Gå til innhold

Den seneste Cyberpunk 2077-oppdateringen har feil som hindrer videre fremgang i spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsvarer ikke CDPR, men de er vel ikke verre en enkelte andre utviklere?

Når det er sagt, så er det blitt en uting at uferdige spill slippes og enkelte titler i tillegg ikke holder det de lover eller gir seg ut for å være. No Man Sky er vel et annet eksempel på et spill med en svært turbulent start, men som tok seg opp etterhvert.

Får håpe det samme gjelder Cyberpunk.

En får vel håpe at kapitalistiske og pengegriske "bakmenn" overkjøres av utviklerne snart, slik at de faktisk får den tiden de trenger for å fullføre spillene sine før de utgis. For oss vanlig dødelige er det ikke mye annet å gjøre i mellomtiden enn å la være å kjøpe spillene på release eller forhåndsbestilling, og heller avvente.

Når spillere ikke lenger kjøper spillene, så kan det hende (selv om sjansene er mikroskopiske) at investorer og aksjeeiere tar hintet og lar utgivere få lov til å utgi spillene sine når de faktisk er ferdige.

Kanskje ville det sånn sett være mer virkningsfullt å anmelde investorer og aksjeeiere for å presse frem en for tidlig release?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en tragedie dette spillet endte med å bli! Jeg hadde troen men følte meg lurt opp i stry, det ble på ingen måte det de hadde lovet. Bugsene var også mange men i mine øyne det minste problemet. Hadde godt inntrykk av spillet til å begynne med men skuffelsen ble større jo lengre jeg kom ut i det. Spesielt det at de dialog valgene man tar ikke påvirker handlingen i spillet. Har heller aldri sett så stokk dumme AI i spill før, seriøst.

Endret av virtualviper74
Lenke til kommentar
virtualviper74 skrev (4 timer siden):

For en tragedie dette spillet endte med å bli! Spesielt det at de dialog valgene man tar ikke påvirker handlingen i spillet. Har heller aldri sett så stokk dumme AI i spill før, seriøst.

Flere av valgene påvirker spillet teknisk sett med forskjellige avslutninger, og valgene påvirker også noe Iconic utstyr man får eller går glipp av. Men valgene føles egentlig alle valgene totalt irrelevante fordi ihvertfall jeg ikke klarer å føle noe for personene i spillet.

Og ja, helt enig i AI-en i spillet - zombiene i Dying Light føltes mer levende enn de som går og kjører rundt i gatene i Night City. Eksempelvideo jeg tok opp:
https://1drv.ms/v/s!AuFMZD__7mN2lUHavCcs3-FuE1wy
Hvordan var den videoen på Youtube med "World's Worst Female Drivers"...?

Spillet tar overhodet heller ikke forbehold om å bli rett påkjørt av en AI. AI-bilene man blir slått ned av kan tilogmed bare ha blitt borte pga. draw distance-innstillingen. De stopper ihvertfall ikke - og om de gjør det så er det bare for å tute. Det er også 0 respekt for en politibil i utrykning (om man stjeler en slik bil).

Man ser også forskjellige scener rundtomkring, alt i fra hallikvirksomhet til noen som gråter - og om man prøver å snakke til noen av dem så er det de samme generiske svarene. "Beautiful day, huh" og "Are you cold? I could warm you up..." - ikke akkurat en respons jeg ville forventet å få under omstendighetene.

Lenke til kommentar

Har stor tålmodighet med cdpr,de har vist at det går ann å bli stor i bransjen uten å ta betalt for hver minste ting,men med dybde og godt skrevet story som engasjerer. Jeg var så sykt lei av å føle at utgiverne hadde et sugerør i lommeboka mi at jeg holdt på å gi opp spill som medie i det heletatt. Måtte makten ligge i utvikleren av spill for spillere i fremtiden og ikke de som bare vil tjene penger.. Se på The wild hunt... Hva betalte du der for alt innhold sammenlignet med ACValhalla? Ang dybde... ACValhalla er kult det,men snakk om "Sidequests" da....

Lenke til kommentar

 

Binxius skrev (9 minutter siden):

Har stor tålmodighet med cdpr,de har vist at det går ann å bli stor i bransjen uten å ta betalt for hver minste ting,men med dybde og godt skrevet story som engasjerer. Jeg var så sykt lei av å føle at utgiverne hadde et sugerør i lommeboka mi at jeg holdt på å gi opp spill som medie i det heletatt. Måtte makten ligge i utvikleren av spill for spillere i fremtiden og ikke de som bare vil tjene penger.. Se på The wild hunt... Hva betalte du der for alt innhold sammenlignet med ACValhalla? Ang dybde... ACValhalla er kult det,men snakk om "Sidequests" da....

Trenger vel ikke være Snåsamannen for å skjønne at det vil komme en "gta online" patch/utvidelse ila året, det er vel derfor de har fått beskjed om å få ut spillet selv om det er uferdig, for å ta en del av mikrotransaksjonsmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg si èn positiv ting om Cyberpunk 2077 så må det være stemmeskuespillet.
https://www.imdb.com/title/tt3810192/fullcredits

Keanu Reeves er den eneste jeg kjenner, og ville kjent igjen selv uten alt skrytet som har vært rundt hans medvirkning (utover Ellen McLains rogue "GLaDOS" Delamain såklart), men jeg har ingenting å utsette på hvordan figurene sier ting avhengig av situasjonen - det føles som skikkelig innlevelse fra stemmeskuespillerens side!

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Snakker om Cyberpunk 2077 patcher, her er hvordan spillet ser ut med 48:9 bildeforhold med 1.03 patchen (GoG-versjonen):

Cyberpunk2077-25-Need-For-Speed4.thumb.jpg.e2873142544f949f59b0ba9dcc275f14.jpg

...og her er med 1.06 patchen:

Cyberpunk2077-48-1-06_triple-monitor.thumb.jpg.608dc125efb8de5072307014285bdb46.jpg

Forskjellen er at 1.03 patchen er ihvertfall spillbar (så lenge man bare skal kjøre rundt uten å skulle prate med noen eller gjøre oppdrag). 1.06 patchen er med 3 skjermer ikke spillbar - bildet blir helt svart når menyen åpnes.

Og den eneste måten å få det tilbake er å avslutte spillet (Alt + F4), åpne det igjen, endre tilbake skjerminnstillingene og så starte spillet på nytt fordi bildet blir "komprimert" uten å vise riktig bildeforhold igjen.

Hvis ikke patch 1.1 / 1.11 fikser dette så går jeg tilbake til 1.03 med reinstallasjon av spillet hvis jeg ikke kan patche nedover direkte.

EDIT:
Patch 1.1 har fikset dette problemet heldigvis.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...