Gå til innhold

337 personer skadd på elsparkesykkel siden april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er interessant å se opp mot annet ja.

 

337 skader på tre måneder er en del. Husk at vi snakker om kun i Oslo, nå er jo dette også mest et Oslo fenomen. Det er skader som er akutt innom legevakt og ikke alle påkjørsler, skrubbsår, småvelt, krasj osv.

 

Noe av utfordringen er at man beveger seg i gågater og områder med mange gående. Det er 198 skader i samme periode på vanlig sparkesykkel.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er interessant å se opp mot annet ja.

 

337 skader på tre måneder er en del. Husk at vi snakker om kun i Oslo, nå er jo dette også mest et Oslo fenomen. Det er skader som er akutt innom legevakt og ikke alle påkjørsler, skrubbsår, småvelt, krasj osv.

 

Noe av utfordringen er at man beveger seg i gågater og områder med mange gående. Det er 198 skader i samme periode på vanlig sparkesykkel.

 

Totalt ble 21 alvorlig skadd og 71 moderat skadd. 245 personer fikk lettere skader. Blant de alvorlige skadene var det tre hodeskader og 18 bruddskader.

Neida, dette er med skader som skrubbsår, småvelt, kræsj og slike ting.

Om ikke så ville det ikke vært nevnt at 245 fikk lettere skader, hva er en lettere skade? Jo skrubbsår, småvelt og slike ting.

Lenke til kommentar

Totalt ble 21 alvorlig skadd og 71 moderat skadd. 245 personer fikk lettere skader. Blant de alvorlige skadene var det tre hodeskader og 18 bruddskader.

Neida, dette er med skader som skrubbsår, småvelt, kræsj og slike ting.

Om ikke så ville det ikke vært nevnt at 245 fikk lettere skader, hva er en lettere skade? Jo skrubbsår, småvelt og slike ting.

 

Det jeg mente er at vi ikke vet noen om andelen med det jeg har nevnt. Man må ta utgangspunkt i at flertallet med småskader ikke har oppsøkt akuttvakt. -Heldigvis klarer de fleste å ikke oppsøke akuttvakt pga blåmerker og skrubbsår o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skulle likt å sett disse tallene sammenliknet mot for eksempel sykkelskader, skader i bilkollisjoner og sett opp mot det totale antall brukere av elektriske sparkesykler.

I Oslo-regionen var det 135 hardt skadde syklister i perioden 2014-2017. I gjennomsnitt altså 11 hardt skadde per tredje måned (som er tidsrommet disse tallene handler om). Til sammenlikning ser man altså at det er registrert 21 "alvorlig skadd" med sparkesykkel.

 

Jeg antar alvorlig skadd og hardt skadd er det samme i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar

 

Skulle likt å sett disse tallene sammenliknet mot for eksempel sykkelskader, skader i bilkollisjoner og sett opp mot det totale antall brukere av elektriske sparkesykler.

I Oslo-regionen var det 135 hardt skadde syklister i perioden 2014-2017. I gjennomsnitt altså 11 hardt skadde per tredje måned (som er tidsrommet disse tallene handler om). Til sammenlikning ser man altså at det er registrert 21 "alvorlig skadd" med sparkesykkel.

 

Jeg antar alvorlig skadd og hardt skadd er det samme i denne sammenhengen?

Vil regne med at det er det samme ja.

Spesielt ettersom det er snakk om dødsfall på syklistene.

 

Det som er interessant er at de beskriver en økning på 66% fra 2004-2007 perioden.

Så det virker logisk at antall skader fortsatt har økt for syklister.

 

Da virker det ikke som sparkesykler er så stort et problem som folk skal ha det til, eller så er vanlige sykler et større problem enn det folk sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vil regne med at det er det samme ja.

Spesielt ettersom det er snakk om dødsfall på syklistene.

 

Det som er interessant er at de beskriver en økning på 66% fra 2004-2007 perioden.

Så det virker logisk at antall skader fortsatt har økt for syklister.

 

Da virker det ikke som sparkesykler er så stort et problem som folk skal ha det til, eller så er vanlige sykler et større problem enn det folk sier.

 

Men jeg ville anta at det tilibakelegges flere km på sykkel enn elsparkesykkel.

Lenke til kommentar

Vel, de har kommet for å bli. Jeg bruker dem ikke selv enda, fordi jeg klarer meg greit med min vanlige sykkel, men kjekt å bare plukke opp et motorisert kjøretøy i gata når du trenger det, og komme seg forholdsvis kjapt rundt i en by hvor det ikke lenger er plass til eller ønske om mye biltrafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...