Gå til innhold

Snart kommer det ikke lenger nytt innhold til Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye dårlige maps, altfor mye tanks og kjøretøy, gode infantry game modes roteres ut av pool så man ikke kan spelle dem. Dårlig performance og relativt mye hackers Håper de lærer til neste battlefield. Ikke alle ønsker spille med/mot kjøretøy i et random kaos. Gunplay og movement er deilig, og bør taes med videre.

Lenke til kommentar
etreX skrev (23 minutter siden):

Mye dårlige maps, altfor mye tanks og kjøretøy, gode infantry game modes roteres ut av pool så man ikke kan spelle dem. Dårlig performance og relativt mye hackers Håper de lærer til neste battlefield. Ikke alle ønsker spille med/mot kjøretøy i et random kaos. Gunplay og movement er deilig, og bør taes med videre.

Høres da ut som du beskriver alle Battlefield spill.

Hele poenget med spillene er jo en blanding av kjøretøy og infanteri.

 

Alle spillene i serien, siden bad Company, har slitt veldig med performance (BF4 virket jo ikke i mange måneder)

Lenke til kommentar

Skulle tro denne artikkelen var skrevet av DICE. Hva med litt kritisk journalistikk? Hva med dybde? Hvorfor ikke skrive at årsaken synes å være lave salgstall og lav omsetning av kosmetiske gjenstander fremfor å ukritisk gjengi DICE sin forklaring? Dere kunne like gjerne kun linket til blogginnlegget.

Måtte humre av denne artikkelen:

"nå er det omsider snart slutt for Battlefield V".

Ja, det var "omsider" på tide. Etter 16 måneder med halvhjertet støtte til det som opprinnelig var markedsført som live service, en plattform det skulle bygges på.

"At spillet ikke lenger får mer innhold betyr imidlertid på ingen måte at EA DICE skal slutte å jobbe med spillet"

eh, jo. Det gjør det. Hvorfor denne forsvarsartikkelen?

"Battlefield V ble lansert i november 2018 til relativt gode anmeldelser"

What?

Jeg har vørt Gamer.no-leser siden 2002. Jeg skjønner at tidene endrer seg, at tradisjonell nyhetsjournalistikk ikke er like lukrativt som tidligere og at kvaliteten på artikler da blir dalende.

Men nå nærmer vi oss bunnpunktet.

 

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bfv mistet seg selv. Folk springer rundt 200kmt med maskingevær med alskens latterlig tilbehør på. 

For meg virker det som om de prøver å kombinere bf og cod. 

Det var heller ikke nok innovasjon. Fremdeles bare 64spillere. Destruktivitet var heller ikke bra. 

Synd.. har spilt siden bf1942. Dette var ikke det jeg hadde håpet på i så mange år

Lenke til kommentar
etreX skrev (5 timer siden):

Mye dårlige maps, altfor mye tanks og kjøretøy, gode infantry game modes roteres ut av pool så man ikke kan spelle dem. Dårlig performance og relativt mye hackers Håper de lærer til neste battlefield. Ikke alle ønsker spille med/mot kjøretøy i et random kaos. Gunplay og movement er deilig, og bør taes med videre.

Visst du ikke liker kjøretøy så tror jeg ikke Battlefield er et spill for deg. 

Battlefield er jo Battlefield pga en blanding mellom infanteri, tanks, fly, helikopter osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synd. Jeg har spilt dette spillet siden det kom ut og har brukt hundrevis av timer i det. At de nå dropper støtten så kjapt viser hvor dårlig de gjorde det mtp. markedsføring. Hele poenget med en live service er å gi ut nytt innhold i flere år, ikke bare 1,5 år. 

Det er forøvrig ikke så overraskende, og håper de gjør det bedre neste gang men jeg er litt redd for at de ikke lærer av sine feil, og til slutt så vil folk bli lei måten de håndterer ting på. 

Det beste eksemplet på hvor dårlig de har gjort det er TTK endringene som de gjorde TO ganger og som så og si ødela spillet i 5 måner.. De påsto at de skulle forbedre TTK men gjorde det så dårlig at så og si alle ble forbannet over det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 timer siden):

 Hele poenget med en live service er å gi ut nytt innhold i flere år, ikke bare 1,5 år. 

