Gå til innhold

Hauppage! WinTV-PVR-500MCE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som savner en 3-4 bilder i full kvalitet for å faktisk SE hvor god billedkvaliteten er?

 

Edit: Dessuten kan jeg ikke akkurat si at produsenten Hauppage! kan være spesielt kjent. Hvis man slenger inn en u til så blir det litt mer kjent, f.eks Hauppauge :)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Støtter kortet kun Windows Media Center Edition? Hva med vanlige Windows XP og Linux?

 

Har Hauppauge god tradisjon for å levere nye drivere til nye OS? (Jeg tenker spesielt på om man kan forfente å få drivere til Windows XP x64 Edition og Vista innen fornuftig tid)

 

Jeg kan i hvertfall advare mot Pinnacle i denne sammenhengen. De har ennå ikke drivere til Windows XP x64 Edition og sliter ennå med problemer når det kombineres med SP2 til Windows XP. Linux-drivere har de aldri laget. Driverstøtten er altså :thumbdown:

Lenke til kommentar
Støtter kortet kun Windows Media Center Edition? Hva med vanlige Windows XP og Linux?

 

Har Hauppauge god tradisjon for å levere nye drivere til nye OS? (Jeg tenker spesielt på om man kan forfente å få drivere til Windows XP x64 Edition og Vista innen fornuftig tid)

 

Jeg kan i hvertfall advare mot Pinnacle i denne sammenhengen. De har ennå ikke drivere til Windows XP x64 Edition og sliter ennå med problemer når det kombineres med SP2 til Windows XP. Linux-drivere har de aldri laget. Driverstøtten er altså :thumbdown:

5541649[/snapback]

Drivere til Linux finnes ikke hos Hauppauge. Riktig nok linker de til http://ivtvdriver.org (under driversiden for WinTV-PVR-150) så du kan jo tenke deg ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Støtter kortet kun Windows Media Center Edition? Hva med vanlige Windows XP og Linux?

 

Kortet leveres jo faktisk helt uten programvare/drivere, så det er ikke greit å vite hva som støttes. Fra Hauppauge kan man bare laste ned drivere.

 

Linuxstøtte finnes ikke, men PVR-500 skal likevel virke med litt knoting - de Samsung-tunerne er litt vriene.

Lenke til kommentar

En helt grei og kurant test av dette kortet syntes jeg. Men jeg sender enda ut en forespørsel om ikke dere kan være så snille å heller teste de nye TV-kortene som kan ta signaler direkte fra det digitale nettet som parabol og bakkenettet. Hvor mange kanaler kan man egentlig ta inn med antenne...

 

...Det eneste jeg vet om er NRK1, TV2 og TVNorge.

 

For meg og for sikkert andre også så hadde det vært kult med ett kort hvopr man kan ta inn f.eks fra Discovery og MTV samtidig....Men det kommer vel sikkert det :)

 

Takker for testen forresten, ga et fint innblikk om kortet.

 

Frankie

Lenke til kommentar
En helt grei og kurant test av dette kortet syntes jeg. Men jeg sender enda ut en forespørsel om ikke dere kan være så snille å heller teste de nye TV-kortene som kan ta signaler direkte fra det digitale nettet som parabol og bakkenettet. Hvor mange kanaler kan man egentlig ta inn med antenne...

 

...Det eneste jeg vet om er NRK1, TV2 og TVNorge.

 

For meg og for sikkert andre også så hadde det vært kult med ett kort hvopr man kan ta inn f.eks fra Discovery og MTV samtidig....Men det kommer vel sikkert det :)

 

Takker for testen forresten, ga et fint innblikk om kortet.

