Gå til innhold

Gigabyte K8NSNXP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Relativt kjedelig med ytelsetest av hovedkort nå som minnekontrollern ligger på hovedkortet. Kjedelig med side opp og ned med grafer som toppen viser et par % forskjell... Ellers var det en fin test! :)

Minnekontrolleren er vel integrert i CPU ,og ikke på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Bra test som vanlig, men jeg synes dere burde ha gitt minus for manglende SoundStorm APU :cool:

Det føler jeg ville blitt veldig teit. Du kan gi minus for den lydbrikken som er på hovedkortet, hvis den faktisk er dårlig, ettersom det er Gigabyte som velger ut den, men å gi minus på hovedkortet som Gigabyte har laget basert nForce3 250 brikken, blir feil. Kan ikke klandre Gigabyte for det, ettersom det er nVidia som designer nForce3 250 brikken. I en test av nForce3 250 referanse hovedkort ville dette vært greit å trekke fram som minus.

 

Vil legge til at siden Gigabyte ikke bruker Gb utgaven, så belastes PCI bussen ved nettverkstrafikk. Syns dere burde poengtert dette i testen. Bruker man 1Gbit nettverk så kveler man jo PCI bussen på systemet når du ikke får den dedikerte bussen som fins på Gb varianten av nForce3 250.

 

Skulle dessuten likt å se hvor høyt HTT/FSB som var mulig på hovedkortet. Dette kan man finne ut ved å sette ned multiplier og sette opp HTT høyere. Anandtech testet MSI sitt K8N Neo Platinum: First nForce3-250Gb og fikk en maks HTT på 300MHz, og en maks HTT på 270MHz med minne og HTT synkront. Sånne ting syns iafl jeg er litt greit å få vite i en test :)

 

Ellers en veldig bra test.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der, venter i spenning da mitt eks av dette er i posten,skal komme med tilbakemelding når det kommer.

Var det prob med DSP på dette,det er nemmelig den eneste tingen som var et problem på 150 utgaven,med denne tilkoblet kunne du ikke slå av maskinen på vanlig måte,den startet bare opp igjen. Dette vet jeg flere har/hadde prob med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...