Gå til innhold

Brenselcellebatterier produksjonsklare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan blir prisen mon tro? skulle tro att denne blir mye billigere enn litiumbatteri :hmm:

5693634[/snapback]

 

Prisen kan jeg nok ikke gjette på, men det er helt sikkert at det blir MYE dyrere enn litiumbatterier. Brenselceller er kompliserte og det brukes Pt og Ir etc. som katalysator og disse metallene er ikke gratis.

 

Baq

Lenke til kommentar

Den der "dokkingstasjonen" på bildet..er det ladestasjonen eller selve batteriet? Hvis det er sistnevnte så tenker eg det tar en stund før dette blir særlig praktisk. Man får jo 8 timer på en vanlig bærbar kjøper man et batteri ekstra..men uansett, blir spennende i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Den der "dokkingstasjonen" på bildet..er det ladestasjonen eller selve batteriet? Hvis det er sistnevnte så tenker eg det tar en stund før dette blir særlig praktisk. Man får jo 8 timer på en vanlig bærbar kjøper man et batteri ekstra..men uansett, blir spennende i årene som kommer.

5693719[/snapback]

 

Jeg tror det var batteriet..... ;)

Lenke til kommentar

Leser dere stykket står det hvor stor brenselcellen er og at bildet bare er av en prototype.

 

Betaler gjerne 1000kr ekstra for å kunne lade opp pcen ved bare å helle på litt godis og starte igjen. Veldig kjekt hvis man er på hytta uten strøm en 14dagers tid.

Lenke til kommentar
Brennvin på pcen??  :mad:

5693740[/snapback]

 

Nei Metanol... ikke etanol. Metanol dør du av

5693750[/snapback]

 

Folk drikker jo hvasomhelst idag.. :w00t:

5693755[/snapback]

 

Det går jjo greit så lenge du ikke slutter å drikke ;). Så lenge leveren din overlever kan du ligge å nippe på metanol uten stopp :thumbup:

Lenke til kommentar

det må vel endres litt tollregler og sånn for at folk skal kunne bruke det her. det er jo ikke bare bare å ta med ubegrensa mengder metanol (hvis det er lov) over grensa i dag. Hvis jeg skulle ut å reise med jobben ville jeg ikke brukt opp kvota mi på laptopen lissom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...