Gå til innhold

Nå er iPhone-datoen offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så konklusjonene over elendig lansering er allerede klar altså.. festlig.

 

Haters gonna hate tydeligvis..

iPhone X/Xs er gode telefoner, og de nye blir nok også veldig bra. Problemet er at de kun leker catch-up, ikke driver innovasjon og leverer overprisede telefoner. Jeg gleder meg til å se lanseringen, og kunne fint vurdert en iPhone igjen. Men utifra de siste årene er det ingen grunn til å ha håpene oppe.

 

Når var sist iPhone revolusjonerte noe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

iPhone X/Xs er gode telefoner, og de nye blir nok også veldig bra. Problemet er at de kun leker catch-up, ikke driver innovasjon og leverer overprisede telefoner. Jeg gleder meg til å se lanseringen, og kunne fint vurdert en iPhone igjen. Men utifra de siste årene er det ingen grunn til å ha håpene oppe.

 

Når var sist iPhone revolusjonerte noe?

 

 

Jeg synes uansett det er festlig alt hatet som kommer allerede *før* et eneste produkt er lansert, uansett om lanseringen blir revolusjonerende eller triste greier.

 

Nå vet jeg ikke hva du legger i "revolusjonerende", men om du snakker om nyvinninger som endrer en hel bransje, så kanskje du heller burde stilt spørsmålet "når har noen noengang revolusjonert noe siden den første iPhonen ble lansert i 2007?". Siden den gang har da det aller meste fra alle leire stort sett vært forbedringer og videreutvikling uten noe særlig å skrive hjem om.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg synes uansett det er festlig alt hatet som kommer allerede *før* et eneste produkt er lansert, uansett om lanseringen blir revolusjonerende eller triste greier.

 

Nå vet jeg ikke hva du legger i "revolusjonerende", men om du snakker om nyvinninger som endrer en hel bransje, så kanskje du heller burde stilt spørsmålet "når har noen noengang revolusjonert noe siden den første iPhonen ble lansert i 2007?". Siden den gang har da det aller meste fra alle leire stort sett vært forbedringer og videreutvikling uten noe særlig å skrive hjem om.

 

Ja er litt enig at å bruke revolusjon blir litt feil. Siste revolusjon innen telefoner var den første iPhone. Jeg tenker vel mer på større positive endringer/trender skapt av iPhone. Det siste jeg kan huske er å skru opp prisene, fjerne hodetelefon-kontakten og legge til busslomma. Ikke akkurat positivt. De har ikke engang orket å gå over til USB-C. 

 

Design: Selv om noen kopierer iPhone-looken har de ikke satt noen større trender som f.eks. rammeløst design, flerfarget bakside, kurvet glass eller andre ting som er/var nytt.

Kamera: En del andre topp-telefoner har nå vidvinkel-kamera. Tok tid før Apple fulgte etter. Kamera-software er også overlegen (natt-modus og lignende) på flere andre telefoner. 

Hardware: De har en kanonbra prosessor, men det er vel det. Batteritiden er ikke noe å skryte av, skjermen er først i det siste blitt OLED, ingen ekstern lagring og ligger bakpå prisingen på inkluderte GB i lagringen. 

 

Jeg synes iPhones kan være fantastiske telefoner og de er langt ifra verst på noen av områdene. Men de priser seg absolutt høyest men kan ikke skryte av å være best på noe, og i mine øyne ikke bedre enn mange Android-alternativer. 

 

Kort og godt: Hadde de som lager Android-telefoner fått lov til å ha iOS på telefonene sine så hadde det vært mange bedre alternativer enn iPhone.

 

Jeg håper at Apple kjører USB-C. Leverer de iPhone 11 med lightning så vil jeg påstå at de er en gjeng med idioter som tar avgjørelsene der. 

Lenke til kommentar

Ja er litt enig at å bruke revolusjon blir litt feil. Siste revolusjon innen telefoner var den første iPhone. Jeg tenker vel mer på større positive endringer/trender skapt av iPhone. Det siste jeg kan huske er å skru opp prisene, fjerne hodetelefon-kontakten og legge til busslomma. Ikke akkurat positivt. De har ikke engang orket å gå over til USB-C.

