Gå til innhold

Thermaltake - Blue ORB II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så spennende ut den, selv1 om blorb1 var ment for GFX da:)

Men 869gram? Synes det går gærne veien...

5408808[/snapback]

 

 

enig her med vekta... har lest om folk som faktisk har bøy i HK pga slike tunge kjølere. personelig har jeg rangsjert Thermalright XP-120 med sine beskjedene 370 gram som værdens beste kjøler. tror ikke jeg har lest noe steder at noen har testet bedre. :yes: litt synd dere ikke har testet den

Lenke til kommentar
Fet kjøler,, men har vi ikke sett nok av de nå?  :hmm:

5411098[/snapback]

 

Dere har etterlyst flere tester av kjølere, samt en CPU-Kjøler roundup. Kjøling av prosessor er en vital del under overklokking :)

5413687[/snapback]

Synes det er dint jeg, og vite at blueorb f.eks yter mindre en vapochillen (viftekjølingen) osv..

Mitt ønske er at zalman kjølerne blir testet, side de er gangske så attraktive. :)

Lenke til kommentar

hmm ville heller gått for zalman 7700cu. har den selv og gir forbausende gode resultater. og den er i ren kobber. har en Athlon 64 3000+ venice på 256fsb=ca 2,3GHz har aldri ligget over 40 grader under full load. idler på mellom 22 og 27 og ligger på 37-39 under full load.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
hmm ville heller gått for zalman 7700cu. har den selv og gir forbausende gode resultater. og den er i ren kobber. har en xp300 venice på 256fsb=ca 2,3GHz har aldri ligget over 40 grader under full load. idler på mellom 22 og 27 og ligger på 37-39 under full load.

5415066[/snapback]

Kjøpte 7700CU! Får da håpe den yter sitt. :dribble:

Lenke til kommentar

Etter alle tester jeg har sett så yter Zalman best. De har også litt høyere viftestøy i tilleg.

Blue orb2 bruker aluminium, men MYE av det. Og de kommer nesten opp i samme vekklasse som zalman'en. Og er den tyngste aluminiumskjøleren jeg har sett.

Noe som trekker litt opp sikkert.

 

Zalman oser det mye mer kvalitet ut av. Spesielt hvis du har sett forskjellen på nettsidene dems, der det står hvilken hk det passer til osv.. + svært god brukerveiledning. + at de var vell en av de første som tokk i bruk "ufo" kjølerene, og burde da også ha litt kunnskap. :p

Lenke til kommentar

når det gjelder støy så har 7700 cu`en justerbar hastighet, det følger med et potmeter til å justere med. Jeg har selv koblet vekk denne og lar hovedkort/ OS styre hastigheten. Men synes selv den er relativt støysvak. Dersom den kjører på fullt, for eksempel før windows er lastet inn i oppstarten så kjører den på fullt og ville selv ikke hatt den med det støynivået, men når viftejusteringen i hovedkort/OS slår inn så får jeg helt kurrant støynivå.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...