Gå til innhold

LO til kamp mot Frp


Anbefalte innlegg

Merkverdig at LO og AP setter så mye for å angripe FRP sin politikk på området. FRP har en slåendes lik politikk på området som det Høyre og Venstre ønsker, men man konsentrerer seg om et spesifikt parti. Kan godt tenkes at det er fordi  de satser på å vinne tilbake FRP velgerene som hoppet over fra AP og SV, samt kanskje skremme de resterendes tilbake til KRF og Høyre som LO anser som mer "spiselig".

 

Tror det hele vil ende med at LO fortsetter å skyte seg selv i foten. FRP har ikke rotet det til for seg selv på lang tid, de har vist et tidligere potensiale til å passere 30%, med god hjelp av å fakke enkelte AP velgere som tilhører arbeiderklassen.

 

Men så er ikke mennesker slik at de liker at noen forteller dem hva de skal og ikke skal stemme, så dette skader nok LO sin integritet ytterligere.

5405789[/snapback]

 

Om du tenker fremover mot neste valg er det ikke merkelig, jeg tror faktisk at FRP blir den største utfordringen fra den borgerlige siden, ja faktisk kan de være istand til å vinne et valg om de får andre partier til å støtte seg.

Vi så jo hva som skjedde før det siste valget, der annså Høyre at SV ville bli den største faren for de og demed satset de alt på å svekke dem :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest noe særlig svar her, men mener Ap/Lo dummer seg ut med utspillet.

Særlig pga av den usaklige innfallsvinkelen det har.

 

Det skinner klart gjennom at de ikke stoler på (eller respekterer?) folks egen dømmekraft.

 

Ap selv har da på ingen måte imponert de siste 25 åra. Det har stor sett gått i brutte valgløfter og skakkjøring av både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
:D  :D Forst nekter du å bevise det jeg ber deg om, så i neste setning roper du BEVIS  :!:  :!:

Nå er du bare usaklig. Det er du som har fremsatt påstander, og da er det også du som må bevise disse.

 

Men det er en høyst relevant sammenligning da det er det samme som skjer på begge sider, LO støtter AP og får innflytelse på deres politikk menst NHO støtter Høyre og får innflytelse på deres politikk.

Hvor har du det fra at NHO har innflytelse på Høyres politikk? Jeg har allerede forklart hvorfor det er i NHOs interesse å støtte Høyre selv om de ikke kan påvirke dem direkte.

 

En este forskjellen er at den ene part gjør det åpent,menst den andre gjør det i det skjulte.

Hvor har du det fra?

 

Enten så får du begrunne og bevise anklagene dine, eller så får du trekke dem tilbake.

 

Korrupsjonsskandalen mellom LO og AP er grundig belyst i media, så den saken er klar. Men NHO og Høyre? Nei, da må du komme med noe konkret, ellers må jeg konkludere med at du er tatt i løgn igjen.

 

NHO uttalte vel i forbindelse med LO/AP-skandalen at de ikke drev på med slikt. At de ikke ønsket å kjøpe seg innflytelse i Høyre slik LO kjøper seg politisk makt i AP og dermed overkjører demokratiet.

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at NHO har innflytelse på Høyres politikk? Jeg har allerede forklart hvorfor det er i NHOs interesse å støtte Høyre selv om de ikke kan påvirke dem direkte.

 

Selvsagt har de det,tror du virkelig noen støtter andre uten å få noe igjen??

 

Hvor har du det fra?    Enten så får du begrunne og bevise anklagene dine, eller så får du trekke dem tilbake.    Korrupsjonsskandalen mellom LO og AP er grundig belyst i media, så den saken er klar. Men NHO og Høyre? Nei, da må du komme med noe konkret, ellers må jeg konkludere med at du er tatt i løgn igjen.    NHO uttalte vel i forbindelse med LO/AP-skandalen at de ikke drev på med slikt. At de ikke ønsket å kjøpe seg innflytelse i Høyre slik LO kjøper seg politisk makt i AP og dermed overkjører demokratiet.