 

Design: Selv om noen kopierer iPhone-looken har de ikke satt noen større trender som f.eks. rammeløst design, flerfarget bakside, kurvet glass eller andre ting som er/var nytt.

Kamera: En del andre topp-telefoner har nå vidvinkel-kamera. Tok tid før Apple fulgte etter. Kamera-software er også overlegen (natt-modus og lignende) på flere andre telefoner.

Hardware: De har en kanonbra prosessor, men det er vel det. Batteritiden er ikke noe å skryte av, skjermen er først i det siste blitt OLED, ingen ekstern lagring og ligger bakpå prisingen på inkluderte GB i lagringen.

 

Jeg synes iPhones kan være fantastiske telefoner og de er langt ifra verst på noen av områdene. Men de priser seg absolutt høyest men kan ikke skryte av å være best på noe, og i mine øyne ikke bedre enn mange Android-alternativer.

 

Kort og godt: Hadde de som lager Android-telefoner fått lov til å ha iOS på telefonene sine så hadde det vært mange bedre alternativer enn iPhone.

 

Jeg håper at Apple kjører USB-C. Leverer de iPhone 11 med lightning så vil jeg påstå at de er en gjeng med idioter som tar avgjørelsene der.

5-6 timer skjermtid er mer enn nok for meg.

 

Om de kommer meg USB-C hadde det vært positivt, men det er ikke noe jeg trenger. For min del så kan de fjerne kontakten helt.

Den brukes ALDRI.

Lenke til kommentar

5-6 timer skjermtid er mer enn nok for meg.

 

Om de kommer meg USB-C hadde det vært positivt, men det er ikke noe jeg trenger. For min del så kan de fjerne kontakten helt.

Den brukes ALDRI.

Hva lader du telefonen med da? Trådløs lading er jo ufattelig tregt å bruke som hovedlading men kjekt til klattlading.

 

Men nå er vel ikke vanlig lading på iPhone særlig rask uansett sammenlignet med en del Android (mate 20 Pro/p30 Pro/oneplus 7 Pro osv) så kanskje det går like fort

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva lader du telefonen med da? Trådløs lading er jo ufattelig tregt å bruke som hovedlading men kjekt til klattlading.

 

Men nå er vel ikke vanlig lading på iPhone særlig rask uansett sammenlignet med en del Android (mate 20 Pro/p30 Pro/oneplus 7 Pro osv) så kanskje det går like fort

Den lades trådløst på nattbordet hver natt, mer trenger den ikke.

Lenke til kommentar

 

Så konklusjonene over elendig lansering er allerede klar altså.. festlig.

 

Haters gonna hate tydeligvis..

iPhone X/Xs er gode telefoner, og de nye blir nok også veldig bra. Problemet er at de kun leker catch-up, ikke driver innovasjon og leverer overprisede telefoner. Jeg gleder meg til å se lanseringen, og kunne fint vurdert en iPhone igjen. Men utifra de siste årene er det ingen grunn til å ha håpene oppe.

 

Når var sist iPhone revolusjonerte noe?

Iphone 4 var den eneste som var revolusjonerende. Der var dem virkelig foran. Selv om det var snakk om hardware andre laget da..

Lenke til kommentar

 

Hva lader du telefonen med da? Trådløs lading er jo ufattelig tregt å bruke som hovedlading men kjekt til klattlading.

 

Men nå er vel ikke vanlig lading på iPhone særlig rask uansett sammenlignet med en del Android (mate 20 Pro/p30 Pro/oneplus 7 Pro osv) så kanskje det går like fort

Den lades trådløst på nattbordet hver natt, mer trenger den ikke.

Samme her..

 

Iphone er for folk som ikke orker noe annet :D

Lenke til kommentar

 

 

Hva lader du telefonen med da? Trådløs lading er jo ufattelig tregt å bruke som hovedlading men kjekt til klattlading.

