Gå til innhold

Ny ForceWare driver fra nVidia


HKS

Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Vet ikke om det er noe sikkelig post på dette, og ser også at det er mange her som spør etter drivere til GeForce 7950GX2, så poster denne.

 

På fredag slapp nVidia ut den offisielle ForceWeare 91.31 i WHQL sertifisert versjon. Denne driveren har det nye kontrollplanelet, og støtter GeForce 7050GX2. Det er også flere PureVideo forbedringer her.

 

-WHQL Certified

-Adds support for GeForce 7950 GX2.

-Includes the new NVIDIA Control Panel. Please visit the NVIDIA Control Panel website for more information.

-New NVIDIA PureVideo features and enhancements. Please visit the NVIDIA PureVideo website for more information on PureVideo technology and system requirements.

  - Adds noise reduction post processing

  - Adds image sharpening post processing

  - Improved Inverse telecine algorithm

  - Improved de-interlacing algorithm

  - Improved compatibility with third party MPEG-2 decoders

-Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support

 

Release Notes For Driver 91.31

 

Windows 2000/XP:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html

 

Windows XP Professional x64 Edition:

http://www.nvidia.com/object/winxp64_91.31.html

 

Windows XP Media Center Edition

http://www.nvidia.com/object/winxpmce_91.31.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40MB ca er fila på for W2K og XP.

 

Tok å avinstallerte gamle drivere og la inn disse nye, og merket ett par ting.

 

1. kjører to skjermer og de byttet plass, altså 1 som er til venstre var plutselig til høyre og omvendt. Dette er lett å fikse.

 

2. Kjører ett XFX 7900GT (ergo ikke SLi, har aldri kjørt SLi heller) og etter hver boot så dukker det opp en "snakkebalong" fra system tray som sier at "SLi has been disabled because one of your GPU's har been remoeved" eller noe lignde. Fant ikke noe spes sted med en gang som gir mulighet til tvinge det til å kjøre single. Noen som har noe forslag til løsning?

Lenke til kommentar
SLI Bug Solution

 

Save the Content below in a *.reg File and run it; after Reboot it should be away.

 

Use e.g. Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak]

"NvCplEnableMultiGPUConfigurationPage"=dword:00000 000

 

np* ;)

Lenke til kommentar
40MB ca er fila på for W2K og XP.

 

Da har du lastet ned us fila og jeg lastet ned den internasjonale...

 

Skal ikke skryte på meg at jeg liker det nye kontrollpanelet til nvidia :nei:

6381348[/snapback]

 

Syntes det nye kontrollpanelet er fint og bruke. Var greit og ryddig. Bruker du Coolbits får du fram litt ekstra innstillinger på disse driverene også.

Lenke til kommentar

Jeg synes det nye panelet er lett og brukervennelig, men likte det gamle bedre til å begynne med. Er nok en vanesak tror jeg. Jeg har brukt det nye panelet ganske lenge nå.

 

Det jeg synes er hovedfordelen er at nForce/nTune og ForceWare nå kommer i samme kontrollpanel.

Lenke til kommentar
Testa om dere scorer mer i 3dmark eller fått bedre fps i spill?

Det som er det viktigste med drivere  :)

6384090[/snapback]

 

Ikke enig, bug-fixes er viktigst IMHO, men stort bonus å få bedre ytelse og annen optimalisering i tillegg. Blant annet i denne nye oppdateringen så har de fått fikset treghet på musa av og til i Oblivion, dette passet meg ypperlig da jeg selv har opplevd den tregheten fra tid til annen. :) ergo en bug fikset som affekserte meg.

Lenke til kommentar

Ja dæven. Jeg husker jeg hadde et TNT2 Ultra og en PIII500. Da snakker vi ytelse. Spesielt husker jeg at Kingpin gikk som et olja lyn, og for et spill og en grafikk. Samt alle stakkarne som satt med 3Dfx-kort på den tiden da selvfølgelig, og var fanboys som pokker enda nVIDIA gruste all motstand med TNT2.

Lenke til kommentar
Ja dæven. Jeg husker jeg hadde et TNT2 Ultra og en PIII500. Da snakker vi ytelse. Spesielt husker jeg at Kingpin gikk som et olja lyn, og for et spill og en grafikk. Samt alle stakkarne som satt med 3Dfx-kort på den tiden da selvfølgelig, og var fanboys som pokker enda nVIDIA gruste all motstand med TNT2.

6387457[/snapback]

Helt til Matrox kom med G400 MAX. De var raskere enn TNT2 Ultra i Direct3D, men ikke i OpenGL, samt at de hadde overlegen 2D kvalitet.

 

Var med Matrox Millennium G400 MAX at jeg ble hekta på DualHead.

 

Men nå ble det litt off-topic her! :) Men morro å mimre litt!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...