Gå til innhold

Stille lansering av 64-bit Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er vitsen spør jeg da... :roll:

..med å introdusere en raskere 64bit CPU og ei linje med billigere 64bit CPUer? Nei si det. Introdukjson av raskere og/eller billigere prosessorer er noe av det teiteste jeg vet. Skulle ønske de slutta med det sånn at jeg kunne få solgt min Pentium 90MHz for de 5-6000 kronene jeg en gang i tiden betalte for den. La oss lage et opprop mot raskere og billigere prosessorer. Dette har gått alt for langt.

Lenke til kommentar

Hei jeg lurte på noe her er litt grønn når det gjelder prossesorer.

Jeg har denne Intel Pentium 4 550J 3.4GHz Socket LGA775, 1MB,

 

Så da lurer jeg på om denne Intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED er mye bedre eller.?

 

Eller lønner deg seg og gå over til amd 64, spiller en del.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Hei jeg lurte på noe her er litt grønn når det gjelder prossesorer.

Jeg har denne Intel Pentium 4 550J 3.4GHz Socket LGA775, 1MB,

 

Så da lurer jeg på om denne Intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED er mye bedre eller.?

 

Eller lønner deg seg og gå over til amd 64, spiller en del.

 

Takk for svar.

 

Du vil ikke merke så veldig mye forskjell, men kanskje litt. Spørs hva du bruker pcen til. Du sier det at du spiller mye, vil du faktisk få frem 5 fps mer så går du for AMD. Men jeg ser ikke vitsen i det.

Lenke til kommentar

kirjogra: om du har penger som brenner i lomma så kan du fint velge hvem som helst av de. Jeg vil anbefale at du går for at AMD system. Da får du svidd av litt penger på et nytt HK også. For ikke å snakke om al den herlige mekkinga inne i kabinettet du kan drive med.

 

Nei seriøst du skal slite med å oppgradere fra en 3.4GHz P4 til noe annet og sammtidig merke forskjellen, men ja du vil kunne måle forskjell særlig om du går over til et AMD system. (for ikke å snakke om når Norton fyrer opp et scann mens du spiller, men da vil du nok merke det mer negativt..) "oppgradering" til 6xx serien kan slå flere veier. Den er ikke alltid raskere. Ville ikke drømt om å bruke annet enn monopolpenger på et slikt bytte.

Lenke til kommentar

Allså vis Intel, skal kommer på banen igjen så bør de lage et nytt concept, f.k.s P5 elns

P4 er ut, hvor lenge tar det Intel å skjønne det. :!:

 

Ikke for å være stygg, men "that's the truth" Intel går ned for telling vis de skal fortsette å lage de samme prossesene men en liten oppgradering her å der, som ikke akkurat gir noe større ytelse, må være Pentium D så kansje det mest bane brytende de har, men det er dog ikke så høy klokket at den gir den speed'n den er god får å gi.

 

Mens AMD triumfere med Athlon 64 serien så, har Intel dårlig sjangse, vel Intel har jo hatt noe suksesser med sin Nothwood på 3Ghz, som kansje er den mest solgte.

 

Ville vert litt artig vist Intel kunne ha kommet med noe nytt, LGA plattformen er jo helt bort kasta. Intel vet jo selv at de må på 900pin eller høyere får å få noe klaff.

 

Men dette er nå da mitt synspunkt på dette. :cool:

Vis dere er i mot så, ikke bry dere om dette. :whistle:

Lenke til kommentar
Mens AMD triumfere med Athlon 64 serien så, har Intel dårlig sjangse, vel Intel har jo hatt noe suksesser med sin Nothwood på 3Ghz, som kansje er den mest solgte.

Nå ville jeg ikke overdrevet denne suksessen så veldig mye. I markedsandeler har de faktisk ikke økt så veldig, sant nok; de har en stor andel av entusiast markedet, men det er relativt lite i forhold til de andre markedene Intel er store i.

