg har med vilje herpet systemet...

Endret av dominus
Lenke til kommentar
jeg evner ikke å se hva det er det sliter med i Vista ettersom deres pålitelighetsscore er så lav. nå har jeg installert og spilt spill tilbake til 1996, tvinget igjennom gamle drivere, slått av pc'n midt under installasjonen av nVidiadriverene... enda ligger jeg på 9,x.. og det har pågått i over en uke.. og jeg har med vilje herpet systemet.

8261913[/snapback]

 

Vista har en litt underlig greia med hva som gir og ikke gir lavere politlighetsscore, testet feks å kjøre et ikke fungerende spill flere ganger på rad. Da går scoren mye ned, bluescreen affiserer ikke scoren i det hele tatt...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg får vel følge opp med vise til min "stabile" maskin. Det er slettes ikke så ille som det ser ut til, men en del driverkonflikter har jeg hatt ja. Forøvrig har jeg tvunget på Vista programvare som den ikke er glad i.

 

EDIT:

Kan ikke akkurat pårope meg verdens mest stabile PC med en index på 4.85 i stabilitetspoeng... hehe..

8254757[/snapback]

 

Har 9,84 dær :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg får vel følge opp med vise til min "stabile" maskin. Det er slettes ikke så ille som det ser ut til, men en del driverkonflikter har jeg hatt ja. Forøvrig har jeg tvunget på Vista programvare som den ikke er glad i.

 

EDIT:

Kan ikke akkurat pårope meg verdens mest stabile PC med en index på 4.85 i stabilitetspoeng... hehe..

8254757[/snapback]

 

Har 9,84 dær :hmm:

8449162[/snapback]

 

heh, jeg som trodde du ikke hadde hatt noen problemer overhode med vista? ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg får vel følge opp med vise til min "stabile" maskin. Det er slettes ikke så ille som det ser ut til, men en del driverkonflikter har jeg hatt ja. Forøvrig har jeg tvunget på Vista programvare som den ikke er glad i.

 

EDIT:

Kan ikke akkurat pårope meg verdens mest stabile PC med en index på 4.85 i stabilitetspoeng... hehe..

8254757[/snapback]

 

Har 9,84 dær :hmm:

8449162[/snapback]

 

heh, jeg som trodde du ikke hadde hatt noen problemer overhode med vista? ;)

 

AtW

8449263[/snapback]

 

Hvis det er meg du sikter til, så synes jeg ting ble veldig merkelig selv. Først var maskinen stabil og pen, ikke noe stress. Jeg holdt meg unna noe programvare som jeg mistenkte ville tulle litt med meg. Men så ble maskinen blodustabil! Det viste seg senere å skulle være minnefeil (håper jeg). For Snekker'n har tidenes mest stabile Vista utgave som jeg har sett i allefall.

 

Nå må jeg spørre: har du i det hele tatt i installert noe annet enn Windows? :p (skjønner jo at du kanskje har gjort det..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...