Gå til innhold

Advarsel mot scammer og scamming!


Anbefalte innlegg

ADVARSEL

 

 

 

Hei,

 

Vi har i den siste tiden opplevd at enkelte personer har drevet å lagt ut linker til falske WOW-sider, såkalte scam-sider. Vi ber deg derfor å være forsiktig med hvilke sider du besøker som krever at du må logge inn med brukernavn/passord (din WOW konto), da det kan være et forsøk på svindling av din konto.

 

 

Alle forsøk på å svindle brukere på vårt diskusjonsforum vil føre til rapportering til ISP og Blizzard for svindelforsøk.(Som forøvrig er brudd på norsk lov).

 

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Alle forsøk på å svindle brukere på vårt diskusjonsforum vil føre til rapportering til ISP og Blizzard for svindelforsøk.(Som forøvrig er brudd på norsk lov).

 

7072264[/snapback]

 

Flott. Håper dere virkelig gjennomfører disse rapporteringene også.

 

Jeg ser resultatet av disse scamene for ofte når jeg spiller... både public og private beskjeder som kommer fra folk som ønsker å selge gull. Det ødelegger stemningen i et ellers godt spill.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

På serveren jeg spiller på (bloodfeather) blir folk scamma hele tiden.

Blir lei av å spille når alle skal holde på å stjele fra hverandre.

Flere av folkene som scammer på vårt realm utnytter server lag, de trader deg for å kjøpe en item, så legger de ut det du vil ha for itemen, etterpå tar de det bare bort, pga lag blir beløpet hengende igjen litt i tradevinduet og begge trader, personen som skulle selge noe får seg plutselig en overraskelse men som oftest blir traden gjennomført. En måte å bli scamma på.

En annen måte du kan miste alle tingene dine på er å laste ned addons som installerer en keylogger på PC'en din, deretter leter folk igjennom det du har skrevet og prøver å finne wow accen din utifra det. finner de den skifter de passord med en gang, logger på for å slenge deg ut, selger/disser alle itemene dine og tar gullet ditt.

Lenke til kommentar
På serveren jeg spiller på (bloodfeather) blir folk scamma hele tiden.

Blir lei av å spille når alle skal holde på å stjele fra hverandre.

Flere av folkene som scammer på vårt realm utnytter server lag, de trader deg for å kjøpe en item, så legger de ut det du vil ha for itemen, etterpå tar de det bare bort, pga lag blir beløpet hengende igjen litt i tradevinduet og begge trader, personen som skulle selge noe får seg plutselig en overraskelse men som oftest blir traden gjennomført. En måte å bli scamma på.

En annen måte du kan miste alle tingene dine på er å laste ned addons som installerer en keylogger på PC'en din, deretter leter folk igjennom det du har skrevet og prøver å finne wow accen din utifra det. finner de den skifter de passord med en gang, logger på for å slenge deg ut, selger/disser alle itemene dine og tar gullet ditt.

7079146[/snapback]

 

 

Er hauer av måter å gjemme keyloggers på, i filmer, addons, i bilder, i linker.. ingen ting er sikkert hvis du skal se skrått på alt.. gjelder bare å passe på å ikke gå inn på sider du ikke har hørt om... feks. www.omfgcheapgold.com eller www.omghowtogetfreegoldanditems.com , www.epixxxx.com :p

 

edit: den siste linken der kan kansje også inne holde litt andre ting som ikke har med wow å gjøre lol (ikke at det er non sider eller?? , var bare et eksempel)

Endret av Darkey
Lenke til kommentar
Hjelper lite at siden begynner med wow-europe.com. eks:

 

https://www.wow-europe.com:[email protected]:2032/login.asp er en falsk url. (dette er en dummy url som ikke fører til noen side.).

7112579[/snapback]

Der er det @-tegnet man må legge merke til! Er det en @ i URL-en så er det adressa ETTER det tegnet som er den virkelige adressa. Det som kommer før er login/passord til sida, som mange utnytter for å prøve å lure folk. Urgammelt triks forresten. :p

 

I URL-en over vil https://www.wow-europe.com være et brukernavn mens account vil være et passord.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk frem dette når jeg sko gå inn på wow-europe.com menst WoW kjørte og ble litt usikker, så jeg kryssa det ut, gikk ut av WoW og startet opp mozilla på nytt og når jeg da gikk inn på wow-europe igjen kom det ingenting frem.

Har sikkert ikke noe med saken og gjør men har aldri opplevd det før når jeg har spilt WoW og besøkt siden samtidig.

post-73498-1162824122_thumb.jpg

Endret av Dewd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Fikk frem dette når jeg sko gå inn på wow-europe.com menst WoW kjørte og ble litt usikker, så jeg kryssa det ut, gikk ut av WoW og startet opp mozilla på nytt og når jeg da gikk inn på wow-europe igjen kom det ingenting frem.

Har sikkert ikke noe med saken og gjør men har aldri opplevd det  før når jeg har spilt WoW og besøkt siden samtidig.

7229320[/snapback]

 

Bare trykk cancel og prøv å gå inn en gang til, det pleier å funke med meg :)

Lenke til kommentar
Fikk frem dette når jeg sko gå inn på wow-europe.com menst WoW kjørte og ble litt usikker, så jeg kryssa det ut, gikk ut av WoW og startet opp mozilla på nytt og når jeg da gikk inn på wow-europe igjen kom det ingenting frem.

Har sikkert ikke noe med saken og gjør men har aldri opplevd det  før når jeg har spilt WoW og besøkt siden samtidig.

7229320[/snapback]

hva skjer hvis man trykker ok på den? har ikke innlagt driverne til musa enda så kom borti den :dontgetit:

Lenke til kommentar

Accounten min ble hacket idag. Alt gull og items var borte når jeg fikk nytt passord. Djevelen hadde til og med endret proffesion til enchanting så han kunne de alle mine soulbound items.

Kjørte full virussjekk og norton fant denne :

 

http://www.symantec.com/security_response/...-073115-1710-99

 

Aner ikke hvor jeg har fått den fra, går aldri inn på suspekte wow sider. Jeg lurer på, kan dette viruset også spore opp annen sensitiv informasjon, som f.eks til nettbank, paypal og lignende?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Den har roet seg ned, mest pga alle er så forsiktige nå (Har en "venn" som drev og sendte ut keyloggers, han sier at de ikke gidder å legge det ut lengre siden er så få som går på den nå)

7204099[/snapback]

 

Denne "vennen" din fortjener julig så det griner

7274123[/snapback]

 

 

 

Totalt enig, jeg kunne knekt nesa på slike med bedre samvittighet enn om jeg hadde knekt en råtten planke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...