 

Nå kommer vel også Intel med oppgraderte CPUer(mulig det blir P5) til neste år dersom jeg ikke tar feil, så de har vel i praksis innsett at det begynner å bli begrenset hvor mye mer de kan få utav P4 etterhvert.

 

Rent ytelsesmessig, så er jo forskjellene svært små annet enn i spesielle sammenhenger, men heller ikke da er det på forhånd gitt at en AMD CPU vil gi deg mest. Bruksområdet er essensielt, veldig mange bruker sin datamaskin til annet enn spilling. Jeg koder f.eks mer video enn jeg spiller og de spillene jeg har ville jeg neppe merket forskjell på om ble drevet av en 2Ghz P4 eller en 4 Ghz P4... eller AMD Athlon64 X2 for den saks skyld.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Dette viser vel at 64-bit er den nye standeren på desktoper. Kan være greit siden det neppe er så lange tid til at 4GB ikke er så mye RAM lengre. En annen ting dette kan ta og demme opp for er de selvskapene som i begynnelsen drev en idiotisk PR kampanje som fremstilte 64-bit som den reddene mesias for personal computing. Siden alle nå har det så er det ikke lengre et plus. Kan også få minne mengden til å gå sterke oppover, noe som kan for håpentlig gjøre at OSene blir bedre til å ta vare på mye minne. Det er svært svært svært foskjellig fra OS til OS.

 

For de som begynner med en AMD (K8) vs Intel (P4) diskusjon så er alt jeg har å si er de har begge sterke og svake sider. Personlig så synes jeg de har så godt som like mange sterke og svake sider.

 

Er vel umulig å si at dette er negativt, men det er da ikke en nyhet å hoppe i taket for.

Lenke til kommentar
Hei jeg lurte på noe her er litt grønn når det gjelder prossesorer.

Jeg har denne Intel Pentium 4 550J 3.4GHz Socket LGA775, 1MB,

 

Så da lurer jeg på om denne Intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED er mye bedre eller.?

 

Eller lønner deg seg og gå over til amd 64, spiller en del.

 

Takk for svar.

Du vil ikke merke forskjell. Forskjellen på ytelse mellom de to er så lav at det knapt kan måles med ytelsestester.

 

6xx-serien har riktignok 64bit, men dette alene er ikke verdt oppgradering spør du meg (ja, er klar over at den har 1MB ekstra L2 cache også, men ytelsestestene går begge veier sammenlignetmed 5xx-serien).

 

Har du 3.4GHz, så er det lite som lønner seg ennå. Du kan forsøke å overklokke prosessoren din litt, men størst ytelsesøkning vil du få av å kjøpe et skikkelig fett skjermkort.

Lenke til kommentar
Mens AMD triumfere med Athlon 64 serien så, har Intel dårlig sjangse, vel Intel har jo hatt noe suksesser med sin Nothwood på 3Ghz, som kansje er den mest solgte.

Nå ville jeg ikke overdrevet denne suksessen så veldig mye. I markedsandeler har de faktisk ikke økt så veldig, sant nok; de har en stor andel av entusiast markedet, men det er relativt lite i forhold til de andre markedene Intel er store i.

 

Et sitat fra anandtech:"This time around, the tune was very different. Note that only 7 months have passed since my last Industry Update, but a lot has changed in the market. Whereas the largest percentage of AMD motherboards shipped (that we heard) 7 months ago was 30%, this time around, it was 65% for desktop motherboards. Most motherboard manufacturers we talked to claimed that between 40 and 65% of their motherboard shipments were AMD platforms, not Intel. "

 

Trodde egentlig ikke markedsandelene hadde endret seg så mye, men det er ting som kan tyde på at det begynner å skyfles litt på kunder. Nå er dette kun solgte hovedkort, så om du har en litt bred definisjon av "entusiast" så gjelder jo dette bare dette markedet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...