 

Hvor jeg har det fra?? følger du ikke med i media,der bla det var flere møter mellom næringslivstopper og Høyre,men media slapp ikke inn/ til, hvorfor ?? Jo nettop fordi en ikke ville at offentligheten skulle få kjenskap til hva som ble diskutert.

 

Korrupsjonsskandalen mellom LO og AP

Hvilken korrupsjonsskandale ? Er det korrupt å samarbeide åpent?

 

Nei, da må du komme med noe konkret, ellers må jeg konkludere med at du er tatt i løgn igjen.

 

Jeg har oppfordret deg utallige ganger om å slutte å kalle andre/ meg for løgner på et offentlig forum, men ser det ikke nytter, jeg sender derfor den ballen over til moderatorne og nytter ikke det får forumstyret se på dette.

Det er greit at vi er uenige og har forskjellig syn,men at jeg skal kalles løgner og typisk sosialist i annethvert innlegg fra deg blir vel drøyt.

Saken er herved rapportet.

Lenke til kommentar

Mange sier her at LO skyter seg selv i foten men jeg tviler egentlig på det. Mange trofaste folk fra venstresiden er så utrolig tilitsfulle når det gjelder sine egne politikere at uansett hva man sier vil de ikke skifte side. Med det enorme mediebombardementet som er i gang mot FRP så er det jo heller ikke rart at mange lettpåvirkelige ser på FRP som et naziparti og parti for tapere uten å ha satt seg inn i hva partiet står for

Lenke til kommentar

kag, konflikten ligger i motsetningen mellom demokratisk valgte politikere og private interesser som kjøper seg politisk makt, og dermed overkjører demokratiet.

 

Hvor har du det fra at NHO har innflytelse på Høyres politikk? Jeg har allerede forklart hvorfor det er i NHOs interesse å støtte Høyre selv om de ikke kan påvirke dem direkte.

Selvsagt har de det,tror du virkelig noen støtter andre uten å få noe igjen??

Jeg har allerede forklart hvorfor det er i NHOs interesse å støtte Høyre selv om de ikke kan påvirke dem direkte.

 

Hvorfor slenger du ut tåpelige kommentarer som spør om noe jeg faktisk svarer på i teskten du siterer?

 

Hvor jeg har det fra?? følger du ikke med i media,der bla det var flere møter mellom næringslivstopper og Høyre,men media slapp ikke inn/ til, hvorfor ?? Jo nettop fordi en ikke ville at offentligheten skulle få kjenskap til hva som ble diskutert.

Når da? Og hvordan vet du hva som ble diskutert?

 

Korrupsjonsskandalen mellom LO og AP

Hvilken korrupsjonsskandale ? Er det korrupt å samarbeide åpent?

Du husker den som var oppe i media for en stund siden? Der LO kjøpte seg politisk makt og posisjoner i AP?

 

Nei, da må du komme med noe konkret, ellers må jeg konkludere med at du er tatt i løgn igjen.

Jeg har oppfordret deg utallige ganger om å slutte å kalle andre/ meg for løgner på et offentlig forum, men ser det ikke nytter, jeg sender derfor den ballen over til moderatorne og nytter ikke det får forumstyret se på dette.

Det er greit at vi er uenige og har forskjellig syn,men at jeg skal kalles løgner og typisk sosialist i annethvert innlegg fra deg blir vel drøyt.

Saken er herved rapportet.

Hvis du ikke vil bli tatt i løgn så er det kanskje en fordel å ikke spre feilinformasjon og løgner. Du kommer med alvorlige anklager mot NHO og Høyre, men nekter å underbygge disse påstandene. Min konklusjon blir da at du finner på noe, selv om du vet at du ikke har noe grunnlag for å komme med slike påstander. Er det ikke løgn å si noe man vet ikke er sant?