 

Frankie

5542287[/snapback]

Kortet har ingen problemer med kabel-tv da ;)

Lenke til kommentar

At artikkelforfatter poster bilder av Tuneren i bruk som innsikt i bildekvalitet er bra ... men det som er hårreisende etter min mening er at han poster eit bilde der folk i irak som brenner eit NORSK flagg høyrer ikkje heime her ... Eg er fullt klar over at det er ytringsfridom her i landet men dette kan virke ståtende på ein del folk og eg for min del hadde nok med å sjå det på nyhetene på NRK en gang ... liker ikkje flaggbrenning i det heile tatt ... enten det er USA , DANSK eller NORSK ... det er berre med på å fornærme folk som er glad i landet sitt og dets opphav og eit lands symbol er da eit flagg.

Endret av KickF
Lenke til kommentar
Støtter kortet kun Windows Media Center Edition? Hva med vanlige Windows XP og Linux?

 

Kortet fungerer utmerket med "vanlig" XP. Selv kjører jeg 8 slike kort (4 i hver sin maskin) med Windows Server 2003.

5542296[/snapback]

 

8?? Na ble jeg nyskjerrig! -Hva gjor du egentlig?

5542794[/snapback]

 

Han er sikkert ein av dei som ripper filmer :D eller så følger han berre med mykje på TV ... eller noko som er meir sansynlig HAN LYVER!

Lenke til kommentar
At artikkelforfatter poster bilder av Tuneren i bruk som innsikt i bildekvalitet er bra ... men det som er hårreisende etter min mening er at han poster eit bilde der folk i irak som brenner eit NORSK flagg høyrer ikkje heime her  ...

5542782[/snapback]

Enig, et mer diplomatisk tv cap hadde vært bedre. Bildet som er der nå virker veldig malplassert og artikkelforfatter burde vel ha skjønt at det finnes bedre ting å bruke som eksempel. En forventer ikke å finne slike, for noen, sterke bilder i en uskyldig artikkel om tv-kort.

Lenke til kommentar
Burde kanskje nevnes at kortet også kan leveres med software og fjernkontroll.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511&cks=FRO

5542239[/snapback]

Men da uten radiofunksjonen, som kun følger med når man _ikke_ har med fjernkontroll.

 

Begge opptakene lagret seg der vi sa, men filene (MPEG4 i DVR-MS-kontainer som ikke uten videre kan spilles av i andre programmer) ble temmelig store og uhåndterlige, ca 60 MB pr. minutt.

Dette stemmer ikke, opptakene lagres i samme MPEG2 strøm som kommer fra encoderen på kortet, denne er som dere sier bare plassert i en DVR-MS kontainer for at man skal kunne skrive og lese til / fra filen samtidig (også med ekstendere på nettverket som Xbox 360 etc.).

Lenke til kommentar
En helt grei og kurant test av dette kortet syntes jeg. Men jeg sender enda ut en forespørsel om ikke dere kan være så snille å heller teste de nye TV-kortene som kan ta signaler direkte fra det digitale nettet som parabol og bakkenettet. Hvor mange kanaler kan man egentlig ta inn med antenne...

 

...Det eneste jeg vet om er NRK1, TV2 og TVNorge.

 

For meg og for sikkert andre også så hadde det vært kult med ett kort hvopr man kan ta inn f.eks fra Discovery og MTV samtidig....Men det kommer vel sikkert det :)

 

Takker for testen forresten, ga et fint innblikk om kortet.

 

Frankie

5542287[/snapback]

 

Det digitale bakkenettet er kun i prøvefase i oslo området akkurat nå og sender nrk1, nrk2, tv2 og tvn. Hva som skjer der er det ingen som vet. I sverige får man mange kanaler over digitalt bakkenett, også kjent som DVB-T.

 

Det man skal vite er at offisielt er det ingen digitale tunere for pc som fungerer. Offisielt kan man få det til, men ofte da må man bruke piratprogramvare som ikke akkurat er støttet. Dette skyldes mangel på kortleser samt støtte for de kodesystemer som brukes. For eksempel finnes det ingen lovlig skikkelig CAM kortleser til pc bruk som fungerer til viasat, mens det finnes en uoffisiel cam som canal digital ikke sier noe om som blir å fungere en liten stund.

 

Dette tror jeg nok er grunnen til at du ikke finner mye tester av slikt utstyr. Det krever mye knoting, mye uoffisielt utstyr og endel ulovlige snarveier.

