Gå til innhold

Samsung slipper nytt nettbrett for å konkurrere med iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung slipper nytt brett for og konkurrerer med Apple, alt med Samsung er bedre enn apple rett og slett. Har kun 1 klokke fra Samsung pr i dag men note 10 + Pro frister, har pr i dag huawei mate 20 pro.

Alt? Apple A12x prosessoren svømmer jo på rygg forbi en snapdragon 855.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så akkuratt pennen i aksjon på en video fra engadget. Jeg tror ikke Apple har noe å frykte her :)

Men de skal ha pluss for å fortsatt komme med Tablets, og resten av specsa er ikke feil. Flere kan lett erstatte en laptop med et tablet. (Skrevet fra en ipad pro 2018 med IpadOS public beta 4 med mus og bluetooth tastatur)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Samsung slipper nytt brett for og konkurrerer med Apple, alt med Samsung er bedre enn apple rett og slett. Har kun 1 klokke fra Samsung pr i dag men note 10 + Pro frister, har pr i dag huawei mate 20 pro.

 

 

Så, at alt Samsung lager er best, og deres siste tablet utkonkurrerer iPad Pro på alle områder, det konkluderer du med etter å ha brukt en klokke ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er hardware som er samsungs problem når det gjelder tablets. Plattformen er død. De eneste android tablets som selger i volum er billig nettbrett som hovedsakelig brukes til media avspilling. Det android mangler er ordentlige applikasjoner som er tilpasset store skjermer. Og slik google vingler mellom sine forskjellige løsninger er ikke det rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager skal et leketøy for medieavspilling konkurrere med Surface PRO? Surface Go, ja. Men ikke Pro. Jeg har de siste fire årene bare brukt en Surface Pro på jobb, jeg er nå på min fjerde, en Pro 6 i7. Fullt office (som jeg må ha i jobben), og en bunke andre programmer jeg jober med og er avhenig av å veksle raskt mellom og dels ha oppe samtidig på et system med to skjermer. Særlig at leketøy fra Crapple og Stamsund kunne måle seg med det! Jeg har riktignok en S9 mobil som funker veldig greit, men derfra og til en proff jobbmaskin er det altfor langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvordan i alle dager skal et leketøy for medieavspilling konkurrere med Surface PRO? Surface Go, ja. Men ikke Pro. Jeg har de siste fire årene bare brukt en Surface Pro på jobb, jeg er nå på min fjerde, en Pro 6 i7. Fullt office (som jeg må ha i jobben), og en bunke andre programmer jeg jober med og er avhenig av å veksle raskt mellom og dels ha oppe samtidig på et system med to skjermer. Særlig at leketøy fra Crapple og Stamsund kunne måle seg med det! Jeg har riktignok en S9 mobil som funker veldig greit, men derfra og til en proff jobbmaskin er det altfor langt.

Apple pencil er merkbart mye bedre en surface sin penn. Noe flere innen tegning/design vil sette 2 streker under. Det samme er touch og gestures. Surface Pro er bra men den er ikke optimalisert for touch. Når det er sakt så er ikke ipad pro for alle og Surface Pro vinner på mye annet. Enkelte er rett og slett avhengig av programmes som kun finnes på windows/mac. På lik linje som linux ikke kan kjøre alle programmer windows kan , vil heller ikke ipad pro kunne det. Allikevel sverger mange til Linux.

 

En app som virkelig drar nytte av potensialet til Ipad Pro er Procreate. Navigeringen er superkjapp (roter, zoom ut og zoom inn er imponerende kjapp) og gestures er bare genialt (to fingre tap for angre og 3 fingre tap for motsatt av angre. Swipe ned med 3 fingre og du har kopi menyen. Hold en finger på skjermen mens du har en rett linje og den snapper til 15 graders vinkler etc etc etc)

 

En annen app som virkelig overrasker er shapr3D. Jeg har en CAD bakgrunn(selv om jeg ikke lenger jobber med det) og shapr3D er en ny og forfriskende måte å designe i 3D. Ønsker en mer tradisjonell CAD så har en ONSHAPE. Her er det tidligere Solidworks CEOs som har laget et skybasert system som funker like bra i nettleseren som på en ipad app.

Jeg har 3D printet ting jeg har designet i både Onshape og Shapr3d.

Shapr3D:

 

I jobben min bruker vi google docs/sheets etc etc og det ble akkurat støtte for i den nye IpadOS safari nettleseren.

 

Affinity designer og affinity photo erstatter Photoshop og InDesign. Lumafusion har jeg til videoredigering.

 

 

Dersom jeg virkelig trenger MacOS eller Windows så har jeg flere Stasjonære mac og Windows servere på jobb jeg fjernstyrer med Ipaden. Med swiftpoint musen min og logiteck bluetooth keyboard funker det ganske bra :)

 

Igjen : Ipad Pro er ikke for alle, men for meg har den erstattet en laptop i 3 år og jeg går ikke tilbake ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...