Gå til innhold

Creative Zen Portable Media Center


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test Magnus.

 

Merkelig, men det er ett eller annet som gjør at konseptet bærbar filmavspiller ikke tiltaler meg. Det virker litt overflødig siden man har mobiler eller mp3-spillere til å spille av musikk (og også et mye mindre format) og så har man bærbar PC til å se film (med en skjerm som er stor nok for mitt behag. Slike filmavspillere faller liksom mellom to stoler..

Lenke til kommentar

>Konvertering av video tar lang tid

Slå av konvertering av video og musikk da vel...

Har du ikke rask pc er det jo selvsagt ikke rart det tar lang tid å konvertere video, som er svært prosessorkrevende...

 

>Litt stor

Skjermen vil jo uansett være det "svakeste" leddet...

Så lenge det ikke finnes utstyr som kobles rett på synsnerven eller.no må man bare finne seg i at spillere med videomuliget blir store og klumpete...

 

>12 timer er litt kort batterikapasitet

Jepp... that's life...

 

>Fremstår litt som en halvkopi av iPod

Herregud... hvorfor i alle dager en slik sammenligning?

Alle biler er halvkopier av andre biler, så hva er egentlig problemet??

Lenke til kommentar
>Konvertering av video tar lang tid

Slå av konvertering av video og musikk da vel...

Har du ikke rask pc er det jo selvsagt ikke rart det tar lang tid å konvertere video, som er svært prosessorkrevende...

....

 

 

Jeg fikk inntrykk av at spilleren bare kan spille av windows media filtyper, derfor man konvertere det meste?

Lenke til kommentar
Fin test Magnus.

 

Merkelig, men det er ett eller annet som gjør at konseptet bærbar filmavspiller ikke tiltaler meg. Det virker litt overflødig siden man har mobiler eller mp3-spillere til å spille av musikk (og også et mye mindre format) og så har man bærbar PC til å se film (med en skjerm som er stor nok for mitt behag. Slike filmavspillere faller liksom mellom to stoler..

Enig, det virker ikke helt som at salget har tatt helt av heller.

Lenke til kommentar

Finfin test, men jeg stusser en del på et par av minuspunktene.

 

- 12 timer er kort batterikapasitet.

 

I testen skriver dere:

Litt av årsaken til at spilleren er stor er at den har fått integrert et stort batteri. Spilleren kan spille av opp til 22 timer lyd eller 7 timer med video. Det er svært bra til å være en PMP-spiller.

 

- Framstår som en halvkopi av iPod.

 

Først, if it aint broke, don't fix it. Så, spilleren er sort, ipod er hvit. Ipod er høy og smal, ikke bred, ipod har touchbasserte knapper og "rullehjul", denne har trykkbasserte knapper. Windows Media Player er LANGT fra å være lik iTunes. Og Windows Media Center OS eller hva denne spilleren bruker ligner igrunn veldig lite på det brukergrensesnittet som finnes i iPod.

 

Om dette er en iPod-kopi, så er ALLE spillere det. Selv en cd-spiller vil da være en ipod-kopi. :hmm:

 

EDIT: Og med disse to punktene fjernet, burde spilleren få en "anbefales".

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Vi hadde i utgangspunktet ikke så høye forhåpninger til Creatives PMP-spiller. Det at den ikke umiddelbart støtter alle ønskelige formater var den største skepsisen vi hadde. Størrelsen på enheten gjør også at man blir ganske skeptisk. Og vi er fortsatt skeptisk til størrelsen.

 

Her er vi skeptiske, ja. Veldige skeptiske :)

 

Det jeg er skeptisk til er:

- Fremstår litt som en halvkopi av iPod

Lenke til kommentar
Jeg synes at man må konvertere over til windows media, med påfølgende kvalitetsstap og tidsbruk virker som en gigantulempe, men nå har jeg ikke prøvd denne spilleren da....

 

AtW

Det er bedre at man må konvertere alt til et spesiellt format, hvor ALT av filmer fungerer prikkfritt uten hakking, enn at spilleren bare overfører og så ikke er sterk nok til å dekode divx-en uten hakking.... ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes at man må konvertere over til windows media, med påfølgende kvalitetsstap og tidsbruk virker som en gigantulempe, men nå har jeg ikke prøvd denne spilleren da....

 

AtW

Det er bedre at man må konvertere alt til et spesiellt format, hvor ALT av filmer fungerer prikkfritt uten hakking, enn at spilleren bare overfører og så ikke er sterk nok til å dekode divx-en uten hakking.... ;)

Ja, men det er jo også et rimlig talentløst alternativ da. Hvis det er et stort problem, så virker det som disse spillerene lider av endel barnesykdommer. Er ikke akkurat som om en mp3-spiller plutslig ikke støtter VBR mp3 fordi det krever mer CPU å spille av.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er ikke mp3 akkurat like cpu-krevende som det å dekode større komprimerte .avi-filer.

 

En kompis av meg med en gammal p3 på 600MHz har store problemer med å se en divx-5.0 komprimert film i full skjerm, cpuen hans er ikke kraftig nok.

 

En cpu i en bærbar spiller er MYE svakere enn dette også..tenk deg at den skal prøve å dekode en komprimert avi-fil like greit som en desktop?

 

Er ikke spillerne som ikke er optimalisterte, de er bare ikke kraftige nok.

Lenke til kommentar
Creative har valgt et høyoppløselig og bra display som kvalitetsmessig ikke står noe tilbake for det andre som vi finner på markedet.

Hva er i deres beskrivelse en høyoppløselig og bra display? Hadde vært fint å vite antall piksler, skjermtype og fargedybde.

 

Ellers stusser jeg på en del i testen, men det er nevnt av flere før meg her i tråden. Jeg sliter med å finne en eneste likhet med iPod, osv..

 

Et slikt produkt er likevel ingenting for meg. Det er rett og slett et behov jeg ikke har, og om behovet er der blir det mer og mer tilfredstilt av mobiler. Men ettersom årene går regner jeg med at de klarer å etablere et nytt behov for meg og :)

Lenke til kommentar
Ellers stusser jeg på en del i testen, men det er nevnt av flere før meg her i tråden. Jeg sliter med å finne en eneste likhet med iPod, osv..

Samme her, jeg ullot bare å kommentere det siden jeg trodde at jeg kanskje ikke var oppdatert nok på nye ipod-priodukter. Jeg så for meg en "iPod video" i lignende bredt format og ulike farger, deriblandt sort. Hvis det ikke eksisterer noe slikt så må jeg stille meg også undrende til sammenligningen.

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo også et rimlig talentløst alternativ da. Hvis det er et stort problem, så virker det som disse spillerene lider av endel barnesykdommer. Er ikke akkurat som om en mp3-spiller plutslig ikke støtter VBR mp3 fordi det krever mer CPU å spille av.

Dette forutsetter at man ikke har en iPod mini 2G. Mange sauer har ikke noe imot å konvertere hele samlingen til iBloat eple AAC, men for oss som foretrekker VBR mp3 så har faktisk mini'en problemer med å spille av enkelte sanger hakkfritt. Dette er fordi CPU'en klokker ned hvis det er mulig, og at dette ikke kan endres i samme tempo som kreves for å spille av enkelte VBR-filer. Kanskje har Apple fikset det i nyere firmware, men jeg hadde iallefall dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...