Gå til innhold

Samsung har patentert «rulletelefon»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matematikk er vel ikke en sterk side ser jeg.. Det er vel snakk om 100% større areal om illustrasjonen er noenlunde riktig. Vel så er den spennende nok, følger bedre med på denne en den klapptelefon klumpen.

 

Hvilket bilde er det du tenker på? Det øverste bildet er fra det nyeste patentet og det ser ikke ut som om dette vil gi doobbelt skjermareal fordi det er en relativt stor del som fungerer som feste. 100% er nok ikke fysisk mulig med mindre de kan dra den helt ut og så ha et magnetisk feste, men selv da blir det nok heller ikke snakk om nøyaktig 100%.

 

Dette er hakket mer tydelig om du ser på hele patentdokumentet, spesielt side 9.

https://nl.letsgodigital.org/uploads/2019/07/samsung-galaxy-s11.pdf

Siden jeg ikke forstår koreansk så vet jeg ikke om de spesifiserer hvor mye større skjermen kan bli, men det er ikke sikkert de har testet nok til å kunne forutse dette enda. Jeg er helt enig i at dette har mer potensiale enn skjerm som kan folde seg og jeg håper det kan lede til faktiske produkter i fremtiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Matematikk er vel ikke en sterk side ser jeg.. Det er vel snakk om 100% større areal om illustrasjonen er noenlunde riktig. Vel så er den spennende nok, følger bedre med på denne en den klapptelefon klumpen.

 

 

 

 

- I teksten står det 50% større som samsvarer direkte med den første av illustrasjonene, men det viser som du sier også til en økning på 100% i konseptbildet øverst i artikkelen.

For å gjøre forvirringen total så blir det vist frem en potensiell økning på hele 200% i illustrasjon Nr.2. fra orginalt flatemål i konsptbildet, som igjen tilsvarer et total flatemål på 300% (NB!...: Sammenlignes det illustrativt sett med konseptbildet så stemmer det med en økning på 50% som teksten sier, men da altså fra total utstrakt flatemål der...).

Lenke til kommentar



 



Hva med heller en kvadratisk telefon som lar seg rulle ut til en 16:9 telefon?
Hvem er det som sitter med en 16:9 skjerm og sier "jeg skulle ønske den var kvadratisk!"? 
Større er bedre, ja, men det går an å gjør ting smartere også.


 

 

- Du er inne på noe der...
Men hadde jeg hatt en "1,00:1,00"-Mobil-TLF, så hadde jeg da ikke ønsket meg muligheten for "16,00:9,00".
Jeg ville mye heller hatt muligheten for "4,00:1,00".

Noe som også gjelder data-skjermer...
For meg hadde det vært like fristende å kunne kjøpe en "1,00:1,00"-data-skjerm, som en "4,00:1,00"-data-skjerm.
Begge appellerer til hver sine bruksområder.
NB!...: Da med utganspunkt i låst Horisontal relativt til "Oppløsning" og variabel Vertikal relativt til "Aspect Ratio", for ikke å glemme namesake "Flatskjerm" med "1,00:1,00"-pixels.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...