Gå til innhold

Age of Conan får utgiver og ny dato (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skuffende, men ikke overraskende at Age of Conan blir satt tilbake :) Men hvis man ser bortifra selve forsinkelsen kommer det bare gode ting ut av dette.

6547606[/snapback]

 

Hvilken forsinkelse er det egentlig du prater om? Spillet har ikke blitt forsinket. Det har aldri fått en dato.

 

Uansett er dette en god nyhet. AoC ser ut til å bli en virkelig stor hit, og jeg har hørt rykter om at Eidos har hatt en del problemer, så denne avtalen kan da bare være positiv for begge parter. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Dette visste jeg fra før av etter forumet å dømme. De har såvidt begynnt å fastsette ett design av spillet virker det som.

Men jeg vet ikke hvor lurt det er å vente så lenge.

6547641[/snapback]

At de ikke releaser alle features det til oss betyr ikke at ting ikke er designet. Vil du heller ha masse info nå, hvor 50% blie endret down the line, eller vil du har mye mer korrekt info senere? Tilnærmet ALLE MMOer har lovet MASSE ting som ALDRI har kommet inn.. ta for eksempel Hero klasser i WoW.. vil du at Age of Conan skal gjøre det samme?

 

Hvilken forsinkelse er det egentlig du prater om? Spillet har ikke blitt forsinket. Det har aldri fått en dato.
Det har ikke fått en dato nå heller. Dette er kun et nytt release-vindu, akkurat som Q2 2006 og Q4 2006 var før. Men når release-vinduet dyttes tilbake med ca 5 måneder kan man ikke si at det er noe særlig annet enn "delayed" spør du meg. Endret av eXZire
Lenke til kommentar

Ser bare positive ting i denne saken.

Da vil vi heller få servert ett bedre spill i 2007 enn vi kanskje hadde fått Q4 2006.

 

Da dem vil ha muligheten til å fikse og finkjemme spillet bare enda mer.

 

Og det var kanskje en litt dårlig tidspunkt å ha release på samme tid som WoW-BC og LOTR Online i utgangspunktet.

 

Er Eidos som kanskje er litt griske og trur dem vil få mer inntekter på en senere utgivs dato enn sammen med Wow og lotr.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

eXZire, de har aldri sagt at de skal få det ut til da og da. De har sagt at de skulle prøve å få det ut i år, men det avkreftet de senere. Så sa de at de skulle få det ut i begynnelsen av 2007, og nå har de kommet med mer konkret informasjon hva de mener med "begynnelsen av 2007". Spillet har aldri blit utsatt fordi de aldri har kommet med konkret info om når det skal komme. De har bare sagt at de skal prøve å få det ut til da og da. Kommer det etter mai neste år, derimot, da kan man si at det blir utsatt.

Lenke til kommentar
eXZire, de har aldri sagt at de skal få det ut til da og da. De har sagt at de skulle prøve å få det ut i år, men det avkreftet de senere. Så sa de at de skulle få det ut i begynnelsen av 2007, og nå har de kommet med mer konkret informasjon hva de mener med "begynnelsen av 2007". Spillet har aldri blit utsatt fordi de aldri har kommet med konkret info om når det skal komme. De har bare sagt at de skal prøve å få det ut til da og da. Kommer det etter mai neste år, derimot, da kan man si at det blir utsatt.

6549169[/snapback]

Slutt tullballet. De har sagt gang på gang (både på forumene og i pressemeldinger/børsmeldinger) at AoC skulle komme ut i Q4 2006. Dette ble det vel også opplyst om på E3. Beskjedene som nå kommer at det ikke kommer før Q2 2007 er utvilsomt en utsettelse. (Og noe de definitivt trengte, mtp Gamespot-gjennomgangen av spillet.)

 

Personlig tipper jeg også at WoW:tbc har en liten finger med i spillet her. Selv om Funcom gang på gang påstår at de ikke bryr seg om WoW, og at de ikke angriper samme "spillerbase", er det utvilsomt en konkurrent og noe de har i bakhodet.

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar
eXZire, de har aldri sagt at de skal få det ut til da og da. De har sagt at de skulle prøve å få det ut i år, men det avkreftet de senere. Så sa de at de skulle få det ut i begynnelsen av 2007, og nå har de kommet med mer konkret informasjon hva de mener med "begynnelsen av 2007". Spillet har aldri blit utsatt fordi de aldri har kommet med konkret info om når det skal komme. De har bare sagt at de skal prøve å få det ut til da og da. Kommer det etter mai neste år, derimot, da kan man si at det blir utsatt.

