Gå til innhold

Silverstone Ensemble


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
linux-oppsett.png

Hammerfall jo :D

Hvordan ville denne egentlig fungere som hodetelefonforsterker? Etter testen å dømme ser det ut som om jeg trenger noe dyrere for å få merkbar forskjell fra mitt Creative Audigy 2 ZS...

5549486[/snapback]

 

Ja, nei, tror ikke denne vil egne som som bare hodetelefonforsterker. Eller jo, hvi s du bare vil høre musikk/film i stereo.

 

I spil og sånn mangler denne hardwareakselerasjon, klang, + mere. Merkbar forskjell vil du kanskje kunne merke hvis du har mye statisk støy og uskjermede kabler bak på PC-en. Men ikke stor forskjell.

Lenke til kommentar

Hammerfall jo :D

Hvordan ville denne egentlig fungere som hodetelefonforsterker? Etter testen å dømme ser det ut som om jeg trenger noe dyrere for å få merkbar forskjell fra mitt Creative Audigy 2 ZS...

5549486[/snapback]

 

Ja, nei, tror ikke denne vil egne som som bare hodetelefonforsterker. Eller jo, hvi s du bare vil høre musikk/film i stereo.

 

I spil og sånn mangler denne hardwareakselerasjon, klang, + mere. Merkbar forskjell vil du kanskje kunne merke hvis du har mye statisk støy og uskjermede kabler bak på PC-en. Men ikke stor forskjell.

5549840[/snapback]

Har du noen gode tips til en god hodetelefonforsterker med USB som kan brukes til musikk,film og spill?

Jeg har sett litt på denne.

Lenke til kommentar

Hva med å lage seg en DIY D/A converter. Nå sitter jeg på nett med en K700 så jeg gidder ikke søke så veldig mye, men jeg vet det finnes et uttall med løsninger på området, som ikke er særlig dyre.

 

DACT leverer blant annet utstyr til bruk i selvbygg og neders på følgende link er det et D/A prosjekt som ble bra.

 

http://www.dact.com/html/power_supplies.html#Toni-DAC

 

DACT leverer også pene kabinetter for innbygging av diverse DIY prosjekter. Finere enn Silverstone kabbiset i.m.o.

 

DrE

Lenke til kommentar

Det er fint at det er mulighet for tekstkommandoer og slike ting, men dette viser igjen hvor langt Linux ligger etter på brukervennlighet. Slike småting burde det jobbes med å utvikle slik at mannen i gata kan forstå seg på ting.

 

Dessverre ser Windows enklere ut å forholde seg til. Denne kommentaren er ikke ment som et stikk i siden til Linux fans, men som en oppfordring til å forenkle Linux ennå mer enn hva som allerede er oppnådd.

 

Jeg liker selv av vi har Linux, og håper å se en ennå bedre Linux så snart som mulig. Har lite lyst å investere nye kroner i ny windows versjon (Vista). Trist at Microsoft har såpass kort tid igjen med support for Windows XP brukere.

 

Og jeg har fått med meg artiklene om temaet, se her:

"Ingen oppdateringer for XP Home neste år"

http://programmer.no/art.php?artikkelid=22384

 

Og denne uttalelsen fra Microsoft:

Microsoft justerer produktstøtten

http://programmer.no/art.php?artikkelid=22568

 

Og denne SØRGELIGE nyheten:

Windows XP SP3 forsinket

http://programmer.no/art.php?artikkelid=22692

 

Spesiellt den med SP3 forsinkelsen gjør at jeg ønsker å bli litt friere fra Microsoft sitt "jerngrep" om forbrukeren. Å være windows bruker er ingen dans på roser, med alskens potensielle svakheter (det å bli utsatt) for hacking og virus.

 

Synes det er for dårlig av Microsoft å kun gi 2 år ekstra support utover Vista lanseringen! Her blir du tvungen til å oppgradere til Vista etter denne tid, om du ønsker å få fortsette å motta feilrettinger. En ting en bør tenke på i tillegg er at Vista er nyest, og dermed mer utsatt for å innholde flust med bufferoverflow brister og alskens elendighet. Windows 2000 er den mest modne, men den kommer om ikke så lang tid å bli faset ut. Noen den allerede har blitt, men det fortsettes for en "kortere" stund til å lages feilrettinger til den også. Mindre kritiske feilrettinger ser det ut til at kun bedrifter med spesielle avtaler vil få motta for Windows 2000. Dette er dårlig kundebehandling etter min mening.

 

Når en blir behandlet slik er det bedre med et opensource alternativ, slik at en kan få seg den aller nyeste versjonen av operativssystemet helt gratis. Der får du tilgang til aller nyeste versjon og blir ikke "glemt" slik som med de kommersielle alternativene! :ohmy:

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg virkelig på hva du driver med siden du er så utsatt for hacking og virus som du sier. Selv merker jeg aldri noe til dette.. og jeg har brukt xp siden beta stadiet. kun en gang har jeg opplevd og få virus iløpet av denne perioden, og det var helt og holdent min egen uvitenhet som førte til dette.

 

men for all del, linux er flotte greier det. selv har jeg bare ikke klart og konvertere. det blir for innviklet og lite brukervennlig iforhold til hva jeg er vant med.

Lenke til kommentar

Jeg siktet ikke til at, jeg som Windows XP (og 2000 bruker) er mer utsatt for hacking og virus en andre slike brukere. Det jeg ville påpeke var alle sikkerhetssvakhetene Microsoft har fått kritikk for i media.

 

Tror du phax virkelig at du er mindre sårbar enn oss andre windowsbrukere?

En opplysning: Benytter både brannmur, antivirus, antitrojan, antispyware med flere programmer. Men det hjelper gjerne lite når Microsoft setter døren på Windows på vidt gap med sine "buffer overflow"-svakheter i hytt og pine.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...