Gå til innhold

Dette mangler iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iphone støtter heller ikke minnekort, så du har ingen mulighet for å utvide minnet eller sette inn SDIO-kort med nye funksjoner. Minnekort er også enkle å flytte data med.

 

Ja riktig.. :roll: Det å ha 4 og 8 GB minne ble plutselig svært lite minne å ha til rådighet... næææ...

Lenke til kommentar

Men er et utmerket media til å flytte data med da det kan være raskere enn å drive å koble telefonen opp med kabel eller bluetooth. Det er rett og slett fornuftig å ha på en telefon. :)

 

Personlig mener jeg at synkronisering mot Exchange et must (egentlig er Push Email også et must, men det er vel å kreve for mye av Apple), og dette bør absolutt komme på plass for at det skal bli aktuelt.

 

At man ikke kan skrive egne programmer til iPhone vil trekke betydelig ned for min del. Det er en av de store fordelene med Windows Mobile: Det er utrolig enkelt å skrive egne programmer til slike enheter! :)

 

 

Med iPhone kommer det jo mye gøy også, men utviklere av "proff-telefoner" har vel foreløpig lite å frykte...

Lenke til kommentar

yhagger: Akkurat shuffle kan man fint bruke som USB Mass storage device, bare kjør dette scriptet etterpå: http://shuffle-db.sourceforge.net/

 

Man trenger et program for å synkronisere greiene. Musikk skal fra data til iPhone, video skal begge veier (hvis man kan filme med den), kontakter, todo og kalender skal begge veiene, bokmerker skal integreres med browseren du bruker, mail skal overføres.

 

Siden dette skal fungere på både PC og Mac så må det sitte en liten edderkopp i midten som oversetter ulikeformat av alt sammen til noe som iPhone fatter.

 

Jeg ser ikke poenget med minnekort, da må man jo kunne lagre ting på ulike plasser. Hvis man først har 4 eller 8 gig minne, wlan og blåtann så burde det (hvis det er skikkkelig implementert) kunne erstatte de fordømrade minnekortene (som atpåtil finnes i 20 forskjellige format, så når du den ene gangen er borte fra hjemmet / kontoret og skal overføre noe så kan du være sikker på at du verken har kortleser eller adapter for det du trenger på plass. Sjangsen er vel større at du finner en iPod kabel).

Lenke til kommentar

men når det er snakk om større mengder musikk så er det hvertfall for min del greit å ha litt oversikt, som iTunes tilbyr. auto sync av bilder, kontakter, podcaster, musikk og videoer er også praktisk :)

 

Forresten så kan du bruke EPhPod istedefor iTunes hvis du vil. Har testet det, fungerte greit.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

"...siden batteriet er fastmontert inni telefonen"

 

Dette er selvfølgelig både positivt og negativt. Med en slik løsning (som forøvrig er på dagens ipod) blir telefonen mer solid. Hvor irriterende er ikke det med løse bakdeksler? Se eksempelvis Nokia 6233

 

Det negative er, som nenvt i artikkelen, prisen for å reparere eventuelle feil.

Lenke til kommentar

Personig synes jeg at det er mer irriterende å måtte sende inn dingsen, enn at man må betale for å få det gjort. Hvor mange er det som faktisk har et ekstra batteri til sin telefon? Det er jo ikke før de er to-tre år gamle at man bytter det ut heller. Men at telefonene kommer med en tikkende bombe som gjør at de må sendes inn etter en tid er jo ikke positivt.

 

Ellers er det ingen som har snakket om "vendor lock-in" her. I USA er dette er skikkelig låst produkt, som kun fungerer i Cingulars nett. Man får ikke kjøpt den løst i det hele tatt. Så alle som kjøper en iPhone i USA må ordne seg en eller annen måte å betale de løpende utgiftene. Hvis den ikke er låst til Cinguals nett, eller mangler mulighet for å stille inn nettspesifike instillinger (APN, gateway etc).

 

MMS? Er det noen har fått bekreftet at den har MMS?

Lenke til kommentar
Iphone støtter heller ikke minnekort, så du har ingen mulighet for å utvide minnet eller sette inn SDIO-kort med nye funksjoner. Minnekort er også enkle å flytte data med.

 

Ja riktig.. :roll: Det å ha 4 og 8 GB minne ble plutselig svært lite minne å ha til rådighet... næææ...

7689276[/snapback]

 

Å si at det er svært lite å ha det rådighet er å trekke den litt langt, men at det er under det man kan forvente av en telefon som kommer først om et år, og som skal være tilrettelagt for musikkbruk er helt klart. Dette er et av få ankepunkter på min nåværende telefon -- w950i, og denne er rundt et kvart år gammel allerede.

 

For øvrig fører minnekortstøtte med seg en hel del praktiske fordeler som at det er lettere å forflytte sangene sine mellom to bærbare enheter.

 

En siste ting er jo hvilken prisklasse de legger seg i, det er klart at om man hadde funnet 4gb i en billigtelefon hadde det vært rent fantastisk, men dette er ikke en billigtelefon, derimot så er det en forholdsvis dyr telefon tilrettelagt for musikkbruk. Jeg vet ikke med deg, men jeg hadde knapt fått plass til en brøkdel av musikken min på 4gb, eller 8gb for den saks skyld.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

jeg vil tro at det fint går ann å installere egne programmer på den, ihvertfall i form av widgets, som jo har blitt blåst veldig opp av Apple.

 

Minnekort? Det virker for meg litt unødvendig, egentlig.. Og når syncingen går via iPod-connector-kabelen, skulle det vel ikke være vanskelig å slenge over noen programmer.

 

Men for all del, la oss ikke sitte her og dømme Apple for et produkt som ikke har kommet seg ut av "the infinite loop" ennå...

Lenke til kommentar
jeg vil tro at det fint går ann å installere egne programmer på den, ihvertfall i form av widgets, som jo har blitt blåst veldig opp av Apple.

 

Minnekort? Det virker for meg litt unødvendig, egentlig.. Og når syncingen går via iPod-connector-kabelen, skulle det vel ikke være  vanskelig å slenge over noen programmer.

 

Men for all del, la oss ikke sitte her og dømme Apple for et produkt som ikke har kommet seg ut av "the infinite loop" ennå...

7690221[/snapback]

 

Det er litt vanskelig å la være å dømme når Apple slår så vanvittig hardt på stortromma. Den har jo faktisk en del mangler i forhold til liknende mobiler. Det med minnekort er vel ikke det største problemet, men en smarttelefon uten 3G og trådløs synking vil få det hardt. Spesielt siden den ikke kommer til Europa på over et halvt år.

 

Det at den er låst til Cingular er jo også ganske hemmende. En låst smarttelefon er vel en liten selvmotsigelse. :p

Lenke til kommentar

 

At man ikke kan skrive egne programmer til iPhone vil trekke betydelig ned for min del. Det er en av de store fordelene med Windows Mobile: Det er utrolig enkelt å skrive egne programmer til slike enheter! :)

 

Ja, det er også for meg en betydlig ulempe, og gjør telefonen adskillig mindre brukanes. Men Apple har vel adri vært kjent for å kjøre særlig åpne systemer, så det er vel ikke så fantasttisk overraskende.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...