Gå til innhold

Slik får du IP på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en gang du kobler opp med f.eks GPRS skal du få en unik IP ja..

 

Forresten; er bruken av ordet "IP-telefoni" diskutert og vurdert i forhold til det artikkelen handler om eller har dere bare valgt det ordet "fordi"?

Så akkurat gjennom en artikkel i PC-noe papirblad hvor saken kom opp at det er mange navn og mange meninger om hvilke som skal brukes om hva og lurer på om dere har gjort opp noen slike meninger og definisjoner?

 

IP-telefoni, bredbåndstelefoni, VoIP, voice over broadband er f.eks et par av ordene jeg husker i farten.

Lenke til kommentar

Til oss stakkarer som ikke har wifi og symbian finnes det råd, mig33 (gratis) tilbyr en callback-tjeneste hvor de ringer deg fra sin server, idet du tar telefonen prøver de å ringe andre parten.

Blir to VoIP samtaler, men fortsatt mye billigere enn å ringe gjennom mobilnettet til utlandet. Samtalekvaliteten er også ikke forringet av båndbreddeproblemer.

I tillegg får man MSN og Yahoo IM-klient.

Lenke til kommentar
Nokia N80 kan ikke brukes slik som artikkelen beskriver, men Nokia N80i som kommer i disse dager kan brukes slik artikkelen beskriver.

6902545[/snapback]

Nokia N80 kan ikke brukes til IP telefon.

6907057[/snapback]

Helt feil. Det burde jeg vite som sitter her med en N80 med IP-telefoni allerede i dag.

 

TiVi Støtter: 6630, 6680, N70, N80, N90, N91, N93, E60, E61, E70

TruPhone Støtter: E60, E61, E70 (Støtte for Nseries kommer etterhvert)

 

Skype kommer med en Symbian 9.1 versjon snart. Det samme gjør Nero og flere andre.

Lenke til kommentar
Nokia N80 kan ikke brukes slik som artikkelen beskriver, men Nokia N80i som kommer i disse dager kan brukes slik artikkelen beskriver.

6902545[/snapback]

Nokia N80 kan ikke brukes til IP telefon.

6907057[/snapback]

Helt feil. Det burde jeg vite som sitter her med en N80 med IP-telefoni allerede i dag.

 

TiVi Støtter: 6630, 6680, N70, N80, N90, N91, N93, E60, E61, E70

TruPhone Støtter: E60, E61, E70 (Støtte for Nseries kommer etterhvert)

 

Skype kommer med en Symbian 9.1 versjon snart. Det samme gjør Nero og flere andre.

6907721[/snapback]

 

 

Kan du være så vennlig å forklare hvordan man kan bruke Nokia N80 (ikke N80i) som ip telefon ??

Lenke til kommentar
Er ikke alle Windowstelefoner PocketPC da?

6918400[/snapback]

 

Nei, det finnes 2 versjoner av Windows Mobile.

Pocket PC edition og Smartphone edition.

Skype finnes foreløpig bare til Pocket PC.

 

Smartphone brukes som regel av de mindre Windows Mobile enhetene, feks. sånn som Qtek 8310 (som bildet i artikkelen), mens Pocket PC brukes av de litt større enhetene, som gjerne har trykkfølsom skjerm, feks. HTC TyTN.

Lenke til kommentar

Glimrende artikkel. Dette trengtes. Men før jeg har lest hele så stusset jeg på denne uttalelsen:

IP-telefoner kan kun brukes i trådløse soner (om du vil ha et minimum av lydkvalitet). Derfor er IP-telefoni noe du i hovedsak får brukt når du er på jobb eller hjemme.
Hva menes med trådløse soner? WiFi, blåtann, GPRS eller noe alle? Hvorfor vil det ikke fungere hvis man f.eks kobler telefonen med USB til en PC på en internettcafé i sørafrika?
Lenke til kommentar
Glimrende artikkel. Dette trengtes. Men før jeg har lest hele så stusset jeg på denne uttalelsen:
IP-telefoner kan kun brukes i trådløse soner (om du vil ha et minimum av lydkvalitet). Derfor er IP-telefoni noe du i hovedsak får brukt når du er på jobb eller hjemme.
Hva menes med trådløse soner? WiFi, blåtann, GPRS eller noe alle? Hvorfor vil det ikke fungere hvis man f.eks kobler telefonen med USB til en PC på en internettcafé i sørafrika?

6921763[/snapback]

 

Med trådløse soner menes WiFi.

 

Hvis du får koblet mobilen til en PC i Sør Afrika med USB og på den måten får den på nett kan du også bruke IP-telefoni, poenget er bare å få telefonen på internett (helst kostnadsfritt).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...