Lenke til kommentar
Merkverdig at LO og AP setter så mye for å angripe FRP sin politikk på området. FRP har en slåendes lik politikk på området som det Høyre og Venstre ønsker, men man konsentrerer seg om et spesifikt parti. Kan godt tenkes at det er fordi  de satser på å vinne tilbake FRP velgerene som hoppet over fra AP og SV, samt kanskje skremme de resterendes tilbake til KRF og Høyre som LO anser som mer "spiselig".

 

Tror det hele vil ende med at LO fortsetter å skyte seg selv i foten. FRP har ikke rotet det til for seg selv på lang tid, de har vist et tidligere potensiale til å passere 30%, med god hjelp av å fakke enkelte AP velgere som tilhører arbeiderklassen.

 

Men så er ikke mennesker slik at de liker at noen forteller dem hva de skal og ikke skal stemme, så dette skader nok LO sin integritet ytterligere.

5405789[/snapback]

 

Om du tenker fremover mot neste valg er det ikke merkelig, jeg tror faktisk at FRP blir den største utfordringen fra den borgerlige siden, ja faktisk kan de være istand til å vinne et valg om de får andre partier til å støtte seg.

Vi så jo hva som skjedde før det siste valget, der annså Høyre at SV ville bli den største faren for de og demed satset de alt på å svekke dem :hmm:

5405923[/snapback]

 

Men her tenker man jo ikke langsiktig, man sørger jo bare for å gi FRP ammunisjon, nå kan de leke offerrollen.

 

Om man heller konsentrerte seg om å fremme politiske standpunkt fremfor å gå på politikere/velgere, så ville man lettere nå frem.

 

Det er nok av politikk som Høyre og FRP står for som kan skremme velgere, så da bør man fokusere på den politikken så kanskje også FRP og Høyre hører etter. Skal man gå på mannen fremfor ballen så er det få/ingen som tar seg bryet med å vise sympati eller forståelse. Da opptrer man bøllete og støter bare fra seg velgere.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Her holder man seg for god til å anklage andre for å være løgnere. En ting er å utdype at man er uenig eller mener informasjon er uriktig, men man passerer en viss grense når man anklager en annen bruker for å være løgner. Dette er påpekt tidligere og nå får det være nok.

 

Hold dere til topic og hold dere for god til å benytte personangrep. Om man ikke klarer å styre seg i en opphetet diskusjon så er det kanksje like greit å innvilge en ferie.

 

Noen som har noen innvendinger og ønsker å kalle brukere løgnere så send en pm.Dette er ikke oppe til diskusjon i denne tråden.

 

EOD.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
NHO støtter opp paritet fordi de liker politikken høyre selv har satt opp på programmet.

 

Selvsagt gjør de det akkurat som LO liker politikken til AP, det har de gjordt i flere årtier.

 

 

NHO ønsker ikke å forrandre på politikken høyre kjører.

 

Kan du dokumentere det??

Jeg vet at deres møter er lukket og hemmelige og at ingen info slipper ut derfra,at de selv sier at de ikke dikterer virker dog lite troverdig spør du meg (bukken som passer havresekken)

 

 

 

Virker også som at du ser bort fra faktumet at LOs leder sitter i APs styre. Dette skjer ikke i den "borgelige leir".

 

Det har du rett i, men hva er best, å vite hvor du har dem og samtidig vite hva de diskuterer eller at alt foregår på bakrommet.

Denne fokuseringen på en person (Valla9 synest jeg er sterkt overdrevet, det er tross alt AP som har valgt henne inn om vi liker det eller ei .

Lenke til kommentar

Ettersom tråden gikk over til å handle om NHO og Høyre ble de siste fire innleggene flyttet over til en eksisterende tråd hvor dette er blitt mye diskutert. (også den om LO/AP, men den skled litt ut, så greit å fortsette her).

 

På den måten dreper vi ikke den diskusjonen, som også er interessang og man unngår at denne tråden blir kuppet av en annen diskusjon.

 

Postene finnes her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=403248&st=120

 

Så kan man fortsette diskusjonen rundt LO og AP's angrep på FRP her.