Tja.

I forhold til tidligere Battlefield titler så stemmer det vel ganske bra?

Battlefield 3 - 25 oktober 2011 til 5. mars 2013. Ca 1.5 år.

Battlefield 4 - 29 oktober 2013 til 18 November 2014. Ca 1 år.

Hardline - 17 mars 2015 til 1 mars 2016. Ca 1 år.

Battlefield 1 - 21 oktober 2016 til 20 februar 2018. Litt under 1.5 år.

 

Det eneste, og beste eksempelet vi har på live service spill fra dice er jo Battlefront 2, 17 november 2017, de holder det faktisk gående og får oppdateringer nå i april.

 

Omnia vincit amor skrev (2 timer siden):

Det er forøvrig ikke så overraskende, og håper de gjør det bedre neste gang men jeg er litt redd for at de ikke lærer av sine feil, og til slutt så vil folk bli lei måten de håndterer ting på. 

Det er slik det går når man forandrer spillet basert på hva spillerne selv sier de ønsker.

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (16 timer siden):

Skulle tro denne artikkelen var skrevet av DICE. Hva med litt kritisk journalistikk? Hva med dybde? Hvorfor ikke skrive at årsaken synes å være lave salgstall og lav omsetning av kosmetiske gjenstander fremfor å ukritisk gjengi DICE sin forklaring? Dere kunne like gjerne kun linket til blogginnlegget.

Måtte humre av denne artikkelen:

"nå er det omsider snart slutt for Battlefield V".

Ja, det var "omsider" på tide. Etter 16 måneder med halvhjertet støtte til det som opprinnelig var markedsført som live service, en plattform det skulle bygges på.

"At spillet ikke lenger får mer innhold betyr imidlertid på ingen måte at EA DICE skal slutte å jobbe med spillet"

eh, jo. Det gjør det. Hvorfor denne forsvarsartikkelen?

"Battlefield V ble lansert i november 2018 til relativt gode anmeldelser"

What?

Jeg har vørt Gamer.no-leser siden 2002. Jeg skjønner at tidene endrer seg, at tradisjonell nyhetsjournalistikk ikke er like lukrativt som tidligere og at kvaliteten på artikler da blir dalende.

Men nå nærmer vi oss bunnpunktet.

 


"Hvorfor ikke skrive at årsaken synes å være lave salgstall og lav omsetning av kosmetiske gjenstander fremfor å ukritisk gjengi DICE sin forklaring?" 

Det hadde vært ren synsing uten en kilde. Vi prøver å unngå det i nyhetsstoff. Vi har for øvrig dekket at spillet solgte 7,3 millioner kopier, en million færre enn EA håpet, og siden da kan jeg ikke se at lav omsetning av kosmetiske gjenstander har blitt nevnt noe sted, verken i kvartalsrapporter eller i andre fora. Vi sitter ikke med kilder dypt inne i tallbanken til EA, så da får vi heller ikke tak i de tallene. 

"eh, jo. Det gjør det. Hvorfor denne forsvarsartikkelen?"

Her er hele konteksten for setningen som du hentet ut: "
At spillet ikke lenger får mer innhold betyr imidlertid på ingen måte at EA DICE skal slutte å jobbe med spillet. Blant nyhetene som kommer etter juni-oppdateringen er ukentlige belønninger som lar spillere låse opp utstyr man måtte ha gått glipp av, og det planlegges også diverse ukentlige aktiviteter." 

Så det skjer altså mer fremover. Det er kun det han sier. 


Du reagerte også på dette utdraget av en setning: "Battlefield V ble lansert i november 2018 til relativt gode anmeldelser"

Her er setningen i sin helhet: "
Battlefield V ble lansert i november 2018 til relativt gode anmeldelser, men spillet fikk ikke like god mottakelse som forgjengeren Battlefield 1. Vår egen anmelder endte på en lunken 6 av 10 poeng."

Og alt dette stemmer jo. Battlefield V har 81 på Metacritic på PC, 78 på Xbox One og 73 på PlayStation 4. Dette er relativt gode anmeldelser, men dårligere enn forgjengeren. 

Hyggelig at du har vært Gamer-leser siden 2002. Håper du fortsetter med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...