Gå til innhold

GeForce 7800 på Nvidias LAN-party


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kanskje du vil bli med på veien ?

Beklager, er dessverre opptatt store deler av sommeren.

Men jeg kommer til å heie på deg. :thumbs:

 

Men magio, hva har det å si om de lager en AGP-versjon eller ei?

Jeg vil synes det er bra'a om de lager AGP, er jo mange som begynner å kjøre dothan på deskotopsystemer, og de raser jo fra A64 på 32bit med lett overklokking.

Lenke til kommentar
kult at de kommer på agp versjon også da :D

Muhaha håper det ikke kommer så får du en liten fin sykkeltur. :p

 

Men dessverre så kommer det nok en APG versjon. Alt annet hadde vært idiotisk, selv om det kan hende at vi for første gang vil se at prisen på APG vil være høyere enn PCIe. For de som ikke vet så mye om PCIe så kan dere lese her http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/pcie.ars/1

Kort oppsumert så er den enorme fordelen at du kan ha 2 eller flere kort på en bus, og for 1 kort så vil ikke APGx8 bånnbredden neppe være noe hinder for graffik kortene i denne generasjonen heller.

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at 1 kort krever 400w PSU mens 2 kort krever 500W PSU.

Det er vel slik at dagens system uten grafikk ikke trekker 300W, eller tar jeg feil?

Ihvertfall ifølge min logikk krever kort 2 mindre strøm, og det betyr vel at det har lavere ytelse.

Lenke til kommentar
GeForce 7800 Standard, GT og GTX - der sistnevnte vil være en SLI-kompatibel løsning.

:blink: What?!? Da pisser de jo på sine egne argumenter da SLI kom. Men men, mulig de bare rett og slett innrømmer at SLI med to mid-end kort er dårlig økonomi, og at SLI kun er for de som ønsker ubrukelig høy ytelse. Men det er pussig at de likevel tar vekk muligheten for de som vil kjøpe et kort til når prisen på brukte har falt en gang inn i fremtiden... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Self kommer det en AGP versjon....Hvordan i all verden kan folk tro at det ikke gjør det når 90% av gamer'ne rundt i verden fremdeles kjører på AGP.

 

For min del så skal jeg ikke kjøpe det som kommer ut nå. Det er både overpristet og ikke akkurat så mye bedre ytelse enn det vi har nå i X850XT PE...om ryktene er sanne da.

 

Dessuten har jeg bare 380watt PSU, men dog av ypperste kvalitet. Men men...

 

Kjøper X800XT PE nå til rundt 3k også estimerer jeg at jeg kjøper nytt skjermkort om ca 1.5 år..og da bytter jeg sikkert ut HK med et PCI-e osv...

 

Og tenk dere....6k (minst) for et skjermkort wow...ting begynner å bli dyrt..

Lenke til kommentar
Noe jeg ikke forsto helt med spesifikasjonen:
24 piksler per klokkesyklus
Hva mener dere med dette her? Er det en skrivefeil eller bare ikke forståelig nok? Eller er det noe jeg ikke vet om skjermkort?
Det betyr vel enkelt og greit 24 Pixel Pipelines..

Som igjen har som oppgave å tegne piksler .. denne men en hastighet på 24 piksler per klokkesyklus.

 

Ganger man det med antall klokkesykluser per sekund (430 MHz) så får man fillraten: 10,32 Gigapiksel per sekund.

Lenke til kommentar
GeForce 7800 Standard, GT og GTX - der sistnevnte vil være en SLI-kompatibel løsning.

:blink: What?!? Da pisser de jo på sine egne argumenter da SLI kom. Men men, mulig de bare rett og slett innrømmer at SLI med to mid-end kort er dårlig økonomi, og at SLI kun er for de som ønsker ubrukelig høy ytelse. Men det er pussig at de likevel tar vekk muligheten for de som vil kjøpe et kort til når prisen på brukte har falt en gang inn i fremtiden... :thumbdown:

Ja der ble logikken bak SLI borte. Skal tro om det kommer en 7600-modell som støtter SLI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...