Gå til innhold

Hva syntes du om BF-finalen på nrk.no?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk med meg, som så mange andre, den direktesendte finalen i komplett.no-cupen mellom dignitas og catch-gamer på nrk.no.

Jeg synes sendingen var bra, men har potensiale til forbedringer. Det var få om ingen tekniske problemer på gameserveren, så spillet startet når det skulle starte. Det var litt vanskelig å følge med på hva som egentlig skjedde synes jeg. Det ble mye switsjing mellom spillere på bakken, som gjorde det litt kaotisk. Hadde kanskje vært bedre med en freeview-kameravinkel på bakken, og heller hatt chase-kameravinkel på det som foregikk oppe i luften. De i studio mestret dette også bra, det ble ingen dø-tid å snakke om, og det var ok med spørsmål og konkurranse mellom slagene.

 

For å si litt om selve finalen, så ble det ingen spennende kamp. Dignitas var en verdig vinner. Jeg ble likevel overrasket over hvordan de spilte, spesielt Dignitas i den første runden, der de tok kontroll over lufta ved å konstant baserape hovedbasen til catch-gamer. Det er kanskje "lov", men jeg ville aldri sunket til det nivået. For å sitere en forbannet kommunalråd i Østersund etter at Lillehammer fikk OL i 1994; "Det här är inte fair play!" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første matchen var vel egentlig den beste..

Jeg syntes det ble litt mange forklaringer for n00ber.. Og siden 2% som så på hadde ikke peiling på noe.. 98% satt bare å lurte på hva som skjer i kampen og ikke med hvordan en kit bag ser ut!

 

Var det flere enn meg som falt ut av streaminga når matchene var ferdig?? Datt ut da de skulle snakke med spillerne, og kom ikke inn..

Lenke til kommentar

Synes det var kule greier dette her og ikke minst Dignitas i første runde der helifyren så og si styrte hele spillet alene. På dette nivået bør vel "alt" være lov og det norske laget burde vel heller lagt opp til en strategi slik at de kunne komme seg rundt Dignitas i første runde?

 

Jeg er enig i at det var litt mye n00b snakk og det kunne de spart seg for i tillegg til elementære kommentatorfeil (litt mye plunder og dårlige vitser).

 

Men jøss, dette markerer vel begynnelsen på en ny æra. Jeg synes det var oppriktig spennende og engasjerende i motsetning til langrenn og fotball som interesserer meg midt opp i ræ....

 

muthe

Lenke til kommentar

Det var veldig mange som fulgte med på sendingen og som også spørsmålene tilsa så var det nok en del "n00bs" der ute som så på.

 

Ang rape så er det slik at de fleste norske klaner spiller med "no rape" rules.

Når det gjelder enkelte turneringer og spesielt en finale med en relativ stor premiepott så er det bare å forvente at det rapes.

 

Bra sending, nesten litt kort bare.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke sett en dritt jeg. I begynnelsen gikk det helt fint. helt til første match.

Da begynte bilde å henge seg opp i 10 sekunder av ganger. Og senere var det ikke bilde i det hele tatt. Jeg skrudde kvaliteten på bånn nesten. Men var like ille. Ble litt skuffet. Men jeg så litt av første runde da. Det så ut til at Svenskene rapa litt mye.

Lenke til kommentar

Bra at de viser litt esport på "tv" også, men jeg forstår godt at dette ikke kommer på NRK(/2) eller tv2 da det til tider var svært kjederlig å se kommentatorene switche mellom spillere bare for å finne noe action.

 

Det er da umulig å lage god tv hvis ikke spillet får noen bedre verktøy for å gjøre kamper om til bra tvunderholdning.

 

BF1942 kampen mellom komplett og dice var forsåvidt langt mer underholdende enn gårsdagens finale i komplett.no-cupen.

Lenke til kommentar

Matchen var bra nok den. Jeg har vel aldri spillt BF2 online, så jeg visste ikke så mye om spillet, men syns det var veldig unødvendig med forklaringer på alt mulig. Folk har mulighet til å spør om det de lurer på.

 

Sendingen i studio syns jeg var dårlig. Jeg slet ofte med å finne ut hvilket lag som ble vist på skjermen, og hvilken klan som var hvem. De elendige vitsene kunne de spart seg for.

 

Det var et spørsmål: "Hvilket våpen er deres favoritt våpen? (til kommentatorene)

Svar: "Hehehe, hvilken klasse vi liker, mener du sikkert?? Jo medic er jo bra..."

 

Jeg, som sagt, har ikke spillt BF2 online, men jeg vet jo at det er fullt mulig å ha et våpen du liker, og det var jo spørsmålet, og ikke hvilken klasse de likte. Hvorfor prøver de da å rette på spørsmålet? Jeg forstod det veldig godt jeg, og hadde jeg fått spørsmålet hadde jeg svart M16, ikke prøvd å rette på det. - Mangel på profisjonalitet hos kommentatorene kanskje? Jeg har ikke peiling. :)

 

Nå høres jeg ut som en sur ekkel heks som bare gir dårlig kritikk, men alt i alt så var det underholdene å se på. Det kunne vært litt mer rettet mot oss gamere, og mindre mot mødrene våre (hvis dere tok den).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...