Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

Først i denne tråden må jeg få presisere at dette er et prøveprosjekt.

Hvis vi som poster i denne tråden poster tull slik at tråden sklir ut, kommer den til å bli stengt. Easy come, easy go.

 

Poenget med denne tråden, som forøvrig er sterkt inspirert av webkafeen i programmer.no-seksjonen av forumet, er at vi skal kunne diskutere saker og ting vedrørende mobiltelelefoni og øvrig mobilprat som blir off topic i tråder som egentlig omhandlet et helt annet tema.

 

Har du på den annens idé et vanlig problem med mobiltelefonen din er det best om du poster dette i riktig forum, med et beskrivende emnefelt. Dette er fordi litt av poenget med et forum er at folk senere skal kunne komme tilbake og søke etter etter det man er ute etter.

 

For at tråden ikke skal skli ut er det opprettet følgende regler:

  • - IKKE post bare for å si "jeg har siste ordet" og lignende.
    - Ikke bare post en smiley eller lignende. Innlegget ditt skal ha en mening.
    - Unngå alt off topic-prat som ikke har med mobiltelefoner å gjøre. For den slags har vi en helt egen
forumdel.
- Tråden blir voktet 24/7. Spam blir uansett slettet.

 

Hvis noen har sterke motforestillinger til disse reglene, som kun er ment som en veiledning i fra min side, ser jeg gjerne at dere sender meg et forslag med endringer på en av reglene, eller forslag til ny regel på PM.

 

Men hva kan man ta opp i denne tråden?

- Denne tråden egner seg for "mindre" saker, man ikke føler det er behov for en egen tråd for. Småprat rett og slett.

 

Når dette er sagt ønsker jeg alle velkommen til en hyggelig diskusjonstråd.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan fortsette kafeen her ved å nevne min irritasjon over at samsung lager halvferdige produkter.

 

Det irriterer meg sånn. De har stort potensiale, men greier ikke å leve opp til hva jeg forventer av et mobilfirma i dag.

 

Det er irriterende små-feil som trekker ned. Dårlig T9-skriving, skrivefeil i menyer, dårlig plassering av valg i menyer, mangel på minnekort og mye mer. Og det som har vært mest irriterende for meg, de støtter ikke engang vibrering og ringing samtidig, med unntak av noen få "spesiallagde" lyder.

 

Som sagt, stort potensiale. Fine skjermer, fint design... Men for mye småplukk..

Lenke til kommentar

En hyggelig førjulsgave fra Lefdal til meg: 750,- ekstra på min konto. (Takket være et kjøp av 6630 til 3998,- mot 3498,- på Spaceworld (printa bare ut "6630 siden" på Spaceworld.no)). Over til det jeg egentlig skulle til med dette. Jeg var da selvfølgelig på Lefdal for å få pengene mine, men jeg måtte til mobilavdelingen for at de skulle sjekke at ting stemte. Mens jeg ventet på min tur gikk jeg bort til SK65 for å sjekke hvordan dette qwerty-tastaturet er. Jeg prøvde å skrive en fiktiv melding og IMO var det helt fryktelig. Jeg traff dobbelt flere ganger og tastene var vonde å trykke ned (dette kan være pga. at det var en dummy, men uansett). Det var ikke alltid de reagerte mao.

 

Jeg har sett på PX00 serien til SE også og der er jo tastene enda mindre. Er disse qwerty tastaturene meningsløse eller absolutt brukbare?

Lenke til kommentar

Baltazar: Av px00-serien er det kun P910i som har et qwerty-tastatur. Jeg prøvde også en dummy, av P910i, hvor jeg synes tastene virket litt for små. Hvis du tenker på qwerty-tastaturene på skjermene til p8- og 900, så er disse meget gode. Det er kjempelett å treffe tastene med pennen.

 

Arehei: Er helt enig med det når det gjelder Samsungs telefoner. Og den i-tasten vi finner på f. eks E700. En wap-snarvei istedenfor en vanlig "OK"-tast. Hallo?

 

Forresten, noen som har sett tv-reklamen for LG T5100? Der skryter reklamestemmemannen over at telefonen har "markedets største og beste fargeskjerm". Liksom :no: Nesten så man skulle varslet forbrukerombudet, for det er jo en ren løgn.

Lenke til kommentar
Kan fortsette kafeen her ved å nevne min irritasjon over at samsung lager halvferdige produkter.

 

Det irriterer meg sånn. De har stort potensiale, men greier ikke å leve opp til hva jeg forventer av et mobilfirma i dag.

 

Det er irriterende små-feil som trekker ned. Dårlig T9-skriving, skrivefeil i menyer, dårlig plassering av valg i menyer, mangel på minnekort og mye mer. Og det som har vært mest irriterende for meg, de støtter ikke engang vibrering og ringing samtidig, med unntak av noen få "spesiallagde" lyder.

 

Som sagt, stort potensiale. Fine skjermer, fint design... Men for mye småplukk..

Sant det Arehei..sant det.

 

Men på den annen side. Kjøper du en samsung, så holder telefonen stand. De holder kvalitetsmessig langt høyere nivå enn Sony Ericsson og nokia, og har også mindre rene softwarekrasj..som fører til at telefonen må inn på rep :).

 

Ellers..bra tråd ingar!

Lenke til kommentar
Jeg og en venn har veddet på hvor mange megapixler kameraene på mobilene i 2005 vil ha.

Noen som vet/tror det vil komme kameraer over 5 megapixler?

LG har erklært at de vil komme med en 6- eller 7-megapiksels kameramobil i løpet av neste år.

 

Samsung har hatt sin SCH-S250, med 5 megapiksels kamera, på det koreanske markedet siden oktober.

 

Jeg henger meg på den av dere som er mest optimistisk ;).

 

--

 

Jeg vil gjerne ta opp en liten ting her :). Er det noen her som med sikkerhet kan si at de skal ha en Linux-mobil så snart Motorola kommer med disse til Europa (E680 først ut)? Bare på grunn av Linux som operativsystem altså.

 

*Rekke opp hånden* ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ta opp en liten ting her :). Er det noen her som med sikkerhet kan si at de skal ha en Linux-mobil så snart Motorola kommer med disse til Europa (E680 først ut)? Bare på grunn av Linux som operativsystem altså.

 

*Rekke opp hånden* ;)

Jeg trur det kan bli meget interessant med linux-mobiler. Skal i hvert fall vurdere det kraftig hvis det kommer nok spill og programmer, samt hvis de får dugelig med battertid. Hvis dere har lest om det, så kommer jo Mozilla med en Firefox-leser for håndholdte enheter. Kanskje denne blir standard i linux-mobilene?

Lenke til kommentar

Må få lov til å si meg helt enig med Ingar og Dragon angående den LG reklamen. Irriterer meg hver gang. Men ja, huff...

 

Når det gjelder dette Linux operativsystemet, så er jeg spent på hvordan det vil bli. Det høres interessant ut, men jeg håper bare det er bedre enn Qtek serien sitt "windows" basert OS ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...