Gå til innhold

Test: Netcom inntil 83 prosent raskere på 3G


Anbefalte innlegg

Blir dere sponset av netcom?

7095501[/snapback]

Faktisk blir alle taletidstester gjort i samarbeid med Telenor. :)

 

 

Synes det er beklagelig å se slike innlegg når Amobil som eneste medie i Norge setter av tid til slike tester. Og dette er ikke rettet spesielt mot NTech, men generelt mot alle "hvorfor får bare Sony Ericsson seks i testene deres?", "Amobil er Nokia-fanboys!" og "kjøpt og betalt..."-innlegg den siste tiden. :no:

 

Om man er uenig i hvordan tester er utført, vinkling eller ordlyden går det an å si dette uten å kaste slike kommentarer.

 

Stå på Amobil, slike tester liker vi! :thumbup:

7095551[/snapback]

 

Slike tester liker vi?

Testen eller resultatet?

Har du ingen motforestillinger når det gjelder hvordan tester utføres / presenteres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Målinger Amobil har foretatt viser at du i Oslo kan få hele 83 prosent raskere 3G om du velger Netcom fremfor Telenor.

 

Les mer

7094003[/snapback]

 

Og som alle andre tabloide medier konfronterer dere ikke testobjektene med testresultatene, det kunne jo ødelegge oppslaget.

 

Fy f..., det finnes ikke seriøse webmedier i dette landet!

7100907[/snapback]

Hvorfor må det gjøres nå?

 

Det kan jo være en fin opplølger...

Lenke til kommentar
Hvis vi selgere skulle bestemme hvilket abb vi skulle selge hadde det ikke blitt telenor da dette er det mest tungvinne abb og å registrere :p Vi lar kunden velge operatør da dette er noe de fleste kunder har gode preferanser på selv.

7099676[/snapback]

Så absolutt ikke enig. Telenor Online er en drøm sammenlignet med Netcom DOWE.

 

Synes det er beklagelig å se slike innlegg når Amobil som eneste medie i Norge setter av tid til slike tester. Og dette er ikke rettet spesielt mot NTech, men generelt mot alle "hvorfor får bare Sony Ericsson seks i testene deres?", "Amobil er Nokia-fanboys!" og "kjøpt og betalt..."-innlegg den siste tiden. :no:

 

Om man er uenig i hvordan tester er utført, vinkling eller ordlyden går det an å si dette uten å kaste slike kommentarer.

 

Stå på Amobil, slike tester liker vi! :thumbup:

7095551[/snapback]

Slike tester liker vi?

Testen eller resultatet?

Har du ingen motforestillinger når det gjelder hvordan tester utføres / presenteres?

7100961[/snapback]

Skulle akkurat be deg lese min første post, men det slapp jeg.

 

Så klart liker vi at Amobil gjør slike tester, Amobil er det eneste mobilmediet i Norge som ikke baserer sine tester på hva andre skriver. Les en test av et hvilket som helst produkt på feks ITavisen og du sitter igjen med en følelse av at det var skjønn blanding av copy/paste fra en utenlandsk mobilside og produsenten hjemmeside.

 

Mens andre mobilsider prøver en ting, tester Amobil den.

 

 

Og nei, jeg har ingen motforestillinger når det gjelder hvordan tester utføres / presenteres. Jeg er en som ofte påpekker enkelte feil, så jeg kan ikke kalles ukritisk, men jeg har på ingen måte noen motforestilling når det kommer til denne testen. Amobil har testet og presentert fakta, at de ikke har kommet med en helt rekke forklaringen og unnskyldninger gjør ikke testen dårlig.

 

Man kunne så klart valgt å presentert testresultatet med forklaringer på hvorfor det er forskjeller, men jeg ser ikke noe poeng i å unnskyld Telenors dårlige resultat med at de ikke bygger nettet stort nok for alle sine kunder. Ser du?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Målinger Amobil har foretatt viser at du i Oslo kan få hele 83 prosent raskere 3G om du velger Netcom fremfor Telenor.

 

Les mer

7094003[/snapback]

 

Og som alle andre tabloide medier konfronterer dere ikke testobjektene med testresultatene, det kunne jo ødelegge oppslaget.

 

Fy f..., det finnes ikke seriøse webmedier i dette landet!

7100907[/snapback]

 

Realiteten for kunden er vel den samme uansett? 3G går tregere med telenor i de store byene

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det ikke Telenor som har de største blå søylene?

