Gå til innhold

MP3 skal identifisere brukerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke bort ifra at Ogg Vorbis vil ta over for MP3 etterhvert, det er iallefall en helt åpen lydstandard a'la XviD for video :thumbup:

Tenkte akkurat det samme! Problemet er vel nok en gang den jevne "Elkjøp-bruker" som kanskje ikke veit om dette i det hele tatt og som dermed tar i bruk noe slikt og på den måten sprer uvesenet.

 

Det er på god vei til å bli adskillig større kontroll av folk med mp3-filer enn pedofile... (I visse tilfeller er det vel allerede slik) Skummelt samfunn!

Lenke til kommentar
Tenkte akkurat det samme! Problemet er vel nok en gang den jevne "Elkjøp-bruker" som kanskje ikke veit om dette i det hele tatt og som dermed tar i bruk noe slikt og på den måten sprer uvesenet.

 

Det er på god vei til å bli adskillig større kontroll av folk med mp3-filer enn pedofile... (I visse tilfeller er det vel allerede slik) Skummelt samfunn!

Vet.

 

Økonomisk kriminalitet er liksom det verste du kan forestille deg tydeligvis.

Alt annet er bare småtteri tydeligvis.

 

Laster du ned en musikk CD fra nettet, ja da skal du faen meg få svi!

Dreper du noen eller voldtar eller noe annet sykt, ja da slipper du lett unna i forhold. Syk verden vi lever i, virkelig syk.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Er veldig enig i at dette er en syk verden vi lever i, noen eksempler :

 

*Gjennomsnittelig straff for et grovt mord ca 15år. Kommer ut etter ca 7 1/2 år og har allerede vært ute av fengselet flere ganger pga perm...

*En Pedofil risikerer opp til 10 års fengsel, di fleste får maks 4år...

*Raner du en bank derimot så risikerer du opp til 20 år...

 

Nei, hadde det vært litt fornuft i politikkerene våres hadde vi sett :

 

Mord : 30-45 år minimum.

Pedofili : Livstid (det er bevist at en pedofil er pedofil for livet)

Bankraner: Som før.

 

Edit: Stygg Leif kom på besøk.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

når mp3 pro ikke får skikkelig inntog engang, så skal de satse på ett nytt mp3 format?

 

tviler på at alle som har investert i mp3 spillere gidder å kjøpe nytt...det er nemlig ikke alle mp3 spillere som lar seg oppgradere ved hjelp av firmware...og å få alle de uvitende til å gjøre det? heh...

Lenke til kommentar

Men tenk på stakkars Britney Spears.

Viss alle som vil ha CDen hennes laster den ned fra nettet, vil jo hun bli fattigere enn lusa på gangen.

Bruker selv mp3-formatet, men har noen ganger dårlig samvittighet pga at jeg hører på musikken andre har strevet for å lagd, uten å yte noe tilbake

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet. Er jo bare å rippe på gamlemåten.

Men verre hvis man skal kjøpe mp3 med denne beskyttelsen da.

Man får i verste fall kjøpe fila med en eller annen drittpc som står nede i kjellern, med falskt navn og anonym modemlinje, og så konvertere jævelskapen på grommaskina til et anstendig format.

 

DRM er pokker i meg blitt siste hit'en blant stort sett det som er av produsenter. Er det INGEN som tror at kundene kanskje ikke ønsker slik dritt ?

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet. Er jo bare å rippe på gamlemåten.

Men verre hvis man skal kjøpe mp3 med denne beskyttelsen da.

Man får i verste fall kjøpe fila med en eller annen drittpc som står nede i kjellern, med falskt navn og anonym modemlinje, og så konvertere jævelskapen på grommaskina til et anstendig format.

 

DRM er pokker i meg blitt siste hit'en blant stort sett det som er av produsenter. Er det INGEN som tror at kundene kanskje ikke ønsker slik dritt ?

Jeg tviler på at kundens ønsker har så stor innvirkning på avgjørelsene.

det de ønsker er naturlig nok å stoppe piratvirksomheten, siden de taper store penger på den.

Lenke til kommentar
Men tenk på stakkars Britney Spears.

Viss alle som vil ha CDen hennes laster den ned fra nettet, vil jo hun bli fattigere enn lusa på gangen.

Bruker selv mp3-formatet, men har noen ganger dårlig samvittighet pga at jeg hører på musikken andre har strevet for å lagd, uten å yte noe tilbake

Litt off-topic men....

Må bare påpeke at det er ikke stakkars britney spears. Hun har masse penger så hvis folk tar seg tid til å laste ned hennes sanger, vil hun fortsatt være rik.

Dessuten finnes det musikere (ikke britney spears) som faktisk lager mye bedre musikk og er 99999999999 ganger smartere, men de får alikevel ingen kreditt for det strålende arbeid de gjør.

Lenke til kommentar
Men tenk på stakkars Britney Spears.

Viss alle som vil ha CDen hennes laster den ned fra nettet, vil jo hun bli fattigere enn lusa på gangen.

Bruker selv mp3-formatet, men har noen ganger dårlig samvittighet pga at jeg hører på musikken andre har strevet for å lagd, uten å yte noe tilbake

Litt off-topic men....

Må bare påpeke at det er ikke stakkars britney spears. Hun har masse penger så hvis folk tar seg tid til å laste ned hennes sanger, vil hun fortsatt være rik.

Dessuten finnes det musikere (ikke britney spears) som faktisk lager mye bedre musikk og er 99999999999 ganger smartere, men de får alikevel ingen kreditt for det strålende arbeid de gjør.

Britney Spears var bare et eksempel, da.

ville bruke en artist som alle har hørt om.

Om Microsoft hadde tatt noen kildekoder fra for eksempel Linux, ville sikkert MS blitt utskelt her på foumet siden de uten å gi noe tilbake bruker noe andre har jobbet for å lage.

Er det så stor forskjell fra det til det å laste ned pirat-musikk?

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at kundens ønsker har så stor innvirkning på avgjørelsene.

det de ønsker er naturlig nok å stoppe piratvirksomheten, siden de taper store penger på den.

 

Kundenes ønbsker tellet så til de grader, er det et produkt som har for mange "minuser" VILL selkapene MÅTTE endre politikk. Det er mulig og få gratis musikk på nettet lovelig, men det krever ENORME endringer i samtlige av planetens lands lover.

 

VI, forbrukerene, har ALL makt. vi har bare ikke forstått det ennda, krever mange nok forbukere det VILL det skje en endring.

 

ok, kansje litt off topikk men det jeg vill fram til er at det er fiult mulig og få lovlig, gratis musikk på nett. Men som en konsekvens kommer vi til og få et HELT anet musikk liv. det vill bare bli de som elsker musikk for musikk og ikke musikk for penger.

 

(det brukte jeg lang tid på og tenke ut :hmm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...