 

Selv ser jeg på meg selv som en ganske oppegående fyr når det gjelder å knote for å få till ting skikkelig. Men foreløbig har jeg satt meg på gjerdet når det gjelder slikt utstyr til min HTPC.

 

Har også fått til et bedre tv bilde gjennom htpc'en min med dette kortet ved hjelp av ffdshow og skikkelige dekodere. Filtre og scalere og deinterlacere har nemmelig mye å si. Det er også viktig å bruke rett skjerm og tilkobling. Å bruke en crt skjerm med svideo tilkobling vil gi et crappy bilde uansett da dette er en elendig måte å koble en pc til en skjerm på.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg hvorfor en kunde ikke fikk TV til å fungere med dette kortet........

 

Ingen software.. Prøvde jo ALT for å få det til å fungere.. (med en videospiller). Fant signalet, men fikk ikke no TV kanal.. Fikk vel opp meldinga om at decoder var defekt eller missing, men tenkte aldri over at det var software.. Jaja, nå har kunden fått igjen pengene..... *informere selgerene om denne artikkelen*

Lenke til kommentar
En helt grei og kurant test av dette kortet syntes jeg. Men jeg sender enda ut en forespørsel om ikke dere kan være så snille å heller teste de nye TV-kortene som kan ta signaler direkte fra det digitale nettet som parabol og bakkenettet. Hvor mange kanaler kan man egentlig ta inn med antenne...

 

...Det eneste jeg vet om er NRK1, TV2 og TVNorge.

 

For meg og for sikkert andre også så hadde det vært kult med ett kort hvopr man kan ta inn f.eks fra Discovery og MTV samtidig....Men det kommer vel sikkert det :)

 

Takker for testen forresten, ga et fint innblikk om kortet.

 

Frankie

5542287[/snapback]

 

Det digitale bakkenettet er kun i prøvefase i oslo området akkurat nå og sender nrk1, nrk2, tv2 og tvn. Hva som skjer der er det ingen som vet. I sverige får man mange kanaler over digitalt bakkenett, også kjent som DVB-T.

 

Det man skal vite er at offisielt er det ingen digitale tunere for pc som fungerer. Offisielt kan man få det til, men ofte da må man bruke piratprogramvare som ikke akkurat er støttet. Dette skyldes mangel på kortleser samt støtte for de kodesystemer som brukes. For eksempel finnes det ingen lovlig skikkelig CAM kortleser til pc bruk som fungerer til viasat, mens det finnes en uoffisiel cam som canal digital ikke sier noe om som blir å fungere en liten stund.

 

Dette tror jeg nok er grunnen til at du ikke finner mye tester av slikt utstyr. Det krever mye knoting, mye uoffisielt utstyr og endel ulovlige snarveier.

 

Selv ser jeg på meg selv som en ganske oppegående fyr når det gjelder å knote for å få till ting skikkelig. Men foreløbig har jeg satt meg på gjerdet når det gjelder slikt utstyr til min HTPC.

 

Har også fått til et bedre tv bilde gjennom htpc'en min med dette kortet ved hjelp av ffdshow og skikkelige dekodere. Filtre og scalere og deinterlacere har nemmelig mye å si. Det er også viktig å bruke rett skjerm og tilkobling. Å bruke en crt skjerm med svideo tilkobling vil gi et crappy bilde uansett da dette er en elendig måte å koble en pc til en skjerm på.

5543897[/snapback]

 

Definer en god decoder? Jeg testet den gratisgreia som det er link til. Fungerer ikke.

 

Prøvde også å få inn trialversjonen av Nvidia greia, dette fungerte heller ikke, da den spør om registreringsinformasjonen jeg brukte da jeg kjøpte pakka......

 

Edit: ah.. Jeg må lese mer før jeg laster...

 

Edit2: Scanning for more services stopper på 50%. (jeg prøver å spille av fra videospiller....) Tror den gikk videre i stad uten å finne noen kanaler..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...