Gå til innhold

TEST: Tre optiske fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test det der :) Jeg ville nok lagt mere vekt på vekten ( ;) ) av de trådløse musene i negativ retning. Mine erfaringer sier at man får ikke de tunge trådløse musene til å gli på langt nær så godt som en lett mus uten batterier. Særlig om man tar ut loddet som ligger inni 500 og 510(?) så får man en mus som glir noe sinnsykt! Jeg har selv testet dette med en god musematte og gode mouseskatez med hennholdsvis 500 (som jeg har selv) og en 700 og 1000...

Lenke til kommentar

Bra test! Jeg liker grepet på MX1000 svært godt og musa har det beste grepet jeg har opplevd (prøver nå ut Razer Diamondback). Tyngden synes ikke er noe som bør vektlegges da noen foretrekker lette, noen tyngre og for andre er det akkurat det samme. Å velge bort f.eks. MX1000 fordi den er for tung synes jeg virker litt puslete :)

Lenke til kommentar

Flott test med god gjennomgang av de forskjellige musene.

 

Personlig har jeg Logitech Mouseman Dual Optical, og den er god som gull. Den skal jeg ha med meg så lenge den fortsatt virker. Men jeg har aldri merket noe til problemene dere beskrev, om "kravling" og negativ akselerasjon.

Har brukt denne musen i rundt 2 år tenker jeg, på mange forskjellige underlag, og aldri opplevd noen som helst problemer.

Lenke til kommentar

hehe 127g på MX510, var det med eller uten "loddet"? heh, for den blir betydelig lettere uten dette ;) (skjønt det er en modifikasjon som bryter garantien da.. :)

 

ledning som hindrer bevegelighet? hvilket bordoppsett har dere egentlig??? ligger kabelen fastklemt under monitor stand elns?? wtf?

 

ellers bekrefter vel testen det samme som jeg alltid har trodd...laser = PR, ingen egentlig verdi over MX510 hvis man klarer seg fint med tråd :)

Lenke til kommentar

Bra test, selv om jeg også stusset på at ledningen var "et hinder for bevegeligheten". Jeg regner med at dette er som listefyll å regne, rett og slett fordi dere ikke fant andre ulemper med denne musen. Jeg har MX510 selv, og den er sinnsykt deilig. Det skal nevnes at jeg også har fUnc 1030 med cable-clips som gjør at ledningen ALDRI er plagsom eller et hinder, da den konstant holdes på plass i riktig lenge av klipsen.

Lenke til kommentar

En ting ang. underlagstestingen. Jeg hadde en MX500 (vet det testes MX510 her) i et par ukers tid på jobb. Til å begynne med klarte den seg helt fint på lakkert trepult, men etter et par uker kunne muspekern begynne å "vibrere" på skjermen (altså ikke hele tiden). Ikke mer enn en pixel eller to fram og tilbake, og ikke nok til å forstyrre et dobbeltklikk, men nok til å fucke opp Photoshopping.

 

Leverte musa tilbake til Elkjøp og kjøpte meg IE 4.0, og har ikke hatt noen liknende problemer, ikke én eneste glipp, på de fire månedene jeg har hatt musa.

 

Konklusjonen min er bare at musa kan bli dårligere over tid. Det er ikke nok å ta en ny mus ut av pakka og dra en halvtime HL2 for å konstantere at "dette funker jo bra". Feilen kan dukke opp endel seinere. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...