6549169[/snapback]

Hvis du klarer å bevise dine påstander vil jeg tro deg.. Men som eieren av en av de mest brukte fansitene for Age of Conan, som en av de aller mest dedikerte community medlemmene, og som en som har sett, lest og diskutert mer eller mindre alt på denne jord skrevet, sagt og publisert om Age of Conan både fra anmeldere, utviklere og Gaute selv.. så finner jeg det vanskelig å tro at noen har sagt "begynnelsen av 2007" noe som helst sted. Jeg vil tro deg når du kommer med bevis.. men ikke før.

 

Det har vært tre "release-vinduer"; Q2 2006, Q4 2006 og nå Q2 2007. De har aldri garantert at spillet vil komme ut da, de reserverer seg selvfølgelig retten til å endre slike ting; Men å kalle det noe annet en utsettelse er å gå rundt grøten. Spillet har blitt utsatt i forhold til de orginale planene, hva i all verden vil du kalle det da?

Lenke til kommentar

ser ikke poenget med cd (dvd) release, de fleste klarer å hente ned en klient på en dag via nettet. Såklart vil det gjøre jobben enklere for de med dårlig linje, men ser fortsatt ikke helt poenget med å bruke penger på å produsere alt for vanlig utgivelse.

 

Funcom har jo alt nettrelease av AO for de som ønsker å teste det ut, så burde ikke vært noe problem. Får bare håpe dette ikke øker kostnadene for innkjøp noe.

 

Spillet er vel i beta stadie nå, for funcom internal test group, så da starter vel cb for utvalgte brukere i løpet av en mnd eller to.

 

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Da faller nok aksjekursen på funcom ytterligere, kanskje på tide å gamble ;)

6549841[/snapback]

 

Kursen gikk faktisk opp 2 kroner i dag, trodde den ville synke enda mer selv, men kanskje folk tolker det som et godt tegn at de tar seg bedre tid med aoc utgivelsen.

 

Se vedlegg for graf til nå i år.

 

kilde: Oslo børs.

post-101161-1153771730_thumb.png

Lenke til kommentar
Da faller nok aksjekursen på funcom ytterligere, kanskje på tide å gamble ;)

6549841[/snapback]

 

Kursen gikk faktisk opp 2 kroner i dag, trodde den ville synke enda mer selv, men kanskje folk tolker det som et godt tegn at de tar seg bedre tid med aoc utgivelsen.

 

Se vedlegg for graf til nå i år.

 

kilde: Oslo børs.

6549878[/snapback]

 

Aksjen gikk vell heller opp grunnet dagens kunngjøring. Att de skal ha en sammarbeid med SCi/Eidos.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
De venter nok bare til WoW er helt død. Noe som sannsynligvis vil skje kort tid etter BC utgivelsen. Da vil alle flokke over til AoC, warhammer eller potbs.

6550010[/snapback]

 

Derfor jeg mener de hadde tjent mer på å ha spillet klart til BC kommer, og nok ex wow (og andre mmo's) spillere som kunne tenkt seg å startet med AOC i dag.

 

Men vi får bare krysse fingrene om at spillet blir like genialt som det ser ut på papiret, og glede oss til release (og evt beta før den tid).

Lenke til kommentar
eXZire, de har aldri sagt at de skal få det ut til da og da. De har sagt at de skulle prøve å få det ut i år, men det avkreftet de senere. Så sa de at de skulle få det ut i begynnelsen av 2007, og nå har de kommet med mer konkret informasjon hva de mener med "begynnelsen av 2007". Spillet har aldri blit utsatt fordi de aldri har kommet med konkret info om når det skal komme. De har bare sagt at de skal prøve å få det ut til da og da. Kommer det etter mai neste år, derimot, da kan man si at det blir utsatt.

6549169[/snapback]

Hvis du klarer å bevise dine påstander vil jeg tro deg.. Men som eieren av en av de mest brukte fansitene for Age of Conan, som en av de aller mest dedikerte community medlemmene, og som en som har sett, lest og diskutert mer eller mindre alt på denne jord skrevet, sagt og publisert om Age of Conan både fra anmeldere, utviklere og Gaute selv.. så finner jeg det vanskelig å tro at noen har sagt "begynnelsen av 2007" noe som helst sted. Jeg vil tro deg når du kommer med bevis.. men ikke før.

 

Det har vært tre "release-vinduer"; Q2 2006, Q4 2006 og nå Q2 2007. De har aldri garantert at spillet vil komme ut da, de reserverer seg selvfølgelig retten til å endre slike ting; Men å kalle det noe annet en utsettelse er å gå rundt grøten. Spillet har blitt utsatt i forhold til de orginale planene, hva i all verden vil du kalle det da?

6549793[/snapback]

 

Vel, nå har de jo ikke ordrett sagt "begynnelsen av 2007", men de sa jo en gang at spillet ikke kom til å komme før 2007. Det sier jo du også. Du sier at den tredje luken var satt til Q2 2007, altså begynnelsen av 2007 (vel, egentlig litt mer mot midten).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...