Gå til innhold

Webshoptesten 3. kvartal 2005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komplett finnes i mange land og skulle ha gitt biligere priser!

Men er helt nede på 10 plass.... LOSERS!

5070699[/snapback]

10. plass blant 70 nettbutikker er vel ikke så alt for galt? Alle de 10 første på listen har priser under gjennomsnittsbutikken.

 

Ellers imøteser vi noe mer seriøse og gjennomtenkte tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Men alt i alt, litt synd at komplett ikke havner høyere(de er eldst i markedet(tror jeg), og burde havne litt høyere opp).

5070734[/snapback]

Jeg vet ikke om komplett var den første nettbutikken for datautstyr i norge, men Multicom var vel den største og billigste nettbutikken ganske tidlig (1997-1999 eller noe sånt).

Lenke til kommentar
Men alt i alt, litt synd at komplett ikke havner høyere(de er eldst i markedet(tror jeg), og burde havne litt høyere opp).

5070734[/snapback]

Jeg vet ikke om komplett var den første nettbutikken for datautstyr i norge, men Multicom var vel den største og billigste nettbutikken ganske tidlig (1997-1999 eller noe sånt).

5070802[/snapback]

 

Satt faktisk og tenkte på dette med Multicom, men har ikke noe inntrykk av de strever så mye med å bli størst på datautstyr(tror ikke jeg har sett EN reklame av de på hw.no, mens komplett har noen ganger "eid" de andre nttbutikkene når det gjelder antall reklame).

Husker da jeg startet å kjøpe hardware over nettet, da var det enten Multicom eller Komplett som var valget.

Lenke til kommentar

Jeg velger likevel å holde meg til komplett, MPX og Netshop. Jeg vet at prisene er noenlunde (ofte ganske bra faktisk) og at de gir bra service. Etter noen dårlige erfaringer har jeg blitt mye mindre flink til å eksperimentere med andre webshoper men er tilbudet bra nok skal en ikke se bort i fra at jeg prøver en annen.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ikke overraskende at SHG vant. Dog er de veldig dyre på frakt.

5070853[/snapback]

 

Dette skriver jo Espen noe om i artikkelen, dvs. de har ikke tatt hensyn til dette i Webshop-testen.

Etter min ringe mening blir det litt feil. Det gjør dog mindre utslag på såpass dyre produkter som er med i testen.

Har flere ganger vurdert SHG, men sålenge de har de høye fraktkostnadene (inkl. oppkrav som er eneste betalingsmulighet) velger jeg heller en annen Webshop.

For de av oss som har hentemulighet ..f.eks. hos Netshop, Pyton, IT24..med flere. er Webshops som SGH, Databutikken ikke noe reelt alternativ uansett.

Komplett og PS-Data har forøvrig et klart fortrinn foran de fleste andre Webshops i og med at de som regel har ett rikt utvalg av demovare til en meget god pris (Dette er varer som fungerer like bra som nytt.. og ofte har såkalt "full bundle").

Lenke til kommentar
For første gang så føler jeg at webshop testen stemmer med virkeligheten. Hvordan kan SHG og Databutikken være så mye billigere enn komplett og netshop??

5071322[/snapback]

 

 

De kjører et klassisk stunt for å vinne markedsandeler,, få et navn, og bli kjent,, så vi velger de en annen gang,, snittet deres vil nok gå opp etterhvert,, men håper de kan holde brukbare priser over tid,, men det blir vanskelig,, nå har de få kunder,, når det øker må det ansettes flere, bedre rutiner, utgiftene øker og for ikke å gå konk må inntektene følge med.. trikset er å ha god effektivitet med lavest mulig kostnad,, Det er ikke mange kronene de tjener per datadel surru,,

Lenke til kommentar

Hei !

 

Tenkte jeg skulle gå inn her å fortelle litt om oss.

 

 

Vi er Shg.no A/S altså datter selskap av shg.dk A/S.

Etableringen skjedde i 1997 og vi ble til et A/S pr. 1 januar 2002.

Vi har jobbet mot det Norske markedet i 7 månder nå.

 

Vår priser er satt ut fra det danske markedet så det kommer ikke til å bli noe forandringer på det. Så vi kommer ikke til å skru opp våre priser og det er heler ikke noe stunt for å komme inn i det norske markedet.

 

Vi er pr. i dag 51 Ansatte

 

 

Mvh.

shg.no

Endret av shg.no AS
Lenke til kommentar

Vår priser er satt ut fra det danske markedet så det kommer ikke til å bli noe forandringer på det.  Så vi kommer ikke til å skru opp våre priser og det er heler ikke noe stunt for å komme inn i det norske markedet.

 

Vi er pr. i dag 51 Ansatte

 

 

Mvh.

shg.no

5071708[/snapback]

 

 

Vel.. skal ikke betvile det men... Om dette skulle være ett stunt, så hadde dere neppe sagt det til oss. Men for all del, lave priser er bare bra:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...