Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Tenkte bare høre hvor mye teit folk her har blitt spurt om ang pc'er. Spesiellt fra Noobz :smile:,,

 

Her er noen gullkorn fra meg:

- I tia rundt Pentium gjorde sitt inntog for fullt.

Jeg hadde kjøpt meg en flunka ny pentium 90mhz,, en kompis brukte en 486 som faren hadde.. En dag på skolen kom han og spurte om Pentium og sånn,, hvor bra er det? I hånda hadde han en diskett,, han rakte meg den og spurte om jeg ikke kunne kopiere Pentium til han slik at han fikk det å!! haha,, lol,, mobber han enda. :smile:

 

2. Ble spurt av en rundt 35år om jeg kunne bygge en pc,, han hadde nå en 166mhz med ram sa han.. Som forslag dro jeg frem et billig alt. på en duron 1.3ghz,, Prisen syns han var bra,, men kan vi ikke bare sette den i min gamle? jeg har jo Hdd(1.1gb) ram(16mb) og Kasse (Flat desktop)? Umff,, hva kan jeg si...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. stefaren min fikk seg isdn, har klarte og koble seg til men ikke og laste opp en side, da sa han:

jeg har for lite ram!, ser du den jobber men den klarer ikke laste opp siden. (450mhz, 64mb ram)

 

2. her er en jeg leste en gang for lenge siden på forumet. var en kar som jobbet i databutikk, også kom det en dame som skulle ha noe til maskinen sin.

så sa han at hun måtte fortelle åssen maskin det var, joda det hadde hun skrevet ned på en lapp.

og fra lappen leste hun: creative 40x.

Lenke til kommentar

hehee,, fine de ja!

Kom an fisk opp fra memoryen deres!

Her er en til:

Skulle lære fadern bruke maskina,, han hadde behov for å skrive/føre regnskap. Vel, han sitter i stolen foran skjermen, jeg henger over skuldern. Jeg sier, ok, trykk på den knappen det står START på,, hva gjør han? Jo,, strekker ut pølsefingern sin og trykker hardt på Start-knappen med den! hehe,, trodde jeg skulle dø av latter,, han ble blodrød i ansiktet og gæærn... :smile:

Lenke til kommentar

En jeg tidligere gikk på skole med skulle ta med seg photoshop 6 fra skolens maskin. Greit nok det hadde det ikke hvert for at hver eneste dag hadde han med seg en 1 disket som han skulle kopiere over en og en fil på til hele photoshop var overført til hans hjemme maskin...

 

Han ble da forklart at han kunne bruke en cdbrenner til å gjøre dette og dagen etter hadde han med seg en tom cd.Tok den i maskinen som selvfølgelig ikke hadde brenner og prøvde fortvilet å få photoshop inn på cden...Han lastet ned masse rare programmer for å få dette til, som ikke har noe med cdbrenning å gjøre i det hele tatt...

 

Det artigste med hele historien er at han i tillegg studerte på IT-Akademiet,og da synes jeg folk bør ha litt mer data kunnskap enn som så.

Lenke til kommentar

Hmm har nå hørt det at det finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar, Husk det dere at det er ikke alle som er så inbarka pc freaker som de fleste her, greit nok spørsmålene er nokk dumme i våres øyne men ikke alle kan være interesert i pc, stakkars oss hvis alle hadde bare konsentrert seg om data, ingenting hadde skjed i verden da :wink:. hmm har jeg noen historier da...vel får vel spare dem :wink:.

Lenke til kommentar

Det dummeste er nokk ikke pc spørsmål, men noe jeg gjorde selv. kanskje ikke så lurt å komme med det her, men en liten artig ting. satt foran min gamle coomodore 64 med kassett spiller. hadde hørt om noe som het internett. dette var fint tenkte jeg. å skrev på skjerme. heloo is there anybody out there. for så å trykke enter. Syntax error. det var svaret jeg fikk. åhh jeg savner min ganle coomodore. :smile:

Lenke til kommentar

Var hos en jente som hadde hatt ADSL i over et år...så skulle jeg laste ned noe på internet og ble forundret over farten...konstant 8 kb/s. Plutselig slo det meg at jeg burde sjekke oppkoblingen, og riktig nok, der sto det "Tilkoblet ved 64 000 bps" :grin: Ved nærmere undersøkelser viste det seg at ingen av de to (!) nettverkskortene var installerte, og ADSL modemet hadde stått og samlet støv i et år mens de hadde vært oppkoblet døgnet rundt med ISDN! :grin: HAHA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...