Gå til innhold

Robust og slankt fra Nokia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på når Nokia skal slutte å kopiere andre og faktisk lage sine egne telefoner. Før har de kopiert Ericsson og Samsung. Nå kopierer de Motorola. Telefonene ser desverre også bare ut som billige kopier, så jeg skjønner egentlig ikke at folk gidder å kjøpe "klompene" fra de. Er merkenavnet så viktig ?

Lenke til kommentar
Lurer på når Nokia skal slutte å kopiere andre og faktisk lage sine egne telefoner. Før har de kopiert Ericsson og Samsung. Nå kopierer de Motorola. Telefonene ser desverre også bare ut som billige kopier, så jeg skjønner egentlig ikke at folk gidder å kjøpe "klompene" fra de. Er merkenavnet så viktig ?

6886302[/snapback]

Eh? Hvilken verden lever du egentlig i? Ja, Nokia har kopiert konseptet fra EN Sony-Ericsson og EN Motorola-telefon.. og før det? Hvem er det som har drevet denne bransjen fremover de siste 10 årene? Hvem er det som driver med FAKTISK innovasjon og som tør å satse på uvant og nytt design og innhold? (Bare ta en titt på modell-oversikten på Nokia.com f.eks. - her finner du alt fra tykke Linux-terminaler til mobiler beregnet for TV-mottak og telefoner med speil som skjerm og som ikke har taster en gang).

 

Please - før du kommer med bastante utsagn uten noen rot i virkeligheten så tenk deg litt om.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Mens 5200 i praksis kan beskrives som en støtsikker versjon av Nokias 6111, så er 5300 en noe mer avansert variant som ifølge kildene bak ryktene skal ha nedskyvbart tastatur
Og det neste er en støt- og sprutsikker 6103? Sier seg selv at en telefon som skal kunne falle i bakken må være candybar. :roll:

 

Kanskje greit om dere også nevner at telefoner fra N-serien alltid lanseres tre og tre, og at det derfor kan kommer noe som en Nokia N81 i tillegg.

 

 

OT: Om N81 skulle være utstyrt med en harddisk på 10 GB eller større skal Knutgrus fra forumet sykle Trondheim - Dombås og Amobil skal kjøre etter med en følgebil. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Nokia er vel foreløpig en av få som _ikke_ har kopiert RAZR. Ser klart ut til at det blir det slutt på nå dog..

 

Men klart, det er jo uten tvil kritikkverdig at produsenter følger trendene i markedet. De bør jo helst prøve å produsere det ingen har lyst på, så de slipper på lage et produkt som kanskje ligner på noen andres. Du er klart inne på noe klokt her ja :wallbash:

 

Må vel ellers si meg enig i det transistorbass sier. Innovasjon, nyskapning, ekseperimentering osv. innenfor mobiler er det vel Nokia som er store på.

Lenke til kommentar
Mens 5200 i praksis kan beskrives som en støtsikker versjon av Nokias 6111, så er 5300 en noe mer avansert variant som ifølge kildene bak ryktene skal ha nedskyvbart tastatur
Og det neste er en støt- og sprutsikker 6103? Sier seg selv at en telefon som skal kunne falle i bakken må være candybar. :roll:

6886506[/snapback]

Hvorfor sier det seg selv? Min N80 har falt i bakken mange ganger og trives fint med det. Om de i tillegg satser på å gjøre den solid ser jeg ingen grunn til at de ikke skal klare det, bare fordi det er en slider.

Lenke til kommentar
Mens 5200 i praksis kan beskrives som en støtsikker versjon av Nokias 6111, så er 5300 en noe mer avansert variant som ifølge kildene bak ryktene skal ha nedskyvbart tastatur
Og det neste er en støt- og sprutsikker 6103? Sier seg selv at en telefon som skal kunne falle i bakken må være candybar. :roll:

6886506[/snapback]

Hvorfor sier det seg selv? Min N80 har falt i bakken mange ganger og trives fint med det. Om de i tillegg satser på å gjøre den solid ser jeg ingen grunn til at de ikke skal klare det, bare fordi det er en slider.

