Gå til innhold

Gigabyte K8NSNXP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
meget fin artikkel !

sikkert et fint hovedkort Gleder meg til abit kommer med et lignenes!!! sikker masse rare ting på abit sine. og gode ok muligheter  :dribble:

Abit kommer ikke med noe nforce3 250 socket 754 hovedkort i det hele tatt ,så da blir du ventende lenge :p

Hvorfor ikke ?

Lenke til kommentar
meget fin artikkel !

sikkert et fint hovedkort Gleder meg til abit kommer med et lignenes!!! sikker masse rare ting på abit sine. og gode ok muligheter  :dribble:

Abit kommer ikke med noe nforce3 250 socket 754 hovedkort i det hele tatt ,så da blir du ventende lenge :p

Hvorfor ikke ?

Snakket med produktsjefen til ABIT nå, og de kommer til å ha NF3-kort for S754, men de kom ikke til å prioritere lanseringen fordi de ikke så noe stort poeng i det grunnet prisen sammenlignet med ytelsen samt funksjonene, og vil heller fokusere mer på VIA (dårlig valg spør du meg). De kom vil heller til å prioritere framskrittene med µGuru, samt litt andre ting som kommer framover.

 

Han nevnte forøvrig også at han hadde hørt rykter om nye VIA-drivere som fikser IDE-ytelsen på VIA-kort, men hadde ikke fått noe bekreftet enda.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte også dette kortet litt, men jeg droppet det av den grunn at det inneholdt for mye "overkill" dvs. helt unødvendige funksjoner(for 99% av brukerne vil jeg tippe). Tenker da hovedsakligp å "dual funksjonene". Det er i grunn bare disse funksjonene som skiller det fra andre tilsvarende kort, som har en bedre pris.(+ støtte for 1394b). Følte dermed at kortet totalt sett ble "bad value".

Lenke til kommentar

:hmm: har nå kjørt de første testene og klarer nå å kjøre på 2,6 stabilt mot 2,4 på 150 kortet,det som imidlertid er rart er at jeg går ned fra 24800 til 23300 i 3D2001,dette med samme innstillinger på alt annet,det eneste som er forskjellen er at jeg nå kjører cpu på ca 200mhz mer.

Skulle jo da normalt sett gå opp ikke ned :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
:hmm: har nå kjørt de første testene og klarer nå å kjøre på 2,6 stabilt mot 2,4 på 150 kortet,det som imidlertid er rart er at jeg går ned fra 24800 til 23300 i 3D2001,dette med samme innstillinger på alt annet,det eneste som er forskjellen er at jeg nå kjører cpu på ca 200mhz mer.

Skulle jo da normalt sett gå opp ikke ned :hmm::hmm:

Det var rart da... :hmm:

Lenke til kommentar
:hmm: har nå kjørt de første testene og klarer nå å kjøre på 2,6 stabilt mot 2,4 på 150 kortet,det som imidlertid er rart er at jeg går ned fra 24800 til 23300 i 3D2001,dette med samme innstillinger på alt annet,det eneste som er forskjellen er at jeg nå kjører cpu på ca 200mhz mer.

Skulle jo da normalt sett gå opp ikke ned :hmm::hmm:

pc er noe dritt ikke sant ? :ermm:

Lenke til kommentar
:hmm: har nå kjørt de første testene og klarer nå å kjøre på 2,6 stabilt mot 2,4 på 150 kortet,det som imidlertid er rart er at jeg går ned fra 24800 til 23300 i 3D2001,dette med samme innstillinger på alt annet,det eneste som er forskjellen er at jeg nå kjører cpu på ca 200mhz mer.

Skulle jo da normalt sett gå opp ikke ned  :hmm:  :hmm:

Brikkesett-driverene er nok ikke fullstendig optimalisert ennå, og du husker sikkert at tidlige tester viste at nForce3 250-brikkesettet muligens yter bedre med NVIDIA-skjermkort? ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer så går et visst X800Pro tilbake i retur og et nvidia 6800 xx kommer til å bli kjøpt. Dette hovedkortet er helt konge når det gjelder stabilitet.

Men får lave scorer i 3dmark01 og 03 så det kan være at driverene ikker helt på høyde, instalerte cataclyst 4.7 beta i går og fikk noe høyrer score.

Lenke til kommentar
:hmm: har nå kjørt de første testene og klarer nå å kjøre på 2,6 stabilt mot 2,4 på 150 kortet,det som imidlertid er rart er at jeg går ned fra 24800 til 23300 i 3D2001,dette med samme innstillinger på alt annet,det eneste som er forskjellen er at jeg nå kjører cpu på ca 200mhz mer.

Skulle jo da normalt sett gå opp ikke ned  :hmm:  :hmm:

Brikkesett-driverene er nok ikke fullstendig optimalisert ennå, og du husker sikkert at tidlige tester viste at nForce3 250-brikkesettet muligens yter bedre med NVIDIA-skjermkort? ;)

Jo men skjermkortet har ikke så enormt mye å si i 2001 at jeg skulle gå ned 1500 poengmed cpuèn kjørende 200mhz høyere og skjermkortet på samme innstillinger.

Tror det må være noe annet som er årsaken her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...