Gå til innhold

Manipulert klassebilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som at hun ble lyssatt fra sidene, og skyggene fra jakka( som begynner langt oppe), møtes og blir mørkere. Effekten er ikke pen, men tror ikke den er manipulert.

 

Kunne vært unngått ved bruk av utfyllingsblitz eller midtstilt softboks over fotografen.

 

MEN, hvis det viser seg at bildet er manipulert( selv om jeg tviler på det), er det forkastelig.

Lenke til kommentar

Usj, kven er det som gjer sånt? Ikkje var det spesielt bra redigert heller, kunne gjort det same i Paint.

ingen som synes det er en smule rart med klærne til kid'n? hvorfor vises det så mye hud i det hele tatt og så langt ned på en 7åring.

Eg og reagerte på det, men mogleg ho hadde meir under enn det du ser.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke bildet er manipulert, bare dårlig lyssatt. Lampene er symmetrisk satt på på skrå forfra, og skyggene fra klærne hennes, pluss en nesten hudfarget topp under jakken, gjør at det hele ser feil ut. Utfyllingsblits eller en reflektor i modellens fang hadde ordnet den biffen.

8020568[/snapback]

For meg ser det ikkje ut som ho har topp på. Kor ser du skilje mellom topp og kropp?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke bildet er manipulert, bare dårlig lyssatt. Lampene er symmetrisk satt på på skrå forfra, og skyggene fra klærne hennes, pluss en nesten hudfarget topp under jakken, gjør at det hele ser feil ut. Utfyllingsblits eller en reflektor i modellens fang hadde ordnet den biffen.

8020568[/snapback]

For meg ser det ikkje ut som ho har topp på. Kor ser du skilje mellom topp og kropp?

8020978[/snapback]

 

Jeg kikket litt nærmere i Photoshop, og fant ut at det jeg trodde var topp nok ikke var det. Det ser ut til at toppen hennes er rett over nedre bildekant, så hun har nok hatt en rimelig åpen hals ja, men hva så? En syvåring har jo ikke noe å vise frem anyway. Og "kløften" er jeg fremdeles overbevist om er skygge fra dårlig lyssetting.

Lenke til kommentar
Så det er ingen som tenker fy skam til Eli Lund og fy skam til Akam.no for å linke til en konstruert "kontroversiell" ikke-sak i et desperat forsøk å grafse til seg flere reklamekroner?

8022074[/snapback]

Jeg tenkte mer på:

 

EliLund

 

Bruker

Registrert: 13/02-2007

Innlegg: 0

8022366[/snapback]

 

Det der er ganske enkelt bare for å få rett forfatternavn på artikkelen, og da vil det trådstartende innlegget automatisk bli i artikkelforfatterens navn. Som dere ser bidrar ikke slike poster til postcount. Eli Lund er journalist tilknyttet vår samarbeidspartner Fotopia.no.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er samme Jenn Truhe( jentas mor), men jeg utelukker det ikke.

 

http://www.markvmorsch.com/AboutUs.shtml

 

Dette firmaet ligger i Winter Park( Rett ved Orlando, der familien bor). :hmm:

 

Kanskje moren vil tjene litt penger på dette? Kanskje EliLund burde sjekke slikt og informere oss at moren jobber for et advokatfirma som spesialiserer seg i søksmål( dette er litt suspekt, ja).....

Lenke til kommentar
haha. Ja internett gir oss svar på alt i dag. Er jo en simpel sak å drive research. Noe artikkelforfatteren burde vite.

 

Dette er er jo for morsomt.

8023199[/snapback]

En sak er hva man kan gjøre, noe helt annet er hva man bør gjøre. Bakgrunnsresearch har selvsagt sin funksjon, men ikke i en artikkel som er ment som et skråblikk og mer eller mindre en morsomhet. Å dra inn mulige uskyldige personer, og å spekulere rundt om denne moren har økonomiske interesser i dette på den måten det antydes her, det er det ingen journalister med respekt for seg selv og faget som gjør. I alle fall ikke med mindre de er 100% sikre på at det er slik det henger sammen.

 

Enhver kritikk som omhandler mangel på denne type bakgrunnsresearch er fullstendig uberettiget.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...