 

Men nå er vel ikke vanlig lading på iPhone særlig rask uansett sammenlignet med en del Android (mate 20 Pro/p30 Pro/oneplus 7 Pro osv) så kanskje det går like fort

Den lades trådløst på nattbordet hver natt, mer trenger den ikke.

Samme her..

 

Iphone er for folk som ikke orker noe annet :D

For folk som er lei halveis løsninger og bug helvette på Android telefoner. Kjenner jeg begynner å bli greit ferdig med Android etter et år med Note9, Mate 20 Pro og nå p30 pro. Litt kjipt at det kun er samsung/hua som har hardware i øverste skiktet, men jeg tror jeg ofrer det og går tilbake til iPhone bare for å slippe alt som ikke virker skikkelig og få tilbake "it just works" fellingen igjen.

Lenke til kommentar

For folk som er lei halveis løsninger og bug helvette på Android telefoner. Kjenner jeg begynner å bli greit ferdig med Android etter et år med Note9, Mate 20 Pro og nå p30 pro. Litt kjipt at det kun er samsung/hua som har hardware i øverste skiktet, men jeg tror jeg ofrer det og går tilbake til iPhone bare for å slippe alt som ikke virker skikkelig og få tilbake "it just works" fellingen igjen.

Kjenner ingen som hater Android så mye som deg og fortsatt bruker det, lol. I alle tråder snakker du om å bytte til iPhone fra Android, men her sitter du fortsatt med Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner ingen som hater Android så mye som deg og fortsatt bruker det, lol. I alle tråder snakker du om å bytte til iPhone fra Android, men her sitter du fortsatt med Android.

 

Jeg bruker begge plattformene like mye men jeg kom fra ios. Jeg er oppdager ofte ting i android som jeg ikke var klar over var konfigurerbart. Men jeg tviler på at mange av android brukere er klar over eller har behov for all den tilpasningen som er mulig.

 

Min iphone er fremdeles min hoved telefon men det er for det meste pga apple watch og det at jeg er en mac bruker. Jeg har jobbet med unix siden begynnelsen av 90 tallet og vil nok aldri bytte til windows. Integrasjonen apple har mellom sine enheter er for god til å gi slipp på. Det at apple watch gjør at jeg ikke trenger å oppgi passordet for å låse opp mine maskiner. Dette er en funksjon som muligens ikke høres ut som mye men hver gang jeg har prøvd å bytte til min Galaxy watch så har dette fått meg til å gå tilbake til apple watch. 

 

En ironisk ting er også at mens android blir mere og mere begrenset så går ios den andre veien. Du kan slå av mye av de begrensingene som google gjør fra generasjon til generasjon av android men igjen så tror jeg ikke vanlige brukere vil forstå dette eller ha kunnskap om at du kan gjøre dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva lader du telefonen med da? Trådløs lading er jo ufattelig tregt å bruke som hovedlading men kjekt til klattlading.

 

Men nå er vel ikke vanlig lading på iPhone særlig rask uansett sammenlignet med en del Android (mate 20 Pro/p30 Pro/oneplus 7 Pro osv) så kanskje det går like fort

Den lades trådløst på nattbordet hver natt, mer trenger den ikke.

Samme her..

 

Iphone er for folk som ikke orker noe annet :D

For folk som er lei halveis løsninger og bug helvette på Android telefoner. Kjenner jeg begynner å bli greit ferdig med Android etter et år med Note9, Mate 20 Pro og nå p30 pro. Litt kjipt at det kun er samsung/hua som har hardware i øverste skiktet, men jeg tror jeg ofrer det og går tilbake til iPhone bare for å slippe alt som ikke virker skikkelig og få tilbake "it just works" fellingen igjen.

Hvilke halveis løsninger og bug helvete snakker du om?

Jeg har aldri opplevd det på Android siden 2009 eller noe sånt. Hatt endel bugs på iPhoner jeg har hatt da. Og stor mangel på funksjoner og frihet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...