Gå til innhold

nForce3 250 om tre-fire uker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke ut som at det kortet er noe bedre en via, heller dårligere.

 

http://firingsquad.com/hardware/nforce3_250gb/

Er du sikker på at via er bedre? Firingsquad ha en annen konklusjon.

Sitat fra artikkelen:

"nForce3 250’s performance isn’t revolutionary. We found that it performed on par if not slightly better than VIA K8T800. When you pair this with the additional features nForce3 250 offers, it definitely puts NVIDIA in a better position to compete against SiS and VIA than they had with nForce3 150."

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som at det kortet er noe bedre en via, heller dårligere.

 

http://firingsquad.com/hardware/nforce3_250gb/

Er du sikker på at via er bedre? Firingsquad ha en annen konklusjon.

Sitat fra artikkelen:

"nForce3 250?s performance isn?t revolutionary. We found that it performed on par if not slightly better than VIA K8T800. When you pair this with the additional features nForce3 250 offers, it definitely puts NVIDIA in a better position to compete against SiS and VIA than they had with nForce3 150."

Troll kan ikke lese vet du.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig ikke det. Det som evt ville vært igjen av den gamle "Northbridgen" er AGP-kontrolleren. Denne har ikke så veldig mange pinner sammenlignet med en vanlig southbridge, så det gir nok mer mening å flytte AGP-kontrolleren ned til det typiske Southbridge-området enn omvendt.

 

Jeg tror i hvertfall en slik en-chip løsning kan bli billigere å produsere enn de vanlige to-chip løsningene. Disk-ytelse, nettverkskort-ytelse, Firewire og USB2.0-ytelse osv kan sikkert også vinne litt på en slik sammenslåing.

 

Får håpe Nforce250 støtter NCQ (Native Command Queing) på SATA-diskene. Dette er i hvertfall en egenskap jeg gleder meg stort til.

Lenke til kommentar
Men vil det har AGP/PCI lock?

Er ikke det ganske viktig med tanke på OC?

Hehe, og hadde du giddet å lese artikkelen det ble lenket til hos Firingsquad så står det der at den har agp lock. PCI lock derimot... (og da forsvinner jo litt av poenget uten begge)

 

:roll:

Endret av PålPot
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som at det kortet er noe bedre en via, heller dårligere.

 

http://firingsquad.com/hardware/nforce3_250gb/

Det så nå svært bra ut det spør du meg, selv om jeg savner SoundStorm lyd. Husk nå på at historisk sett så har hovedforskjellen i ytelse mellom brikkesettene ligget i hvor god minnekontrolleren har vært. Med Athlon 64/Opteron så er minnekontrolleren integrert på prosessoren og ikke en del av brikkesettet, og da blir ikke ytelsesforskjellene så store lenger. Eneste forskjeller ytelsesmessig blir ved implementeringen av HyperTransport og integrerte funksjoner som S-ATA, Gigabit LAN, APG/PCI-Express osv.

 

Jeg tviler litt på at hovedkort med nForce3 250-brikkesett blir tilgjengelig i Norge allerede om 3-4 uker, det går nok dessverre lenger tid vil jeg tro. Men det er positivt at det nå endelig kommer, det har tatt sin tid! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...