Gå til innhold

Blu-ray og HD DVD får konkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mangler 4 ting får at jeg skal ta i bruk detta tullet.

 

1. noen knekker koden slik at jeg kan rip/kopiere/spille av når jeg vil hvor jeg vil med hva jeg vil osv osv hater DRM!

 

2. et av formatene blir standar og priser synker betraktelig

 

3. Jeg kan få en multispiller(software & hardware) som kan spille av alt uten DRM og den slags dritt stopper meg på noen måte!

 

4. Jeg vinner en blu-ray eller hd-dvd spiller i konkuranse ;)

 

 

edit skrive feil

Endret av dib
Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Hva jeg ikke skjønner er hvorfor de tviholder på denne formen portabel lagring. De skal absolutt ha noe som spinner og dermed bråker som bare det!

 

Kvitt dere med denne ideen og heller lage et statisk lagringsmedium slik vist i Babylon 5, der de viser en ide som går ut på å lagre holografisk i et krystall (som står i ro)...

 

det sier nå jeg...

Lenke til kommentar
Hmmm...

 

Hva jeg ikke skjønner er hvorfor de tviholder på denne formen portabel lagring. De skal absolutt ha noe som spinner og dermed bråker som bare det!

 

Kvitt dere med denne ideen og heller lage et statisk lagringsmedium slik vist i Babylon 5, der de viser en ide som går ut på å lagre holografisk i et krystall (som står i ro)...

 

det sier nå jeg...

5870532[/snapback]

 

Ja huff.

 

Så må de også gå bort fra tv og andre medier vi har i stua. På Star Trek har de holografiske dekk som gjør at du faktisk kan spille hovedrollen selv. Eller enda bedre: på tide å bare koble ledninger til hjernen slik som i Matrix.

 

NÅ!!

Lenke til kommentar
Hva med å samarbeide og skape felles standarder så vi slipper å ha stua full av spillere for alle formater?

5870470[/snapback]

 

Nettopp fordi du skal bli sittende med en haug spillere du har betalt dyrt for. :D

 

De gjør jo alle dette for å få mulighet til å sitte på toppen med det overlevende formatet, det formatet alle andre til slutt må betale lisens for å lage spillere og media til. Den som eier formatet er den som soper inn.

 

Det er godt mulig at den generelle lønnsomhet hadde vært bedre med ETT format alle samarbeidet om, og at alle selskapene hadde tjent mer totalt, men det er ikke sånn man tenker når man driver selskap som Pioneer, Sony, Microsoft, Maxell, Panasonic, etc etc etc. Man er ute etter å være den som sitter på toppen med pengesekken og kundene.

Lenke til kommentar
Til bransjen: Jeg skal lære dere et nytt ord:

 

samarbeid  sam|arbeid det å arbeide i fellesskap internasjonalt s- / s- mellom hjem og skole

 

Hva med å samarbeide og skape felles standarder så vi slipper å ha stua full av spillere for alle formater?

5870470[/snapback]

Har ikke hørt om konkurranse da? ;) Er faktisk slik at forskjellige formater har forskjellige fordeler og ulemper. Da er det ikke bare å samarbeide, spesielt ikke hvis det ikke finnes noen løsning som tilfredstiller alle.

Lenke til kommentar
Hva med å samarbeide og skape felles standarder så vi slipper å ha stua full av spillere for alle formater?

5870470[/snapback]

Til forbrukere: Hva med å lære et nytt ord ... ;)

 

Samarbeid om å ta i bruk kun det mest brukbare formatet, det med mest lagringskapasitet av de formatene uten brukervennlighetshindre (DRM).

Lenke til kommentar

Optiske datakrystaller ala Babylon 5 burde forskes på, dette er teknologi som burde være inne rekkevidde.

 

Bransjen forøverig burde komme til enighet om standarder ganske fort, eller så vil markedet overfylles med alt for mange ulike format, der ingen av dem vil selge bra nok til oppmuntre videreutvikling.

Lenke til kommentar

Det forskes garanter på alle mulige måter å lagre data på, også 'optiske krystaller' eller ligende. Men det er nok ikke inne rekkevidde allikevel. Først skal det funke i teorien, så skal det funke på simulering, så skal det funke på labben, deretter det utooolig lange industrialiseringsprossessen osv osv. Her snakker vi mer penger en man kan tenkte seg og det er selvfølgelig mere kostandseffektivt å videreutvikle et produkt man allerede kjenner til enn å lage et helt nytt. Det får ganske store ringvirkninger å innføre en totalt ny 'standard' (i den grad 'standard' og 'samarbeid' finnes i samme ordbok lenger..).

 

HD-DVD og BluRay er de to formatene som per tiden har størst apparat rundt seg og markedføres mest, det er på ingen måte sikkert noen av de representerer den beste tekonologien som er tilgjengelig..

Lenke til kommentar
Jeg velger nok et format uten DRM. Blu-ray og HD DVD er for dårlig for meg.

5871965[/snapback]

 

Der tror jeg du ikke har noe valg. Skal du i fremtiden kjøpe noe, så blir det en eller annen form for kopisperre på dem. Å beskytte opphavsretten er vel noe alle burte skjønne. Selv om vi selv ønsker å kunne gjøre det vi vil med dem.

 

Tror neppe film, musikk og spill industrien kommer til å støtte ett format som ikke har kopisperre. Ellers kan du bare glemme nye formater.

 

Å bruke Blue-Ray eller HD-DVD til å brenne egne ting, så vil de ikke ha kopisperre.

Lenke til kommentar

AndersT2: Bare vi kan få et format som vi kan brenne hvilke filer vi vil på fra datamaskinen og som kan spilles av der man vil så blir jeg fornøyd. F.eks at det kan spille av feriefilmen fra DV-kameraet uten problemer, samt kjøpefilmer, både egenprodusert og kjøpt musikk osv. Samt et format der man kan bruke sine rettigheter til å ta kopier til eget bruk. Hvis bransjen undergraver dette så er det bare en ting å gjøre: Boikotte bransjen. Sette hardt mot hardt. Jeg som kunde finner meg ikke i å bli urettferdig behandlet ved å bli fratatt slike grunnleggende og rettferdige rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...