Gå til innhold

Omtale av Gudfaren (PC/PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smålig uenig, jeg. Synes spillet fortjener en syver. Grafikken er langt ifra sinnsykt god, og det er flere andre ting som heller ikke er perfekt.

Likevel synes jeg spillet burde fått mer credits for å være innovativt på dette med rackets og hvordan du tar over dem, osv.

Historiefortellingen synes jeg overhodet ikke er svak.

Synes det er kjempekult at det faktisk er DU som planter pistolen til Michael på badet.

 

Litt snålt at Michael ikke ligner tho. Dette kan selvfølgelig ikke utviklerne klandres for, da Al Pacino nektet å ha med sitt utseende og sin stemme i spillet.

 

Overall synes jeg spilelt lett fortjener en 7'er. En sterk en.

Lenke til kommentar

jeg synes 6 var mest mulig rettferdig jeg.

vart faktisk skuffet over spillet

1grafikken

2kjøringen

3slossingen

4aimesystemet

5fysikk

osv

 

I ett slikt spill teller slikt ganske mye synes jeg og viss ett spill har mangler i slike ting blir det heller ikke noe god karakter så derfor er en 6 helt greit siden det ikke er mye annet å velge innen mafiafronten av spill

Lenke til kommentar

ja mafia er et utrulig bra spill som gudfaren ikke er i nærheten av.det er som han som skrev omtalen av gudfaren spillet,at mafia ser bedre ut og det er 4 år gammelt.håper og se mafia2 på e3 messen i mai,spillet skal være inspirert av sopranos tv serien.mafia2 skal komme ut i 2006/07 sier utviklerene.

Lenke til kommentar
ja mafia er et utrulig bra spill som gudfaren ikke er i nærheten av.det er som han som skrev omtalen av gudfaren spillet,at mafia ser bedre ut og det er 4 år gammelt.håper og se mafia2 på e3 messen i mai,spillet skal være inspirert av sopranos tv serien.mafia2 skal komme ut i 2006/07 sier utviklerene.

5815706[/snapback]

 

Har du en link til dette ?

 

(Sorry for OT)

 

Ellers vil jeg om Gudfaren si at en 6`er ser rettferdig ut i henhold til reaksjonene jeg har lest om.

Det første som slo meg var bla at grafikken og da spesielt mht bilene var dårligere enn Mafia.

Lenke til kommentar

Men, til tross for at det er repetivt, kjedelig texturer og interiors som går igjen, er det fremdeles verd å skaffe seg?

 

Etter at gamer.no slutta med å dele opp karakteren sin har jeg gått over til gamespot når jeg skal velge spill. Lettere å skjønne totalvurderinga når du har kriteriene fremfor deg.

Lenke til kommentar

Enig med anmelderen, en 6`er kler dette spillet og mere fortjener det ikke. For det første grafikken er ikke noe å skryte av og når man ikke kan se gjennom bilrutene en gang gjør det ikke saken bedre heller. Kontrollen på PC er veldig dårlig konfiguert. Altså her har man mus og tastatur og trenger ikke å låse inn siktestystemet for å plaffe ned folk. WHF? :dontgetit: En hurtigknap til å vise hele kartet som i Mafia hadde gjort seg også.

Lenke til kommentar

Jeg synes The Godfather var et ganske godt spill. Et litt dårligere Mafia blandet med et litt dårligere GTA, egentlig. Jeg synes heller ikke at grafikken var så ille, men det er vel bare meg, ser det ut som?

Spillet er underholdende, men jeg liker ikke den følelsen man får av å være stengt inne. Jeg føler liksom ikke at jeg er på Manhattan, jeg føler at jeg er i et lite avstengt område. GTA, Mafia og The Getaway er mye bedre på dette punktet.

 

 

Men allikevel, nå skulle jeg ønske jeg heller kjøpte Oblivion. :p

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Er rimelig enig med anmeldelsen her, men jeg må si jeg ble sterkt skuffet over dette spillet. Grafikken på bilene er elendig, og det er jo helt latterlig urealistisk. Bilene akslerer jo som det skulle vært et Need For Speed spill, og svinger så urealistisk at jeg måtte nesten le litt av skuffelse der jeg satt. Det skal jo trossalt være fra 1930 årene.

 

Og må også si meg enig med flere av "skribentene" her, Mafia er uten tvil det beste spillet som noen gang er laget i historien. Her er historien så god, det er så realistisk og godt gjennomført, grafikken er fantastisk for å være fra et 4 år gammelt spill. Alt er bare perfekt, jeg har ingenting å sette fingeren på. Har rundet spillet så mange ganger at jeg ikke har tellingen på det lenger, og jeg blir aldri lei. Det er bare så bra at det ikke kan beskrives med ord! Håper inderlig at Mafia 2 kommer snart, og blir minst like bra.

 

EA, hvorfor lærer dere ikke av Illusion Softworks?

 

Mafia 1, The Godfater 0.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig angående Mafia. Det er et sjeldent bra spill som virkelig klarer å formidle en historie man lever seg inn i. Utrolig at dette spillet fortsatt holder stand 4 år senere. The Godfather er som en blek skygge av Mafia. Dessverre tviler jeg på at Mafia 2 kommer. Det finnes ihvertfall ingen troverdig dokumentasjon på at det er under utvikling.

 

 

Edit: Fant faktisk denne linken, men man bør vel ikke ta det for altfor fersk fisk!

Endret av lenny25
Lenke til kommentar
Er rimelig enig med anmeldelsen her, men jeg må si jeg ble sterkt skuffet over dette spillet. Grafikken på bilene er elendig, og det er jo helt latterlig urealistisk. Bilene akslerer jo som det skulle vært et Need For Speed spill, og svinger så urealistisk at jeg måtte nesten le litt av skuffelse der jeg satt. Det skal jo trossalt være fra 1930 årene.

5817634[/snapback]

 

Hm usikker om det utspiller seg i 1930 årene. Slik jeg husker det fra Gudfaren så kom Michael Corleone hjem nettop fra krigen (altså 2 verdens krig). :hmm:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Dette spillet falt i god smak hos meg, å da snakker jeg om de bedre spillene jeg har prøvd på flere år. Grafikken er grei synes jeg, dog jeg liker 800 x 600 bedre enn de høyeste oppløsningene, grafikken på fjeset til karakterer du spiller er bra, eksplosjonene er noe av det kuleste jeg har sett.

 

Oppdragene er kule, men kan bli litt ensformig etter lang tid, likte veldig godt måten man bruker "hand 2 hand-combat" og måten man skyter på.

 

Får et nokså bra "forhold" til karakterene i spillet. Noe som er totalt anderledes enn GTA -spillene.

 

7/10 her. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...