Gå til innhold

LO til kamp mot Frp


Anbefalte innlegg

Så skal LO til kamp mot Frp. 18% av LO-medlemmene stemte Frp. Jo mer makt Frp får, desto mindre makt vil LO få, og det kan ikke LO-ledelsen sitte rolig å se på.

 

Taktikken til LO er den enkle. Myten om at Frp'ere er dumme skal spres. Folk skal opplyses om at de som stemmer Frp gjør det av egoisme, fordi de vil betale mindre skatt og ha billigere sprit.

 

Dette er ikke et budskap som skal henvende seg til de som stemte Frp. Man får ikke folk til å endre parti ved å fortelle dem at de er dumme. Spesielt ikke når mange Frp'ere faktisk har et mye bedre fundamentert grunnlag for å stemme. Budskapet henvender seg til alle andre enn Frp'ere, slik at de skal snakke om hvor dumme Frp'ere er, og legge et sosialt press på de som er så frimodige at de ytrer støtte til Frp. Åpne Frp'ere skal stemples som dumme, slik at ingen gidder å lytte til hva de faktisk har å si.

 

At Lo og AP samarbeider så tett som de gjør er svært betenkelig. Svært mange har ikke så mange reelle valg dersom de ønsker å være fagorganisert. og det kan i mange tilfelle være tungt å ikke være fagoriganisert, siden man på mange arbeidsplasse da ofte blir sett på som en snylter. Og LO selv oppmuntrer til dette. Dermed er mange arbeidstakere nærmest tvunget til å betale fagforeningskontigenten til en organisasjon som motarbeider mange av de interessene de selv har. Og man er tvunget til å indirekte gi økonomisk støtte til et politisk parti de kanskje ikke ønsker skal ha noe makt. Dette er svært betenkelig i forhold til det demokratiske systemet vi har i Norge.

 

LO, under Vallas ledelse, har tatt flere skritt i feil retning. Og jeg savner en skikkelig debatt i mediene rundt LOs rolle. Hvis vi er heldige så kan denne kampanjen slå tilbake mot LO ved at en slik debatt settes i gang. Men desverre har jeg ikke særlig tro på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist at LO skal snu seg mot FRP på denne måten.

Under valgkampen ble det komentert at såpas mange av LO medlemmene ville stemme FRP og i den forbindelse utalte Valla at de hadde rom for alle velgere i LO.

Nå derimot skal FRP velgerne latterliggjøres.

Tror de skyer seg selv i foten her og ender opp med 18% færre medlemmer i LO for dette stuntet.

 

Håper dette mobiliserer blant Frp folk slik at det blir en stor debatt av det som mest sansynlig AP og Valla har alt og tape på.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal tro kommer til å skje. Jeg har selv mange ganger opplevd hvor kunnskapsløse og forhåndsdømmende folk er. Men repetere hva de har hørt Stoltenberg si, det kan de. Og Stoltenberg har blitt farlig flink til å repetere og flette inn det samme budskapet om og om igjen, i nesten hver eneste sammeheng. Kombinasjonen Stoltenberg + Valla er farlig og skremmende. Men foråhpentligvis skjer det som har pleid å skje når man begynner å fokusere masse på et parti. Partiet kommer i søkelyset og får oppmerksomhet, og kan bruke oppmerksomheten til å fortelle hva de egentlig står for.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva jeg skal tro kommer til å skje. Jeg har selv mange ganger opplevd hvor kunnskapsløse og forhåndsdømmende folk er. Men repetere hva de har hørt Stoltenberg si, det kan de. Og Stoltenberg har blitt farlig flink til å repetere og flette inn det samme budskapet om og om igjen, i nesten hver eneste sammeheng. Kombinasjonen Stoltenberg + Valla er farlig og skremmende. Men foråhpentligvis skjer det som har pleid å skje når man begynner å fokusere masse på et parti. Partiet kommer i søkelyset og får oppmerksomhet, og kan bruke oppmerksomheten til å fortelle hva de egentlig står for.

