Gå til innhold

Forhåndsvisning av Firefox 1.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I så fall kan jeg varmt anbefale Firefox. Jeg var lenge en trofast IE-bruker, men siden jeg gikk over til Firefox rundt release 0.6 har jeg aldri lengtet tilbake. Bruk av internett går utrolig mye kjappere, jeg bruker Tabbed browsing (Ctrl-T for å åpne en ny "tab" istedet for et helt nytt vindu), webside-rendringen er nær perfekt (kun virkelig IE-avhengige sites som bruker ekle ActiveX-kontrollere osv. har problemer) og popups og spyware er en "thing of the past).

 

Siden jeg brukte å bruke Firefox selv har jeg fått hele kontoret til å bytte, samt til og med min mor og far. Yeah, imagine that. :)

Lenke til kommentar
I tidligere versjoner har det vært umulig å åpne popup-vinduer som du faktisk ønsket å vis

 

Javel? Mener å huske at man nede i venstre hjørne fikk et ikon når en popup prøvde å åpne seg, Ved å trykke på ikonet kunne man åpne popupen... Den nye måten er kanskje bedre (lånt fra IE6 SP2, av alle ting) men det var da ikke umulig før ;)

Lenke til kommentar
Går det snart an å åpne linker i nye tabs automatisk eller? (Altså uten at man må høyreklikke og velge åpne i tab).

At absolutt *alle* lenker åpnes i en ny tab? Det tror jeg ikke går, men jeg har alltid brukt [CTRL]+Klikk. Dette åpner en lenke i en ny tab. Synes det er myen kjappere enn å høyreklikke og velge i menyen.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Er synd dette med Opera synes jeg, prøvde først Opera og elsket det, men synes den rett og slett var for dårlig til å rendre sider. Det er mindre feil med Firefox enn Opera.

 

Dette er nok eneste grunnen til at jeg bruker Firefox nå i stedet for Opera, likte bedre funksjonene i Opera.

 

Hvorfor åpner Firefox lenker som er satt til å åpnes i nytt vindu i et nytt vindu og ikke en ny tab? Det er jo helt talentløst =/ jeg vil ikke ha flere nettleser vinduer oppe, men kun ett med tabs!

Lenke til kommentar
I Opera bruker man bare midtre tast (klikker med scroll-hjulet), så åpner linken seg i ny "tab" :)

Dumme meg. Slik er det jo i Firefox også; så lenge den er satt opp til 'middle button' eller lignende i driveren. Hadde helt glemt dette siden jeg har denne knappen bundet til noe annet.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Håper de ikke forhaster seg med 1.0 release'n da. Slik at vi slipper sånne kjedelige men nødvendige bugfix'er og buffer overflow hull.

 

Det er jo dessverre alt for mye hull i programkoden til programmerere nå. Kommer programmeringsverktøyene til å passe ennå bedre på programmererne i fremtiden ?

 

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...