6886527[/snapback]

Fordi om telefonen skulle falle feil med tastene ute kan utfalle bli stygt. Med forebehold om byggekvaltitet vil en candybar-telefon i ni av ti tilfeller ta et fall bedre enn en telefon bestående av flere deler. Om du mister en 6233 og en 6280 fra samme høyde være du sikker på hvilken som ikke ser ut etter fallet.
Lenke til kommentar
Lurer på når Nokia skal slutte å kopiere andre og faktisk lage sine egne telefoner. Før har de kopiert Ericsson og Samsung. Nå kopierer de Motorola. Telefonene ser desverre også bare ut som billige kopier, så jeg skjønner egentlig ikke at folk gidder å kjøpe "klompene" fra de. Er merkenavnet så viktig ?

6886302[/snapback]

Eh? Hvilken verden lever du egentlig i? Ja, Nokia har kopiert konseptet fra EN Sony-Ericsson og EN Motorola-telefon.. og før det? Hvem er det som har drevet denne bransjen fremover de siste 10 årene? Hvem er det som driver med FAKTISK innovasjon og som tør å satse på uvant og nytt design og innhold? (Bare ta en titt på modell-oversikten på Nokia.com f.eks. - her finner du alt fra tykke Linux-terminaler til mobiler beregnet for TV-mottak og telefoner med speil som skjerm og som ikke har taster en gang).

 

Please - før du kommer med bastante utsagn uten noen rot i virkeligheten så tenk deg litt om.

6886488[/snapback]

 

Da lever du i en verden vi andre ikke lever, dessverre for deg. Vet ikke helt, men sansynligvis lever du i Finnland. Jeg kan skrive opp utallige telefoner som Nokia kopiert! Nevner skyvetelefonene til Samsung, klapptelefonene til Samsung,Nokia 3230 er en rein kopi fra Sonyericsson, Nokia 7360 er helt lik W serien til SE og nå en telefon som er helt lik Razr. Er dette FAKTISK innovasjon, noe nytt design ? Grunnen til du finner alt hos Nokia i modell-oversikten er pga. de kopierer alt de kommer over.

 

Please - alle kan ikke forholde seg til "virkeligheten" din.

Lenke til kommentar

tmbn, jeg er fullstendig uenig.

 

"Nevner skyvetelefonene til Samsung, klapptelefonene til Samsung"

Beklager å måtte si det, men samsung har ikke patent på skyvetelefoner og klapptelefoner. Vil gjerne at du nevner hvilke modeller som er kopiert. Og selv om de ligner så er det ikke nyskapende design. Helt normale klapptelefoner er jo så og si det eneste samsung har. Ikke mye nyskapende her.

 

"Nokia 3230 er en rein kopi fra Sonyericsson"

Jasså sier du det? Jeg ser ikke så mange likheter jeg. tastene er kanskje litt like. og formen på telefonen er firkantet (wow for en kopi!) noe mer?

 

"Nokia 7360 er helt lik W serien til SE"

Så mange forskjellige designer som nokia prøver ut så MÅ de en eller annen gang lande på noe som ligner SE på en av sine modeller. Når det er sagt så er fargene og materialene helt forskjellige. Det er bare formen som ligner. Og også her er det null nyskapende design. Helt plain candybar.

 

Nokia er DE ENESTE som tør å tenke nytt på design fronten. Nevner modeller som har HELT nyskapende design fra Nokia:

 

Alle communicator modellene

5510

3650

6800/6810/6820/6822/E70

N-Gage/N-Gage QD/3300

7600

7200

7700/7710

7610/6670/7260

6630

7280/7380

8800

N90

N91

N92

N93

 

Og det er flere også, dette er bare noen. Alle disse er totalt forskjellig fra alt vi tidligere har sett. Vil gjerne se en like imponerende liste fra f.eks. Samsung og SE.

 

Er det noen i mobilbransjen som tenker nytt så er det Nokia. Det gjelder ikke bare på design men også funksjonsmessig.

Lenke til kommentar
tmbn, jeg er fullstendig uenig.

 

"Nevner skyvetelefonene til Samsung, klapptelefonene til Samsung"

Beklager å måtte si det, men samsung har ikke patent på skyvetelefoner og klapptelefoner. Vil gjerne at du nevner hvilke modeller som er kopiert. Og selv om de ligner så er det ikke nyskapende design. Helt normale klapptelefoner er jo så og si det eneste samsung har. Ikke mye nyskapende her.

 

"Nokia 3230 er en rein kopi fra Sonyericsson"

Jasså sier du det? Jeg ser ikke så mange likheter jeg. tastene er kanskje litt like. og formen på telefonen er firkantet (wow for en kopi!) noe mer?