Best nedlastningshastighet kombinert med best dekning passer perfekt.

Iallefall for meg som bare surfer på wap og internett.

7102152[/snapback]

Jo, de blå søylene er telenor. Om de har best dekning vet jeg ikke, ikke der jeg bruker 3g hvertfall, men opplastning teller like mye for enkelte.

Forøverig skal og Netcom være raskere om du må ty til Edge.

Lenke til kommentar

Noe som ikke kommer frem fra testen er hvor mye sprik det er mellom hvert av testresultatene, både opp og ned, og når pa dagen disse testene blir gjort. Ville jo kunne si noe mere om hva man kan forvente når osv...

 

Gjennomsnittsdata kan være relevant, men ikke når man likevel sjelden buker 3G til å laste ned/opp med maks hast kontinuerlig i lengre tidsperioder.

Endret av vembi
Lenke til kommentar
Gjennomsnittsdata kan være relevant, men ikke når man likevel sjelden buker 3G til å laste ned/opp med maks hast kontinuerlig i lengre tidsperioder.

7104010[/snapback]

Jobber du med media eller har bruk for å overføre feks. større pdf eller powerpoint presentasjoner så er det i aller høyeste grad relevant at hastigheten holder seg stabilt høy.

 

Det er først og fremst de aktive, eller avanserte om du vil, brukerne hvor dette betyr mye. Hvermansen vil nok ikke merke allverdens forskjell.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg spesielt imponert over resultatet av denne testen.

 

Ok, Netcom hadde en tendens til å høyere opplastingshastighet - men ser vi på bergen hadde jo Telenor en "vesentlig" høyere nedlastingshastighet, som selvfølgelig er langt viktigere enn opplastingshastighet for de fleste.

 

Tror amobil.no ble litt skuffet av resultatet, for egentlig kvalifiserer ikke det til noen artikkel. Men for å ikke la alt arbeidet være forgjeves lager de en misvisende artikkel.

 

Totalt sett var forskjellene marginale, og forskjellen kan like gjerne skyldes testmetoden, som tekniske forskjeller.

Lenke til kommentar
Ok, Netcom hadde en tendens til å høyere opplastingshastighet - men ser vi på bergen hadde jo Telenor en "vesentlig" høyere nedlastingshastighet, som selvfølgelig er langt viktigere enn opplastingshastighet for de fleste.

7108886[/snapback]

 

Som nevnt, de fleste, merker ikke forskjell.

De som merker forskjell er de som har nytte av at hastigheten OPP er stabil, for min del betyr hastigheten opp MYE. Det samme for fadern som har forbannet mobil kommunikasjon siden gsm hastighetenes dager, det var tider det når 9,6kbps skulle håndtere mailer med vedlegg. (hvor min skepsis til nokias software har sinn grobunn, eneste telefonene som kunne ligge i flere dager med dataoverføring var motorola...).

 

Skal være enig i at det er små marginer opp, men relativt sett kan det bety en del og erfaringsmessig så langt stemmer det ganske bra i forhold til opphastighet, gjerne i litt grisegrendte strøk også(hvor telenor påroper seg bedre dekning).

 

Nettopp derfor sitter jeg å vurderer ICE(tidligere nordisk mobiltelefon) sitt kom. tilbud, men foreløpig uaktuellt pga. trafikkbegrensning.

Lenke til kommentar
Gjennomsnittsdata kan være relevant, men ikke når man likevel sjelden buker 3G til å laste ned/opp med maks hast kontinuerlig i lengre tidsperioder.

7104010[/snapback]

Jobber du med media eller har bruk for å overføre feks. større pdf eller powerpoint presentasjoner så er det i aller høyeste grad relevant at hastigheten holder seg stabilt høy.

 

Det er først og fremst de aktive, eller avanserte om du vil, brukerne hvor dette betyr mye. Hvermansen vil nok ikke merke allverdens forskjell.

7108153[/snapback]

 

Det jeg ville frem til, er at i motsetning til med bredbånd, der man gjerne laster ned/opp dørgnet rundt, er de fleste 3G brukerene gjerne litt mere tidsbegrenset. Gjerne feks i kontortid, eller helst utenom kontortid. Dette kunne vært tatt hensyn til i testene ved si noe om det hadde noe å si når på døgnet man testet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...