Lenke til kommentar
Saken er, Snekker'n, at korrupsjonsskandalen LO/AP er et faktum, men dine påstander om NHO og Høyre er nettopp det: Løse påstander.

 

Kutt nå ut dette sidesporet, og la oss gå tilbake til å granske dette siste overtrampet fra LO.

5408968[/snapback]

 

Du bør bli eier av en bedrift da får du som jeg anledning til å gå på kurs/seminar i regi av NHO så får du høre hva de sier der.

Et svar de bruker bla på hvordan påvirke regeringen er " Vi har våre kontakter og føringer og våre ønsker/krav blir etterkommet" :hmm:

Lenke til kommentar
Et svar de bruker bla på hvordan påvirke regeringen er " Vi har våre kontakter og føringer og våre ønsker/krav blir etterkommet"  :hmm:

5409214[/snapback]

Greit. Du har overbevist meg om at NHO er noen korrupte svin. Nok om det i denne tråden. Eventuelt svar kan taes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=403248

5409228[/snapback]

 

Nei jeg sier ikke at de er korrupte, ei heller at LO er korrupte, så vennligst ikke vri det til igjen.

Det jeg sier er at begge har føringer inn i "sine" respektive partier og å tro noe annet er naivt ekstra naivt er det å tro at dette gjelder bare den ene siden.

Jeg liker det ikke,men derfra til å kalle det korrupt er vel i drøyeste laget :hmm:

Lenke til kommentar

LO er ikke korrupte, noe innformasjon som tilsier det er ihvertfall for meg ukjent. La oss ikke utvanne et så kraftig begrep.

 

Men de tenker kortsiktig og har en ledelse som er mer opptatt av egen personlig vinning og lar sine politiske ambisjoner overskygge hva det å være tillitsvalgt faktisk går ut på.

 

Jaja, som tillitsvalgt i en fagforening som ikke er medlem av LO har jeg i løpet av dagen anskaffet 3 nye medlemmer som følge av AP/LO samarbeidet, de kommer alle fra en LO fagforening. Folk ser seg lei og har mistet tilliten. Det ligger i navnet at dette er noe en tillitsvalgt må ha, denne sammenblandingen svekker tilliten.

Lenke til kommentar
LO er ikke korrupte, noe innformasjon som tilsier det er ihvertfall for meg ukjent. La oss ikke utvanne et så kraftig begrep.

 

Men de tenker kortsiktig og har en ledelse som er mer opptatt av egen personlig vinning og lar sine politiske ambisjoner overskygge hva det å være tillitsvalgt faktisk går ut på.

 

Jaja, som tillitsvalgt i en fagforening som ikke er medlem av LO har jeg i løpet av dagen anskaffet 3 nye medlemmer som følge av AP/LO samarbeidet, de kommer alle fra en LO fagforening. Folk ser seg lei og har mistet tilliten. Det ligger i navnet at dette er noe en tillitsvalgt må ha, denne sammenblandingen svekker tilliten.

5410872[/snapback]

 

 

Men de tenker kortsiktig og har en ledelse som er mer opptatt av egen personlig vinning og lar sine politiske ambisjoner overskygge hva det å være tillitsvalgt faktisk går ut på.

 

Ja men da er vi over på en annen sak og som sagt her er jeg enig, jeg har hele tiden ment at arbeidsorganisasjoner og Bedriftsledere/eiere ikke har noe å gjøre i politiske partier så lenge de også sitter på andre siden.

Lenke til kommentar

Det er jo litt interessant at LO er emne for to kritiske tråder/diskusjoner her i foumet. Først korrupsjonssaken, og nå skal de maniuplere fakta for å fremstille Frp på en feilaktig måte. Begynner Valla og vennene hennes å føle seg litt for ovenpå? Har de så mye makt over regjeringen og AP spesielt at de føler at de kan gjøre omtrent hva de vil?

 

Dette er en skremmende utvikling. Men at en som Valla står for udemokratiske holdninger er egentlig ikke så merkelig når man tenker på bakgrunnen hennes.

Endret av howzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...