Gå til innhold

8 centimeters dual layer-DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser poenget når det kommer til kameraer, men til generell lagring er det selvfølgelig ikke noe å satse på:

 

4 stk 5-pakninger gir 2,6 * 20 = 52GB for 1000kr

 

For en lavere pris får man en ekstern boks til 2,5" harddisk pluss en 100GB 2,5" harddisk.

 

Plassmessig vil ikke harddisken ta mer plass enn selve mini-DVD-brenneren uten boksene med plater.

 

Håper forresten det kommer flere kameraer med harddisker som lagringsmedie i tiden fremover og at harddiskene blir like enkelt utskiftbare som DV-kassetter.

Lenke til kommentar

Blir vel et fåtall som kjøper disse dual layer platene...

 

Men det er egentlig en ting jeg har lurt litt på... hvorfor har ikke disse "standard" dual layer platene (er det bortimot 9 GB på disse ?) tatt mere av enn de har gjort... prismessig er standard 4.5 GB platene veldig mye billigere... og 4.5 GB var jo dyrt det også i begynnelsen...

 

Er det produksjonsteknikken som gjør dem så veldig mye dyrere... eller er det andre faktorer... f.eks. press fra film industrien... :hmm:

Lenke til kommentar

Forøvrig hårreisende prisforskjell på single-layer og dual-layer DVD. Det billigste jeg fant i prisguiden:

 

Single-layer DVD-R: 7,8 kr./stk ved kjøp av 5 stk. og 2,58 kr./stk ved kjøp av 100 stk.

 

Dual-layer DVD+R: 25,4 kr./stk ved kjøp av 5 stk. og 25,4 kr./stk. ved kjøp av 100 stk.

Dual-layer DVD-R: 35,8 kr./stk ved kjøp av 5 stk. og 35,8 kr./stk.ved kjøp av 100 stk.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jeg håper at prisene på DL-plater for 12cm snart blir billigere. De er da like dyrte fortsatt. Det koster ikke så mye mer å produsére platene, så det er nok press fra film-industrien inne i bildet.

6770485[/snapback]

 

Hvis du handler på dyre norske nettbutikker ja, f.eks norwaydisc. På wesellcd.com får du 5 stk til 105 + 45 i frakt = 30 kr plata. Fortsatt for dyrt, enig i det, men en viss nedgang har det da vært.

Lenke til kommentar

merkelig at man ikke snart kan få DL plater til en fornuftig pris. Det er snakk om 9GB optisk plate. The world is mad.

 

Men på den annen side er DL mest ønsket med tanke på backup av hele filmer jeg har. Tegnefilmer som skrapes opp og ødelegges selv om man forsøker å forhindre det, osv.

 

Mulig filmbransjen skjønner dette og tvinger bransjen til kunstig høye priser?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...