5384719[/snapback]

 

Dream on. Ca. 70 % av journalistene i Norge stemmer på lakeiene. Skal disse fortelle oss at keiseren ikke har noen klær på seg? Tror ikke det nei.

Lenke til kommentar

Hører jeg her noen klage på at andre skal fortelle at frp er dumme, samtidig som de som her klager er fullstendig enig i at SV er dumme :innocent:

Noen her som har hørt om dobbeltmoral eller :hmm:

Nei jeg synest verken SV eller FRP eler noen andre partier er dumme, at de står for forskjellige ting kalles vel demokrati og det respekterer jeg fullt ut .

Lenke til kommentar
Hører jeg her noen klage på at andre skal fortelle at frp er dumme, samtidig som de som her klager er fullstendig enig i at SV er dumme  :innocent:

Noen her som har hørt om dobbeltmoral eller  :hmm:

Nei jeg synest verken SV eller FRP eler noen andre partier er dumme, at de står for forskjellige ting kalles vel demokrati og det respekterer jeg fullt ut .

5385427[/snapback]

 

Er vel ikke snakk om at partiene er dumme, men at velgerene er det.

Lenke til kommentar
Hører jeg her noen klage på at andre skal fortelle at frp er dumme, samtidig som de som her klager er fullstendig enig i at SV er dumme  :innocent:

Noen her som har hørt om dobbeltmoral eller  :hmm:

Nei jeg synest verken SV eller FRP eler noen andre partier er dumme, at de står for forskjellige ting kalles vel demokrati og det respekterer jeg fullt ut .

5385427[/snapback]

 

Er vel ikke snakk om at partiene er dumme, men at velgerene er det.

5385439[/snapback]

 

Tror nok ikke,eller rettere sagt jeg vet at velgerne ikke er det uansett hvilket parti de stemmer på.

Om en person skifter parti noe som skjer stadig vekk så endres vel ikke inteligensen til denne velgeren av den grunn .

Jeg synest uansett det er galt å kalle noen dumme og det uansett hvem som gjør det. At en har ulikt politisk syn er en sak,men at noen er dumme fordi de ikke deler mitt eler ditt politiske syn er helt feil

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hører jeg her noen klage på at andre skal fortelle at frp er dumme, samtidig som de som her klager er fullstendig enig i at SV er dumme  :innocent:

Noen her som har hørt om dobbeltmoral eller  :hmm:

Nei jeg synest verken SV eller FRP eler noen andre partier er dumme, at de står for forskjellige ting kalles vel demokrati og det respekterer jeg fullt ut .

5385427[/snapback]

 

Er vel ikke snakk om at partiene er dumme, men at velgerene er det.

5385439[/snapback]

 

Tror nok ike,eller rettere sagt jeg vet at velgerne ikke er det uansett hvilket parti de stemmer på.

Om en person skifter parti noe som skjer stadig vekk så endres vel ikke inteligensen til denne velgeren av den grunn .

Jeg synest uansett det er galt å kalle noen dumme og det uansett hvem som gjør det. At en har ulikt politisk syn er en sak,men at noen er dumme fordi de ikke deler mitt eler ditt politiske syn er helt feil

5385469[/snapback]

 

Tror ikke helt du skjønner hva jeg mente. LO skal/ønsker å drive en kampanje hvor de vil henge ut de som kanskje kommer til å stemme FRP og stigmatisere de som dumme personer, fordi de kanskje ville ha stemt FRP.

De er ikke "ute etter" de som allerede er FRPs kjernevelgere, men de som er i tvil og hopper mellom forskjellige partier fra valg til valg. Det skal bli skummelt sosialt å stemme FRP.

Lenke til kommentar
Tror ikke helt du skjønner hva jeg mente. LO skal/ønsker å drive en kampanje hvor de vil henge ut de som kanskje kommer til å stemme FRP og stigmatisere de som dumme personer, fordi de kanskje ville ha stemt FRP.  De er ikke "ute etter" de som allerede er FRPs kjernevelgere, men de som er i tvil og hopper mellom forskjellige partier fra valg til valg. Det skal bli skummelt sosialt å stemme FRP.

