Gå til innhold

Nå vet vi «alt» om Bytons M-Byte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kostnaden vil være egenandelen på forsikringen så det er ikke veldig relevant hva skjermen koster.

Prøver du å være vanskelig.

Alt er relevant . Forsikringer har en kostnad basert på kjøretøyenes risiko og dele/reprasjonspriser.

 

Lurer på hvor mye det vil koste å bytte/reparere den skjermen (om man er uheldig å ødelegger/sprekker den)

Hvis jeg lurer på dette må jeg få lov til det , uansett hvilke motiv som ligger bak.

Brukeren som hadde uhellet med Leaf brukte kasko og da får man også høyere kostnad på premie enn kun egenandel grunnet bonustapet over tid.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har man kjørt bil en stund og ikke er en klumsemikkel så har man en tapsfri skade. Vanligvis 75% mer enn 4-5 år. Og mange selskaper har bare 10% i bonustap på kaskoskader nå så det er ikke en grusom kostnad heldigvis. 

Elbil 24 kommer jo nå med forsikring, spesialdesignet for elbiler, uten bonus-ordning. For de med Tesla, så koster det 10k mindre i året, vist nok, nå siden andre har skrudd opp prisene pga sinnssyke reparasjonskostnader. 

Lenke til kommentar

Elbil 24 kommer jo nå med forsikring, spesialdesignet for elbiler, uten bonus-ordning. For de med Tesla, så koster det 10k mindre i året, vist nok, nå siden andre har skrudd opp prisene pga sinnssyke reparasjonskostnader.

TOCN (Tesla Owners Club Norway) har og billig bonusfri forsikring til Tesla.

Er og kjekt å være medlem der da du har dem i ryggen om Tesla skulle bli kranglete om noe.

 

Tro om Elbil24 bruker samme underselskap kansje.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

TOCN (Tesla Owners Club Norway) har og billig bonusfri forsikring til Tesla.

Er og kjekt å være medlem der da du har dem i ryggen om Tesla skulle bli kranglete om noe.

 

Tro om Elbil24 bruker samme underselskap kansje.

Syns det er helt logisk jeg, at det nå dukker opp avtaler designet for elbiler. Det finnes vell ingen av dem som ikke har automatisk nød-brems blant annet?

 

Jeg tipper det også dukker opp spesialiserte verksted for nettopp elbiler, som fokuserer på reparasjon av elektroniske komponenter, fremfor at man hver gang må bytte hele greiene. 

Lenke til kommentar

Syns det er helt logisk jeg, at det nå dukker opp avtaler designet for elbiler. Det finnes vell ingen av dem som ikke har automatisk nød-brems blant annet?

 

Jeg tipper det også dukker opp spesialiserte verksted for nettopp elbiler, som fokuserer på reparasjon av elektroniske komponenter, fremfor at man hver gang må bytte hele greiene.

Alle unntatt Roadster og første Model S uten radar har vel nødbrems ja. Det kan deaktiveres om ønskelig, men det hindrer mye ulykker ja.

 

Tesla har jo og startet sin egen forsikring, men tar vel en stund før den lanseres i Norge.

 

Usikker på om det er stort behov for elbilverksted dog. Elbilene er mye enklere enn fossibiler å skru på, og det er utrolig mye mindre å skru på også.

 

Ett lite kurs for å håndtere høyspenning skulle vel duge for at en vanlig mekaniker skulle kunne røre alt mekanisk på en elbil.

 

Ser det er helt vanlig å utføre forstillingskontroll på Tesla hos vanlige verskted f.eks.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...