 

"Nokia 7360 er helt lik W serien til SE"

Så mange forskjellige designer som nokia prøver ut så MÅ de en eller annen gang lande på noe som ligner SE på en av sine modeller. Når det er sagt så er fargene og materialene helt forskjellige. Det er bare formen som ligner. Og også her er det null nyskapende design. Helt plain candybar.

 

Nokia er DE ENESTE som tør å tenke nytt på design fronten. Nevner modeller som har HELT nyskapende design fra Nokia:

 

Alle communicator modellene

5510

3650

6800/6810/6820/6822/E70

N-Gage/N-Gage QD/3300

7600

7200

7700/7710

7610/6670/7260

6630

7280/7380

8800

N90

N91

N92

N93

 

Og det er flere også, dette er bare noen. Alle disse er totalt forskjellig fra alt vi tidligere har sett. Vil gjerne se en like imponerende liste fra f.eks. Samsung og SE.

 

Er det noen i mobilbransjen som tenker nytt så er det Nokia. Det gjelder ikke bare på design men også funksjonsmessig.

6888461[/snapback]

 

Greit å ikke være enig, men at du ikke ser at Nokia 3230 er hentet rett fra Sonyericsson er for meg veldig merkelig. Det var flere her på forumet som reagerte når den telefonen kom.

 

At Nokia har så mange "nyskapninger" er jeg uenig. Jeg mener heller de prøver å treffe mest mulig av markedet ved å enkelt prøve å følge andres suksess oppskrifter.

Lenke til kommentar
Greit å ikke være enig, men at du ikke ser at Nokia 3230 er hentet rett fra Sonyericsson er for meg veldig merkelig. Det var flere her på forumet som reagerte når den telefonen kom.

6894335[/snapback]

Hva så? Den er jo ikke nyskapende en gang...

 

At Nokia har så mange "nyskapninger" er jeg uenig. Jeg mener heller de prøver å treffe mest mulig av markedet ved å enkelt prøve å følge andres suksess oppskrifter.

6894335[/snapback]

Da har jeg ikke annet å si enn at jeg er enig med transistorbass. Du lever i din egen lille verden. Skjekk gjerne opp de telefonene jeg har listet opp for å se hvordan de ser ut. Hvilke suksesser er det Nokia tar fra andre her? Ta f.eks. N90, hvor er den tatt fra? N-gage? 7600? 6800? Ta hvilken du vil, og nevn hvor den er tatt fra. Jeg venter i spenning.
Lenke til kommentar
Greit å ikke være enig, men at du ikke ser at Nokia 3230 er hentet rett fra Sonyericsson er for meg veldig merkelig. Det var flere her på forumet som reagerte når den telefonen kom.

6894335[/snapback]

Hva så? Den er jo ikke nyskapende en gang...

 

At Nokia har så mange "nyskapninger" er jeg uenig. Jeg mener heller de prøver å treffe mest mulig av markedet ved å enkelt prøve å følge andres suksess oppskrifter.

6894335[/snapback]

Da har jeg ikke annet å si enn at jeg er enig med transistorbass. Du lever i din egen lille verden. Skjekk gjerne opp de telefonene jeg har listet opp for å se hvordan de ser ut. Hvilke suksesser er det Nokia tar fra andre her? Ta f.eks. N90, hvor er den tatt fra? N-gage? 7600? 6800? Ta hvilken du vil, og nevn hvor den er tatt fra. Jeg venter i spenning.

6894748[/snapback]

 

Enig at Nokia har mange unike telefoner, men de har også mange kopier. Som sagt det å prøve alt vil ikke si det samme som å være innovativ. Det har også vært de unike telefonene de har solgt minst av, mens telefonene som de har kikket på andre på, har de solgt mest av. Har aldri sagt at Nokia har kopiert alle telefonene sine, men sier at de som oftest henter inspirasjon fra andre for å ri en hype eller prøve å selge det som andre også gjør. Mener også da at telefonen dems blir seende ut som billige kopier når de prøver på dette.

 

Nokia N90 her en direkte kopi av en Panasonic telefon som heter P900IV eller noe. Den er også svært lik SGH - Z710 og den gamle SGH- P400. N-Gage er jo Nintendo Gameboy. Trenger ikke si mer her. 6800 er unik i sin måte, men er forferdelig lik den gamle Samsung D307. Ellers så er vel 7600 unik tipper jeg. Takk gud for det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...