 

Joda skjønte det og mener det er dumt,ja meget dumt og jeg mener det er like dumt av andre å kalle noen for dumme fordi de feks stemmer SV, noe som har kommet frem bla her på forumet .

Derfor skrev jeg også.

 

Om en person skifter parti noe som skjer stadig vekk så endres vel ikke inteligensen til denne velgeren av den grunn
Lenke til kommentar
Hører jeg her noen klage på at andre skal fortelle at frp er dumme, samtidig som de som her klager er fullstendig enig i at SV er dumme  :innocent:

5385427[/snapback]

Nei, dette er ren innbilning fra din side. SV er ikke nevnt tidligere i tråden. :tease:

 

Nei jeg synest verken SV eller FRP eler noen andre partier er dumme, at de står for forskjellige ting kalles vel demokrati og det respekterer jeg fullt ut .

5385427[/snapback]

 

Fint, da tar du sikker også avstand fra kampanjen til AP og LO. :yes:

Lenke til kommentar

Når vi snakker om dobbeltmoral; jeg synes venstresiden stadig vekk klager på høyresidens lobby-virksomhet både innenlands og utenlands, mens de selv er blinde for hva som skjer med LO og media. Dette irriterer meg grundig. Selv jeg har mistet tålmodigheten med LO fullstendig, og kommer nok til å passe på at jeg aldri gir fra meg et øre som kan ende opp i den organisasjonen.

 

Hva er egentlig grunnen til folk ikke klarer å se hva LO, og/eller media for den saks skyld, driver med? Jeg beskylder ingen for å være mindre intelligente ettersom jeg kjenner til enkelte svært smarte personer som lukker øynene for det hele, men når selv personer med mastergrader fra noen av Norges mest anerkjente skoler klarer å si ting som at FRPere er nazister så kan man begynne å lure.

Lenke til kommentar
LO skal/ønsker å drive en kampanje hvor de vil henge ut de som kanskje kommer til å stemme FRP og stigmatisere de som dumme personer, fordi de kanskje ville ha stemt FRP.

De er ikke "ute etter" de som allerede er FRPs kjernevelgere, men de som er i tvil og hopper mellom forskjellige partier fra valg til valg. Det skal bli skummelt sosialt å stemme FRP.

 

Det vil alltid være et naturlig konkurranseinstinkt mellom den "borgerlige" og den sosialistiske siden å forsvare hver sine politiske interesser. At dette vil utgjøre noen reell trussel for FRP, forteller mer om forstanden hos velgerne enn moralen i AP og dens fagforening.

 

Politikk dreier seg i hovedsak om to ting:

a) Hvor meget som skal stjeles, og ifra hvem?

b) Hvor meget som skal deles, og til hvem?

 

Forstandige mennesker har allerede stødige moralske standpunkter om dette, og lar derfor ikke polemiske krigføringer mellom partiene forstyrre sine valg.

 

Dessverre finnes det, om noen, svært få forstandige, prinsippfaste mennesker.

Endret av Innovation
Lenke til kommentar
Hører jeg her noen klage på at andre skal fortelle at frp er dumme, samtidig som de som her klager er fullstendig enig i at SV er dumme  :innocent:

5385427[/snapback]

Nei, dette er ren innbilning fra din side. SV er ikke nevnt tidligere i tråden. :tease:

 

Nei jeg synest verken SV eller FRP eler noen andre partier er dumme, at de står for forskjellige ting kalles vel demokrati og det respekterer jeg fullt ut .

