Gå til innhold

OpenOffice.org 2.0 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detta har jeg venta på lenge.

Har jo brukt beta- og rcutgivelser uten problemer en ganske god stund.

Kan bli spennende å se om OOo kan kapre noen MS Office kunder nå som de er ute med en ny verson. Veit det er mange som klaget over hvordan 1eren så ut, og det kan jo hende de synes at det er forbedret.

 

Grunnen til at jeg bruker OOo er at det støtter så mange formater. Og selvfølgelig det at det er gratis, da. Det er dog et program som følger med i MS Office (pro utgaven, ikka standard) som ikke følger med i OOo, og det er Publisher. Jeg kjenner mange som synes det programmet er veldig fint, deriblant meg, fordi man kan flytte på tekstbokser og bilder og plassere alt slik man vil ha det. Jeg synes det kunne vært fint med et slikt program, uten å måtte installere MS Office. Er det noen som kan svare meg på om det finnes et gratis/fritt alternativ?

Lenke til kommentar

Har lasta ned OpenOffice 2.0 nå, men har ikke rukket å prøvd den enda. Det jeg likte og det jeg har venta mest på er at OpenOffice skulle få et Databaseprogram. Det er et must for meg pga at jeg lager databaser noen ganger. Det er ganske artig å lage databaser, derfor har jeg brukt Microsoft Office til nå. Skal se om jeg får installert den senere.

Lenke til kommentar
Det er dog et program som følger med i MS Office (pro utgaven, ikka standard) som ikke følger med i OOo, og det er Publisher. Jeg kjenner mange som synes det programmet er veldig fint, deriblant meg, fordi man kan flytte på tekstbokser og bilder og plassere alt slik man vil ha det. Jeg synes det kunne vært fint med et slikt program, uten å måtte installere MS Office. Er det noen som kan svare meg på om det finnes et gratis/fritt alternativ?

5038162[/snapback]

 

http://www.scribus.org.uk/ Vet ikke om de har windows versjon, men linux og mac har de

Lenke til kommentar

Til MaxTiger: Har ikke noen god oversikt over gratisalternativene til Publisher. Ville gjerne gjøre deg oppmerksomme på noen profesjonelle program som grafisk bransje (trykkerier blant annet) benytter. Disse 2 er erke-konkurrenter: Quark Xpress, og nykomlingen Adobe Indesign. De er også svinaktig dyr programvare hvor du kan gjøre veldig mye ned til minste detalj. Kan jeg nevne millimeter presisjon (eller bedre). :)

 

 

OpenOffice 2.0:

 

Er OpenOffice 2.0 fri for bugs ennå, eller kan vi vente oss noen buffer-overflow "à la carte" snart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...