Gå til innhold

SLI - kun for Nvidia-brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjipt at Nvidia legger kjepper i veien for konkurranse på brikkesett som teknisk sett støtter SLI. Teknisk sett er det ingenting i veien for å kjøre SLI på alle hovedkort med 2 stk PCIe-x16 spor. Det eneste som hindrer det er at Nvidia legger kjepper i veien ved at driveren slår av SLI-muligheten hvis den oppdager et brikkesett som de ikke har lyst skal støtte SLI, f.eks de billigste brikkesettene de selv lager og brikkesett fra andre produsenter.

Lenke til kommentar

Det hadde vært fordelaktig med flere chipsett som støttet SLI, men det skal sies at SLI ikke er bereget for billige pcer, og derfor heller ikke billige chipsett.

 

Ser ut som det blir Crossfire på meg da. Et X1900XT nå og et nyere generasjon Master kort senere i såfall :) Kan man kjøre Crossfire mellom DX9 og DX10 kort tro?

5539511[/snapback]

 

Nei, det går bare ann og kjøre CF med to kort i samme chip familie

Lenke til kommentar
:nei:

 

Litt håpløst av nvidia...

Hadde sikkert kjørt sli jeg, om det hadde funket på mitt Intel hovedkort...

Jeg kommer ALLDRI til å kjøpe Nvidia kort til mine Intel prosessorer..

 

Virker som de setter salget av hovedkort over salget av "flere" skjermkort..

5539541[/snapback]

go deg! ati/nvidia fan. lol, intel sucks uasnett til spill så skjønner ikke helt poenget med å få SLI til intel. Hvis man kjøper SLI så er man ivrig gamer, og en som har peil kjøper seg AMD til gaming!

Lenke til kommentar
go deg! ati/nvidia fan. lol, intel sucks uasnett til spill så skjønner ikke helt poenget med å få SLI til intel. Hvis man kjøper SLI så er man ivrig gamer, og en som har peil kjøper seg AMD til gaming!

Eller man oppgraderer systemet for bedre ytelse... om jeg feks har ett gtx og ønsker bedre ytelse uten å kjøpe nytt kort !?

 

Må man være ivrig gamer for å bruke sli? hvilken oppløsning spiller de fleste gamerne ? og hvilken fps ser man på de systemen?

 

Hvilken prosessor jeg bruker er irrelevant...

Lenke til kommentar
Dette er jo rett og slett elendig av nVidia, noen som har troen på at det er mulig å modifisere kortet til å kjøre SLI? :evil:

5541218[/snapback]

Det skal vistnok støtte SLI. Altså uten modifkasjoner. Jeg regner med det bare er Nvidia som nekter for at det har offisiell støtte for SLI. Støtten er der altså, men offisiell-stemplet mangler.

Lenke til kommentar
go deg! ati/nvidia fan. lol, intel sucks uasnett til spill så skjønner ikke helt poenget med å få SLI til intel. Hvis man kjøper SLI så er man ivrig gamer, og en som har peil kjøper seg AMD til gaming!

Eller man oppgraderer systemet for bedre ytelse... om jeg feks har ett gtx og ønsker bedre ytelse uten å kjøpe nytt kort !?

 

Må man være ivrig gamer for å bruke sli? hvilken oppløsning spiller de fleste gamerne ? og hvilken fps ser man på de systemen?

 

Hvilken prosessor jeg bruker er irrelevant...

5540807[/snapback]

 

En ivrig gamer var nok å ta litt i, bare noe man vanligvis omtaler mange av de som kjøper SLI, siden det gjerne er de som faktisk trenger kraften av to skjermkort. Har selv SLI og er ingen heftig gamer. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...