Gå til innhold

Nå er iPhone-datoen offisiell


Anbefalte innlegg

iPhone X/Xs er gode telefoner, og de nye blir nok også veldig bra. Problemet er at de kun leker catch-up, ikke driver innovasjon og leverer overprisede telefoner. Jeg gleder meg til å se lanseringen, og kunne fint vurdert en iPhone igjen. Men utifra de siste årene er det ingen grunn til å ha håpene oppe.

 

Når var sist iPhone revolusjonerte noe?

 

Vel til en start, lagde de for ikke veldig lenge siden FaceID og et Truedepth(AR) kamera teknologi som parkerte alt annet som var på markedet. De var også tidelig ute med heldekkende skjerm og 512 gb lagring før de fleste andre(dog ikke først). Og såvidt jeg vet, har de fortsatt verdens kraftigste prosessor ifølge ytelsetester..

 

Og hvor mye "revolusjon" har vi egentlig fra andre produsenter? De har også bare levd på en naturlig evolusjon, lite nytt. Og prisene blir bare nærmere og nærmere Apple. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel til en start, lagde de for ikke veldig lenge siden FaceID og et Truedepth(AR) kamera teknologi som parkerte alt annet som var på markedet. De var også tidelig ute med heldekkende skjerm og 512 gb lagring før de fleste andre(dog ikke først). Og såvidt jeg vet, har de fortsatt verdens kraftigste prosessor ifølge ytelsetester..

 

Og hvor mye "revolusjon" har vi egentlig fra andre produsenter? De har også bare levd på en naturlig evolusjon, lite nytt. Og prisene blir bare nærmere og nærmere Apple. 

 

FaceID kan de få skryt for. Mate 20 Pro brukte samme løsning og var veldig fornøyd med den . Jeg foretrekker fingeravtrykk 99% av tiden men hadde vært flott å ha begge. Prosessoren har jeg nevnt som veldig bra, men det er ikke lett for forbruker å merke om de får nytte av den.

 

De var ikke tidlig ute med heldekkende skjerm, og de har fortsatt busslomma som ikke kan skjules. Og selv om de var ute med 512gb lagring før en del så går de igjen i samme fella med å overprise lagringsalternativene. Hvor lenge tviholdt de ikke på 16gb og 32gb som de billigste alternativene? Grådig.

Lenke til kommentar

FaceID kan de få skryt for. Mate 20 Pro brukte samme løsning og var veldig fornøyd med den . Jeg foretrekker fingeravtrykk 99% av tiden men hadde vært flott å ha begge. Prosessoren har jeg nevnt som veldig bra, men det er ikke lett for forbruker å merke om de får nytte av den.

 

De var ikke tidlig ute med heldekkende skjerm, og de har fortsatt busslomma som ikke kan skjules. Og selv om de var ute med 512gb lagring før en del så går de igjen i samme fella med å overprise lagringsalternativene. Hvor lenge tviholdt de ikke på 16gb og 32gb som de billigste alternativene? Grådig.

 

De var tidlig ute med heldekkende skjerm jo, med definisjon av heldekkende der skjerm går fra bunn til topp. De fleste andre hadde solide rammer i bånn eller toppen. 

 

Prosessoren kombinert med iOS er jo noe av det beste. Mange ting man merker her, både i form av videoavspilling/sømløst videoredigering i 4K, spillytelse, applikasjoner. Også mange "små" ting her og der. Jeg mener denne kombinasjonen er helt unik, det var noe av det første jeg la merke til i overgangen jeg hadde til iPhone. 

 

Men nei, jeg skal ikke påstå at jeg har sett fantastisk innovasjon hos Apple. Skulle gjerne sett mye mer. Men den innovasjonen man klager på Apple ikke har, ser jeg heller ikke mye til andre steder. Grådige har de absolutt blitt, men Samsung og Huawai også fulgt etter.

 

De billige Android enhetene som en gang var så billig, er ikke lenger det.

Lenke til kommentar

De var tidlig ute med heldekkende skjerm jo, med definisjon av heldekkende der skjerm går fra bunn til topp. De fleste andre hadde solide rammer i bånn eller toppen.

Iphone har enda ikke heldekkende skjerm. Ja de er bransjeledende med lite "chin", men når hakket dekker mer av toppen enn det som er ledig så sier de fra seg muligheten til å kalle det heldekkende. Et lite hull som feks S10e, Oneplus 7 eller andre teardrop-cutouts kan si de faktisk går til topp. Det er bedre enn før, ja, men de har mye å gjøre i panna på skjermen.

 

Prosessoren kombinert med iOS er jo noe av det beste. Mange ting man merker her, både i form av videoavspilling/sømløst videoredigering i 4K, spillytelse, applikasjoner. Også mange "små" ting her og der. Jeg mener denne kombinasjonen er helt unik, det var noe av det første jeg la merke til i overgangen jeg hadde til iPhone.

4k-redigering og spillytelse er vel de plassene man faktisk merker det, og er som sagt enig i at prosessoren er kanon. Men jeg mistenker at alle hadde klart seg like bra med nyeste snapdragon også. Målbar forskjell, men hvor stor prosentandel av kundene merker noe til det?

 

Igjen, all creds for prosessorytelsen og jeg er en av de som hadde merket forskjell, men det er igjen et begrenset område der det gir en klar forskjell.

 

 

Men nei, jeg skal ikke påstå at jeg har sett fantastisk innovasjon hos Apple. Skulle gjerne sett mye mer. Men den innovasjonen man klager på Apple ikke har, ser jeg heller ikke mye til andre steder. Grådige har de absolutt blitt, men Samsung og Huawai også fulgt etter.

Enig i at de andre har fulgt etter i prisingen og jeg klager like mye på disse overprisede produktene. Dessverre så må Apple få mest kjeft for å starte trenden. Jeg tror ikke de andre hadde økt prisen så mye om ikke Apple gjorde det først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner ingen som hater Android så mye som deg og fortsatt bruker det, lol. I alle tråder snakker du om å bytte til iPhone fra Android, men her sitter du fortsatt med Android.

Det gjør jeg da ikke? Jeg irriterer meg grønn over bugs og at ting ikke virker så bra ja, men det er et godt stykke derfra til å hate det. Det er mye bra også som at man får best hardware og mer konfigurerbarhet, men det har sin pris.

 

Jeg har heller ikke snakket om å bytte til iPhone på månedsvis. Jeg var drittlei etter to uker med Mate20 pro så da skiftet jeg tilbake, men nå har jeg hatt p30 pro siden den kom. Mye fordi det er mange som mener at man må venne seg til nytt os, men det var egentlig aldri problemet. Jeg er jo vant til oset, jeg bare sliter å venne meg til alle bugsa og at ting ikke virker så sømløst som hos Apple.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...