Gå til innhold

Lenovo-maskiner mest pålitelige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som nevnt må denne statistikken tas med en klype salt. Noe av grunnen til at Lenovo og Apple ruver såpass betydelig foran konkurrentene, kan like gjerne ha å gjøre med et bedre oppfølgingsapparat rundt feilhåndtering enn de andre - og ikke nødvendigvis være relatert direkte til kvaliteten på maskinvaren.

 

Hvor mye salt den må tas med vet jeg egentlig ikke. Jobber selv med mange av disse merkene til daglig, og dette gjenspeiler virkeligheten meget bra.

 

Samtidig er det helt klart at Lenovo har det beste serviceapparetet(de bruker fortsatt IBMs serviceapparat som gang på gang blir kåret til det beste i europa og verden)

 

Man kan også se på Gartner sine rapporter rundt dette temaet, resultatene er omtrent identiske...

Lenke til kommentar
Mine 3 siste bærbare har vært Thinkpad .. selvsagt.

 

Håper folk snart får øynene opp. Spesielt de som sverger til DELL *grøsse*.

 

*klappe T43´n på lokket*

7111108[/snapback]

Brønnøysundregistrene(her jeg jobber) bruker Dell, merker en del feil her, ja.

 

Men vi får igjen på VELDIG god avtale, så det lønner seg uansett for oss :ermm:

Lenke til kommentar

Etter 10 års erfaring med salg av bærbare datamaskiner, må jeg si at jeg ikke er overrasket over at Lenovo (IBM) fortsatt holder seg på topp. Selv om det er fare for at det vil gå nedover, nå når IBM ikke er eier lenger.

 

Jeg har desverre sett Toshiba forfalle dramatisk de siste fem årene, samtidig som Fujitsu-Siemens, HP og Acer har blitt bedre.

 

Dette henger sammen med at alle bærbare PC'er i dag produseres etter spesifikasjon på 3 store fabrikker i Asia, og en og samme fabrikk håndterer flere merker. Før var det merkbar forskjell på "build quality" fra produsent til produsent. I noen grad kan vi kanskje fortsatt merke dette, men forskjellene er marginale. Serviceapparat, derimot, er det fortsatt stor forskjell på!

Lenke til kommentar
Dette henger sammen med at alle bærbare PC'er i dag produseres etter spesifikasjon på 3 store fabrikker i Asia, og en og samme fabrikk håndterer flere merker. Før var det merkbar forskjell på "build quality" fra produsent til produsent. I noen grad kan vi kanskje fortsatt merke dette, men forskjellene er marginale. Serviceapparat, derimot, er det fortsatt stor forskjell på!

7111213[/snapback]

 

Dette stemmer ikke! Lenovo har sin egen fabrikk og alle maskiner i Thinkpad/Thinkcenter produseres 100% av dem selv. Det er de samme folkene som jobber i utviklingsavdelingen også, da de overtok alle menneskene fra Ibm, så skal ikke forandre seg alt for mye.

 

De billige Lenovo maskinene derimot er noen ganger helt eller delvis produsert på disse store fellesfabrikkene.

Lenke til kommentar

R40en min går enda som ei kula.

 

eneste som har skjedd med den var at jeg en gang jeg skjedet meg reiv opp den røde peketingen på den, så jeg måtte skaffe meg et nytt tastatur :p

 

den får ikke noe spesielt god behandling heller... heller motsatt

Endret av Howitz
Lenke til kommentar

Er heller ikke overrasket over resultatet.

 

Min T30 er fire år i disse dager. Få en FSC Amilo Pi1536 gjennom jobbpc avtale, men regner med at jeg gir den til samboeren min. Har ikke spesiellt lyst å bytte ut Thinkpaden min for noe annet enn en ny Thinkpad.

 

Her er min erfaring med serviceavdelingen til IBM.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
de er ikke vakre nei...

7112859[/snapback]

Nei, de er ikke vakre men meget funksjonelle og godt bygd. Jeg vet at det ikke tiltaler mange, men sånn er nå det.

 

Har en X20 som nå er 5 - 6 år, og den lever finfint fremdeles. Oki, jeg skal innrømme at lokket til pcmcia-sloten har falt ut og sist oppdaget jeg en liten sprekk ved et av skjermhengslene. Men hva skal man forvente, når maskina har vært mye brukt og ikke rent sjelden blitt pressa sammen i en stappfull sekk med haugevis av bøker.

 

Fikk forøvrig byttet disk med en gang jeg kjøpte den. Fant noen bad sectors, klagde, og finn ny disk i posten sammen med emballasje og porto for å sende tilbake den gamle :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor stor markedsandel IBM/Lenovo og de andre har?

IBM-maskinene ser jo mildt sagt ikke ut. Merkelige fargevalg og elendig design, men kvaliteten skal de ha skryt for.

 

Er vel blitt et varemerke for IBM med blått, sort, grått og rødt på maskinene, men de burde sparke designerne og rappe noen av Asus sine. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...