Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Asus WL500g


Anbefalte innlegg

Heisann... For ca 1 uke sida fikk vi den nye routeren vår, ASUS WL500g som koster ca 1000 kr. (med andre ord, ikke no dritt) Men vi har problemer dessverre.. Routeren har en tendens til å slutte å dele ut internett, og trenger dermed restart for å kunne dele ut igjen. Men det er ikke det eneste problemet, ved restart så deler den ut nye ip adresser til de som er tilkoblet. Dette fører til at innstillingen som er på routeren som er ment til å gå direkte til de forskjellige ip'ene (pcne) må endres pågrunn av at alle pcne har fått nye ip adresser.. Dette er ubeskrivelig plagsomt.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for at den skal slutte å hoppe ut av internett ? :cry:

 

Mvh

 

En trist Kurt P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært litt plaget med ustabilitet på min WL-500g jeg også. Det ble bedre etter firmwareoppgradering (1.9.2.7), men ikke alt er i skjønneste orden.

 

Jeg bruker statisk IP, ved å tildele IP til bestemte MAC-adresser. Dett kan du stille inne under IP Config, DHCP server. Jeg har også lagt inn statisk IP under TCP/IP innstillingene i nettverkstilkoblingen, men jeg vet ikke om det er nødvendig (mulig det funker med å motta automatisk).

Lenke til kommentar

Firmware er "biosen" eller "programvaren" som ligger i ruteren...

legger ved link til downloadsiden til asus wl-500g... Det du trenger er den nyeste firmware'n

http://www.asus.it/support/download/item.a...L-500G&Type=All

 

EDIT: Bare et lite tips: Du kan se i bruksanvisningen for å finne ut hvordan du oppgraderer firmware :p

 

EDIT2: Min wl-500g med denne firmware'n fungerer uten problemer...

 

EDIT3: Småplukk og skriveLeifer

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Heisann... For ca 1 uke sida fikk vi den nye routeren vår, ASUS WL500g som koster ca 1000 kr. (med andre ord, ikke no dritt) Men vi har problemer dessverre.. Routeren har en tendens til å slutte å dele ut internett, og trenger dermed restart for å kunne dele ut igjen. Men det er ikke det eneste problemet, ved restart så deler den ut nye ip adresser til de som er tilkoblet. Dette fører til at innstillingen som er på routeren som er ment til å gå direkte til de forskjellige ip'ene (pcne) må endres pågrunn av at alle pcne har fått nye ip adresser.. Dette er ubeskrivelig plagsomt.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for at den skal slutte å hoppe ut av internett ? :cry:

 

Mvh

 

En trist Kurt P

For det første så koster min router 840kroner, det er 160kroner mindre enn din router. Routeren min er bare drit. Hehe, så om du bare er så stolt over at den kosta et fire siffret beløp så...

Men det er ikke noe vits å mekke på noen som går.

Når du får routeren så sett i strøm, plugg i kabel.

LA DET STÅ!

Etter mine erfaringer så er det ganske sensetiv matriale. En klår i stykker med en gang.

 

Men du får prøve deg fram :thumbup:

 

Mvh Stian_A

 

 

God Jul da! ;)

Lenke til kommentar
Firmware er "biosen" eller "programvaren" som ligger i ruteren...

legger ved link til downloadsiden til asus wl-500g... Det du trenger er den nyeste firmware'n

http://www.asus.it/support/download/item.a...L-500G&Type=All

 

EDIT: Bare et lite tips: Du kan se i bruksanvisningen for å finne ut hvordan du oppgraderer firmware :p

 

EDIT2: Min wl-500g med denne firmware'n fungerer uten problemer...

 

EDIT3: Småplukk og skriveLeifer

takk.. er det meninga at firmwaren skal ta 260 mb ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Denne ruteren er veldig frustrerende utfra de erfaringene jeg hadde med den, hadde den en uke før jeg sendte den tilbake til Komplett, var forholdsvis ustabil, og prøvde stort sett alle framgangsmåter jeg kunne tenke meg til for å få den stabil, samt prøvde det meste jeg fant på nett (som var mye, så tyder på at denne ruteren er et litt uferdig produkt mtp firmware osv)

 

Men for tips om ting du kan prøve, se www.chupa.nl , har et stort forum dedikert til denne ruteren, og er tydeligvis endel problemer med den iom at det er såpass mye aktivitet på dette forumet. Jeg safet og returnerte den, koser meg med en Airport Express i stedet nå, men vet av flere som har gode erfaringer med Asusen og, så er vel litt individuelt hva man opplever, kommer sikkert litt an på ISP, modemkonfigurasjoner osv.

Lenke til kommentar

FUUUUUUUCK !!!! :mad::mad::mad::mad::mad:

 

Der falt den ut IGJEN ASSA!! Jeg la inn firmware nr 3 på lista . og 10 min etterpå falt vi ut av nettet igjen.. hva gjør jeg ?

 

"WL-500g English Firmware Version , version 1.8.1.9 Important Note: Please press "Hardware Reset" buuton after upgrade the firmware."

 

Hva menes med dette ? hvor ligger denne "Hardware Reset" Button saken henne?

 

Irritert !

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
reset knappen sitter bak på routeren vedsiden av strømkontakten, hold inne den knappen i et bestemt antall sekunder. (husker ikke hvor mange sekunder det er nå, men det står i instruksjonsboka)

okay da har jeg gjort det.. og satt opp internettet på nytt. satser på at det funker nå da ! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...