Gå til innhold

Test: Netcom inntil 83 prosent raskere på 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er noen voldsom forkjemper for telenor, men det er vel ganske så sikkert at dette vil endre seg når netcom begynner å pushe 3g hardt for telefoner. Intil for ikke så lenge siden måtte man jo be om spesielt sim-kort for i det hele tatt å komme seg på 3g-nettet som netcomkunde.

 

At telenors 3g-cap er seriøst underdimensjonert er vel både de og de fleste brukere med litt innsikt i infrastrukturen klar over

Lenke til kommentar

Hva er dette for noe egentlig? Blir dere sponset av netcom? Dere burde kanskje nevnt at å få 3G dekning med netcom er like vanskelig som å vinne i lotto.

 

Greit at netcom kanskje har raskere nedlastningshastigheter noen steder, men det hjelper ikke meg når jeg mister dekningen hvis jeg beveger meg noen få meter.

 

Dårlig vinklet artikkel!

Lenke til kommentar
Blir dere sponset av netcom?

7095501[/snapback]

Faktisk blir alle taletidstester gjort i samarbeid med Telenor. :)

 

 

Synes det er beklagelig å se slike innlegg når Amobil som eneste medie i Norge setter av tid til slike tester. Og dette er ikke rettet spesielt mot NTech, men generelt mot alle "hvorfor får bare Sony Ericsson seks i testene deres?", "Amobil er Nokia-fanboys!" og "kjøpt og betalt..."-innlegg den siste tiden. :no:

 

Om man er uenig i hvordan tester er utført, vinkling eller ordlyden går det an å si dette uten å kaste slike kommentarer.

 

Stå på Amobil, slike tester liker vi! :thumbup:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Blir dere sponset av netcom?

7095501[/snapback]

Faktisk blir alle taletidstester gjort i samarbeid med Telenor. :)

 

 

Synes det er beklagelig å se slike innlegg når Amobil som eneste medie i Norge setter av tid til slike tester. Og dette er ikke rettet spesielt mot NTech, men generelt mot alle "hvorfor får bare Sony Ericsson seks i testene deres?", "Amobil er Nokia-fanboys!" og "kjøpt og betalt..."-innlegg den siste tiden. :no:

 

Om man er uenig i hvordan tester er utført, vinkling eller ordlyden går det an å si dette uten å kaste slike kommentarer.

 

Stå på Amobil, slike tester liker vi! :thumbup:

7095551[/snapback]

 

Helt enig med deg her..:)

Lenke til kommentar

Har selv 3G via Tele2 (Telenor sitt nett) på hovedtelefonen min, men har også ett SIM-kort fra NetCom med DataMania som jeg bruker noen gå ganger jeg laster ned mye. Merker klart at NetCom har mye bedre hastighet og stabilitet, iallefall i Oslo-området.

 

Godt jobbet av NetCom! :yes:

Lenke til kommentar

Noe jeg må få påpeke er at det mangler tester av både 3G og EDGE i fra byer nord for Trondheim. Det kunne vært greit å hatt noen tester fra Bodø, Tromsø og Alta også.

 

Det kan også ut i fra tallene på opplastnings testene virke som at jo mindre byen er (mindre brukere på samme sted), jo mindre blir forskjellen mellom telenor og netcom. Dette er vel også en grunn til å teste 3G på et sted med færre brukere.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Seriøst; dette er en ikke-sak. Det finnes flere Telenor 3G-kunder, ergo er det større press på det nettet. End of story.

7099353[/snapback]

Joa, Telenor skryter ofte av å være størst uten å vite hva det vil si. Problemet da er ett underdimensjonert nett.

 

Men ender nok opp, igjen, i argumentasjon med selger som skal ha meg til å velge Telenor pga. bedre dekkning OG påstått mye bedre fart med 3g. Alltid morsomt å diskutere med selgere til de motsier seg selv :w00t:

Lenke til kommentar
Seriøst; dette er en ikke-sak. Det finnes flere Telenor 3G-kunder, ergo er det større press på det nettet. End of story.

7099353[/snapback]

 

Det er helt sant at det går tregere med telenor fordi det er flere kunder i nettet deres. Men det er jo slikt som telenor burde ta høyde for. En webserver med svært stor trafikk ville jo blitt oppgradert om det gikk ut over hastigheten.

 

Hele denne saken er forresten ikke ny, jeg leste en tilsvarende test tidligere i år, med akkurat det samme utfallet. (Denne testen var desverre også bare for oslo området)

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Selgere bruker den overlegne kvaliteten og dekningen til Telenor som ei hellig ku. Bra at noen drepte kua og viser oss fakta at Telenor sin kvalitet (som mange sier de gladelig betaler ekstra for) ikke er så fantastisk hele tiden.

7099600[/snapback]

 

Hvis vi selgere skulle bestemme hvilket abb vi skulle selge hadde det ikke blitt telenor da dette er det mest tungvinne abb og å registrere :p Vi lar kunden velge operatør da dette er noe de fleste kunder har gode preferanser på selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...