Gå til innhold

Nye iOS 13 skaper problemer for Fortnite-spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Har ikke iOS eller Apple, men opplever stadig noe lignende med min "Sony Xperia XZ2 Compact" og Android.

 

Jeg som også sikker svært mange andre har kategorisert (Bruker-)Apps i mapper på desktopen.

Men har måttet flytte alle disse mappene ned et hakk og i så måte også Apps'ene i hver mappe fordi ved å trykke i øvre kant av skjermen aktiveres en av 2 ting.

1. Søkemotor-snarveien.

2. Drop-Menu av aktive Apps.

 

En annen ting er "Customize-Desktop" som spretter opp om man ikke trykker kjapt nok på skjermen.

Er relativt fersk Android-bruker, men sist nevnte kan nok justeres når det kommer til følsomhet.

 

Men aner ikke hvordan man får bukt med de to først nevnte.

 

Søkemotor-snarveien er ikke et problem i spill og andre "Full-Screen"-Apps...

Ikke drop-menyen for aktive Apps heller for så vidt, i hvert fall svært sjelden.

En må først trykke nedesrst på skjermen for å få tilgang til disse funksjonene i "Full-Screen"-mode.

 

Men ved generel bruk så kan dette irritere i lengden.

Spiller heller ikke Fortnite, men slike ting kan virkelig irritere uansett hva det er man bruker Mobil-TLF'en til.

 

Om noen har tips så er jeg åpen for det...

Lenke til kommentar

Hva med denne «optimalisert batterilading» som skal hjelpe med å stoppe lading på 80% for å forlenge levetiden på batteriet..? Etter oppdatering til iOS 13 lader fortsatt min iPhone X rett opp til 100% og står dær å pimper til den skal brukes. Så hva er greia Apple..? Er det bare lureri heile funksjonen..? Jeg forventer svar!

Lenke til kommentar

Hva med denne «optimalisert batterilading» som skal hjelpe med å stoppe lading på 80% for å forlenge levetiden på batteriet..? Etter oppdatering til iOS 13 lader fortsatt min iPhone X rett opp til 100% og står dær å pimper til den skal brukes. Så hva er greia Apple..? Er det bare lureri heile funksjonen..? Jeg forventer svar!

 

Telefonen stopper ikke lading ved 80%. Telefonen lærer seg ladevanene dine slik at den ikke fullfører de siste 20% før det er like før du skal f.eks stå opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med denne «optimalisert batterilading» som skal hjelpe med å stoppe lading på 80% for å forlenge levetiden på batteriet..? Etter oppdatering til iOS 13 lader fortsatt min iPhone X rett opp til 100% og står dær å pimper til den skal brukes. Så hva er greia Apple..? Er det bare lureri heile funksjonen..? Jeg forventer svar!

 

Heldigvis for Apple så har de publisert denne KB artikklen: https://support.apple.com/no-no/HT210512

 

Forhåpentligvis vil dette hjelpe dem til å unngå din vrede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja har lest saken,men sorry Apple,det blir for dårlig. Ladefunksjonen «virker bare når telefonen forstår selv at den skal lades lenge,f.eks om natten»,står det å lese. Det betyr at tlf må være på 10-20% strøm når man tar kveld og ikke røres før neste morgen,dvs en lang opplading. Men hvem har tomt batteri hver gang man tar kveld? Og dessuten så driver man som regel og klattlader på den trådløse laderen når man har sjansen og da går tlf opp til 100% hvis man ikke følger med.

Nei Apple må lage en funksjon hvor man velge manuelt at ladingen skal stoppe på 80% og at man selv kan legge inn hvilke tidspunkt man kan starte ladingen fra 80% til 100% før man står opp om morran. Slik funksjonen er nå blir det for dumt og tlf vil til stadighet lade opp til 100% og batteriet skades på sikt,det forstår t.o.m Apple. Elbiler har en slik funksjon,lader opp til 80% og så kan man selv legge inn tidspunkt for når man ønsker å lade opp de siste 20% fra 80 til 100%. Hvorfor klarer ikke teknologi-giganten Apple det samme...??

Lenke til kommentar

Tenk å tro at jeg ble "oppspilt" utifra kommentaren min..

Det var heller ett seriøst spm.

Virker som et seriøst spørsmål når du sier at de ikke har vettet i behold eller ikke har et liv. Virker som du har manglende innsikt i hvordan andre lever og reagerer med negative slengbemerkninger når noen gjør noe som ikke passer ditt syn. 

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå hvorfor folk spiller Battle Royale spill på mobilen? Det går helt fint å synes det er dårlig opplevelse, ikke verdt å spille eller lignende, men å ikke forstå går heller på deg enn på de som spiller. Da mangler du perspektiv.

 

Jeg synes å spille slike spill på mobilen er en dårlig opplevelse og ikke noe jeg selv ville anbefalt, men det er ekstremt lett å forstå hvorfor en del folk spiller det der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...