5385427[/snapback]

 

Fint, da tar du sikker også avstand fra kampanjen til AP og LO. :yes:

5385597[/snapback]

 

Nå har jeg vel heller ikke sagt at SV var angrepet i denne tråden,men det er nok av angrep mot dem på dette forum og som bifalles av personer i denne tråden :hmm:

 

Når det så gjelder LO/AP har de i alle år samarbeidet, akkurat som Høyre og NHO har gjordt og det er helt greit, men kampanjer som prøver å fremme at noen er dume er jeg iot uansett hvem som fremfører dem, akkurat som jeg var/er imot at Høyre hemmeligholdt hvor stor støtte dem fikk fra NHO i mange mange år :ermm:

 

At jeg ved dette valget ga min stemme til dagens regering betyr ikke at jeg er så fanatisk at jeg er enig i alt, akkurat som da jeg stemte Høyre og nettop dette med at jeg ble mer og mer uenig i Høyres politikk gjorde at jeg skiftet standpunkt. :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Da tror du feil. Hoved velgergruppen til SV er unge kvinner ja, Høyt utdannet unge kvinner som vet å bruke stemmeretten sin. RV er veldig populært i universitetsmiljøene, da særlig blant humanister. Det er disse folkene du ser som går i tog med palestinaskjerf osv.

Ja, RV er populært blant blitzere og andre arbeidsløse pøbler som samler seg i digre voldsorgier mot sine meningsmotstandere. F.eks. elsker de å kaste stein på den amerikanske ambassaden.

 

Jeg har bodd like ved ambassaden, så jeg vet hvordan RV-pakket oppfører seg.

 

Å påstå at disse arbeidsløse pøblene er "høyt utdannet" blir for dumt.

5376357[/snapback]

Du kan det å generalisere. Kanskje ikke de du har sett, som du karakteriserer som arbeidsløse pøbler er høyt utdanede. Men det betyr ikke at rv stemmere flest oppfører seg slik. Man finner mye rart på både den ekstreme venstresiden og høyresiden. Men bare fordi det finnes kristne fundamentalistiske trosmenigheter, som mener at Islam er en ond religion og at abort er drap også videre, som er store tilhengere av FRP, så betegner jeg ikke hele høyresiden som en kristen fundamentalistisk gruppe. Men du nøler ikke med å kalle folk som stemmer for rv generelt for rv-pakk og arbeidsløse pøbler.

 

Forkastelig

 

Moderator edit: Denne posten er flyttet over fra annen tråd

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Når det så gjelder LO/AP har de i alle år samarbeidet, akkurat som Høyre og NHO har gjordt og det er helt greit, men kampanjer som prøver å fremme at noen er dume er jeg iot uansett hvem som fremfører dem, akkurat som jeg var/er imot at Høyre hemmeligholdt hvor stor støtte dem fikk fra NHO i mange mange år  :ermm:

 

Jeg syns det er feil å sammenligne Høyre og NHO kontra AP og LO. Etter slik jeg har forstått så har det kun vært NHO som har sponset Høyre med penger, mens LO-lederen sitter i styret til AP og støtte økonomisk. Correct me if im wrong.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt se hvordan LO kan fronte eller angripe en spesiell politikk, men ikke hvorfor man skal gå på et spesielt partis velgere. Eller et spesielt parti i det hele tatt.

 

LO ødelegger mer og mer sin egen integritet. Skulle gjerne se at de sluttet med å skyte seg selv i foten og fokuserte mer på å finne løsninger fremfor å bedrive svertkekampanjer og propaganda i ren Bush og Kerry stil.

 

Til slutt er det LO's egne medlemmer (arbeiderene) som sitter igjen med svarteper pga LO ledelsens egoistiske politiske motiver.

Lenke til kommentar
Når det så gjelder LO/AP har de i alle år samarbeidet, akkurat som Høyre og NHO har gjordt og det er helt greit, men kampanjer som prøver å fremme at noen er dume er jeg iot uansett hvem som fremfører dem, akkurat som jeg var/er imot at Høyre hemmeligholdt hvor stor støtte dem fikk fra NHO i mange mange år  :ermm:

 

Jeg syns det er feil å sammenligne Høyre og NHO kontra AP og LO. Etter slik jeg har forstått så har det kun vært NHO som har sponset Høyre med penger, mens LO-lederen sitter i styret til AP og støtte økonomisk. Correct me if im wrong.

5388054[/snapback]

Feil eller ikke, viktigere er det at det er en avsporing av debatten fra temaet. Om NHO var fandens egen organisasjon, så unnskykder ikke det LO's måte å opptre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...